Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mini's 3-tal schreef: Heb je trouwens niet wat meer info? Milesstand, leeftijd, motor etc, etc. :biggrin2:
Hij is vandaag jarig en is 32 jaar geworden.
De mile's stand is 6duizend nog wat. Er zit een motor in van 5 jaar oud. Een 350 4 bolt crate motor. Dwz, 8 cilinders van 5700 cc (ik denk 5699? eigenlijk?) wat zo'n beetje 275 pk moet maken.
Hij weegt 2200 kilo.
Hij komt oorspronkelijk uit Amerika maar is tot 2 jaar geleden duitser geweest.

Leuk feitje, dit is een Chevy Van g20 uit 1982. Het busje van the a-team is een GMC uit '83. GMC en Chevy zijn nagenoeg hetzelfde, dus het is bijna een echt a team busje.

Zijn er nog vragen? :P
eelke schreef: Hij is vandaag jarig en is 32 jaar geworden.
De mile's stand is 6duizend nog wat. Er zit een motor in van 5 jaar oud. Een 350 4 bolt crate motor. Dwz, 8 cilinders van 5700 cc (ik denk 5699? eigenlijk?) wat zo'n beetje 275 pk moet maken.
Hij weegt 2200 kilo.
Hij komt oorspronkelijk uit Amerika maar is tot 2 jaar geleden duitser geweest.

Leuk feitje, dit is een Chevy Van g20 uit 1982. Het busje van the a-team is een GMC uit '83. GMC en Chevy zijn nagenoeg hetzelfde, dus het is bijna een echt a team busje.

Zijn er nog vragen? :P
350 cubic inches = 5735 cc ofwel een 5,7 liter small block. De 4 bolt houdt in dat het kleppendeksel met 4 ipv 2 bouten vast zit. Dat is voor de fanaten die meer dan 600 pk er uit willen persen door bv nitro. Crate betekent simpelweg dat een nieuwe motor uit de fabriek in een kist was bij installatie.
Laatst gewijzigd door Pluto op di 01 jul 2014, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluto schreef: 350 cubic inches = 5735 cc ofwel een 5,7 liter small block. De 4 bolt houdt in dat het kleppendeksel met 4 ipv 2 bouten vast zit. Dat is voor de fanaten die meer dan 600 pk er uit willen persen door bv nitro. Crate betekent simpelweg dat een nieuwe motor uit de fabriek in een kist was bij installatie.
Kijk, da's nog eens de info! 600 pk....man man, nee dat hoeft niet hoor, hij is nu al rap zat!
rosmin schreef: Ik neem aan dat je er vannacht al in hebt geslapen.... 8)
Haha nee, mijn vriend moest er om kwart voor 6 uit om te werken, ik had avonddienst. Dus beter in ons eigen bed ;)
Borke schreef: Oh wat-is-tie leuk!
Hoe ging het met de honden?
Die zijn nog steeds niet mee geweest  :( toen ik thuis kwam en we ons rondje zouden gaan maken hadden ze net gegeten, dus toch maar thuis gelaten. We hebben wel afgesproken dat we morgenavond echt met de honden gaan rijden.
Ronald schreef: Wat een ge-wel-dig mooie camper, Eelke! Veel plezier.

En dat vroem? Heerlijk!!!
Dank je! Hij vroemt echt heeeeeeeeeeeerlijk.

Vanavond ook zelf meegereden. Dood eng haha. Mede ook omdat ik naar mijn werk toe al bijna een aanrijding had gehad (bij de stoplichten wilde er een auto keren, maar die reed in de rijrichting rechtdoor, en ik links naast hem, voor linksaf, hij sloeg gewoon linksaf zonder knipperlicht, om te keren...) en bij bijna thuiskomst van het werk in de straat een bal. Nu is dat schrikken want een hobbel, maar het enge bij een bal is dat er ook vaak een kind achteraan komt.... was nu gelukkig niet. Brr...

Wel even wennen hoor...hij is toch echt wel groter dan mijn busje :) en een automaat...en t gaat allemaal net iets minder soepel... maar ik heb de eerste meter's gemaakt.  8) voelt wel heel machtig. En ook lekker denk ik als hij echt goed remt, hij trekt nu naar rechts en dat moet je bij sturen. Heb al meerdere verhalen gehoord dat het de wiellagers zouden zijn, nee de remklauwen, nee een remblok versleten, nee ff de remleidingen vervangen... dus, er moet maar ff goed naar gekeken worden.
Morgen moet mijn kleine busje voor de apk...en als ie daar meteen doorheen komt kan de grote bus donderdag naar de garage en op de brug.

Vanavond langs schoonouders geweest, en nog langs vrienden. Bij die laatste konden we hem voor de deur kwijt, bekeken, geluisterd etc. Wil je wat drinken? Jaaaaa maar wel ín de bus! Dus een van de voorstoelen omgedraaid en met zijn 4en in de bus wat gedronken, biertje, kaasje, worstje erbij, prima leven zo! Mijn vriend had er al een autoradio erin gezet, dus een concert foofighters op de achtergrond. Er zitten spotjes in,  dus een mooie sfeer verlichting...

Ohh ik ben zo blij... hij is echt gaaf. Er zitten 3 ramen in waar luaxflex in zit, en zelfs raamhorretjes! En voor de schuifdeur zit een gordijn rails, dus daar kunnen we een gordijntje ophangen :smitten:

Koekje, we kwamen met over de wouwse straat! Hoorde je ons niet?  :biggrin2:
;D

Meneer ging ook met zn tractor de hort op, dus verstrooiing van het geluid  ;)

Overigens heeft meneer hem ook al een stukje gezien, toen we vanmiddag naar het zkh reden. Voor mij was het te ver om te kijken vanaf het begin van de straat.
Geen idee  :D dan zouden er inmiddels al wel meerdere kindjes wakker zijn denk ik  ;D

Oh, iemand nog een fordje feest kopen?
Zo een?

Afbeelding

Afbeelding

Rijd ook rap hoor!

[quote="koekje"]
;D

Meneer ging ook met zn tractor de hort op, dus verstrooiing van het geluid  ;)

Overigens heeft meneer hem ook al een stukje gezien, toen we vanmiddag naar het zkh reden. Voor mij was het te ver om te kijken vanaf het begin van de straat.
[/quote]

Haha, nou, anders rijdt je maar gewoon echt langs hoor! ;) Hoef je ook niet bang te zijn als je koffie komt drinken dat Joep en Gijs Vera omver lopen, want de koffie kan gewoon in de bus gedronken worden dus  ;D
Is dat het autootje van meneer Eelke?
Ik heb eens in een vorig autootje van hem gezeten, die verlaagde golf (was toch een golf?). We gingen met de Victims ergens niet te ver weg optreden doen, ik dacht Roosendaal ofzo. Vanaf Moerstraten werd ik in de golf geparkeerd, want daar was nog plek. Meneer koekje reed iig met Struik in het busje.
En die namen een weg met drempels. En daar kon de golf alleen langzaam en schuin overheen; ik hoor meneer Eelke er nog om vloeken  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door