Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Opgegroeid met honden, 1 'echte eigen' hond gehad, Beatriz een Basset Fauve geboren in 1991.

Tijdens m'n studietijd heel bewust geen hond want dan kon ik er toch niet mee doen wat ik zou willen (showen en evt. fokken).
Zodra vriend en ik eruit waren dat het een Barbet zou worden op de lijst voor een pup van de teef waar ik een pup van wilde en tegen de tijd dat het dan zover was, kon het qua huisvesting ook.

Dus in 2009 kwam Alba.
In 2012 is Lotus gebleven, uit Alba's eerste nest.
Zoe kruising maar 2 jaar geworden, overleden tgv aanrijding
Bibi kruising tervuerense herder*labrador 13 jaar geworden
Muttje zus van Bibi overgenomen na overlijden buurvrouw 12 jaar geworden
Terry Kruising tussen Bibi*Golden 13 jaar geworden mijn once of a lifetime hond
Gaby Argentijnse dog herplaatser 2,5 jaar geworden overleden tgv hersentumor
Remy kruising pointer/labrador 15,5 jaar geworden fantastische reu
Kelly boerenfoxje 17 jaar geworden
Zoekie Pekingeese 13 jaar geworden
Sammy Golden Retriever 8 jaar geworden overleden tgv hersentumor
Baloe Golden Retriever nu bijna 10 broer van Sammy
Jesse Grote Munsterlander 12 jaar bijna
Dusty Kruising border/Stabij bijna 11 jaar
Misty kruising Golden*grote Munsterlander 7.5 jaar
Smokey spaanse riooltijger kleine woef 2 jaar
Teddy Boomer soulmate van Teddy 2 jaar
Quinty Golden Retriever 2,5 week nu

Toen ik het huis uit ging heb ik Bibi, Terry en Muttje meegenomen. Inmiddels zijn wij bijna toe aan onze 3e roedel.

De hoofdlijn bij mij is toch wel de jachthonden.
Bij mijn ouders begonnen met een kruising spaniel teefje die we overgenomen hadden van de oppas genaamd Bo
Toen kwam er een kruising labrador/herder teefje als pup genaamd Trix
daarna twee weken hondloos en toen kwam Tessa onze Duitse Herder pup die we 12,5 jaar gekoesterd hebben

zelf nam ik Frank over van iemand in de Tessa periode, eerste eigen hond en ook een kruising herder en dus een reu
nu heb ik nog een Zoë in de vorm van een welsh corgi cardigan teefje. Dat laatste is voor mijn gevoel echt mijn ras en zal er in de toekomst ook zijn.
Shabu Duitse staande langhaar 13,5 jaar geworden
Radja Duitse Staande langhaar bijna 14 jaar geworden

Na de eerste nacht niet meer in ouderlijk huis hebben geslapen,mistte ik onze Duitse Staande korthaar zo vreselijk,dat we direct op zoek zijn gegaan naar een hond,zo doende is Shabu in ons leven gekomen.
Thuis hebben we nooit honden gehad, alleen kleine huisdieren. Toen ik op mezelf ging wonen kwamen er (natuurlijk) katten, voor een hond was geen tijd als fulltime werkende.
Inmiddels getrouwd en 2 kindertjes, werd manlief ernstig ziek en toen kwam er een pup : Kees ~ bastaard, is 15½ jaar geworden
Tippy ~ x Shi Tzu,  uit het asiel, 14 jaar geworden
Paco ~ ruwhaar Jack Russell, uit het asiel, 10 jaar (?) geworden
Joep ~ kruising, waarschijnlijk (ruwhaar) Jack Russell x Border Terriër, uit het asiel, is nu 7
Afbeelding
Ik had 'm nog niet voorgesteld maar dit is mijn knapperd :smitten:

Ooit wilde ik een Bouvier, groot, zwart, ruig, maar te zien aan wat ik uit het asiel haal gaat mijn voorkeur meer uit naar handzame hondjes, maar ze moeten wel een beetje ruig zijn  :D
1 Itosca golden retriever teef geb 1984 overleden 2001
2 Suzie, haar dochter, golden retriever teef, geb 1988 overleden 1999
3 Zingaro golden retriever reu, geb 2000 overleden 2011
4 Nelson, golden retriever reu geb 2006
5 Monty , golden retriever reu geb 2013

Nelson en Monty lopen hier nog rond.
Opgegroeid met een Boxer reu Dingo 10,5 geworden

Toen ik 19 was kwam er weer een boxer nu een teefje Sanna, toen ik op mezelf ging wonen is zij met me meegegaan is ook 10,5 geworden.

Toen mijn man en ik samen gingen wonen miste heel erg een hond en toen kwam er weer een boxer teefje Milay en is nu 11 jaar en 2 maanden

Twee weken nadat we Milay hadden kwam er ook nog een berner sennen reu Arko en die is helaas maar 5 jaar en twee weken geworden

Twee maanden na het overlijden van Arko de berner kwam onze grote zwitserse sennen reu gillian en hij is nu bijn a 6,5 jaar alweer, we kregen hem met 4,5 maand.
Laatst gewijzigd door saskia37 op wo 19 mar 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vroeger bij mijn ouders alleen kleine huisdieren gehad, wel vaste oppas voor vier honden van familie en kennissen.
Met mijn ex een kruising Sharpei/Mechelse herder en Rhodesiam Ridgeback gehad.
Die laatste is bij mij gebleven na de scheiding maar heb ik uiteindelijk moeten herplaatsen wegens omstandigheden.

Nu is er een Barbet op komst.
Onze eerste hond was Sandor. Een Golden retriever uit het eerste nest van vrienden van ons. Een schat van een hond met een megalief karakter. Luisterde heel erg goed maar was wel een beetje een "sulletje"  :D Helaas overleden/ingeslapen met 9 jaar tgv acute bloedkanker. Ik was er kapot van.
Heel snel daarna kwam Duke, nu 2 jaar. Labradoodle f1. Zijn moeder is kruising labrador/koningspoedel en zijn vader is koningspoedel. Mijn grote lieve krullebol. Hij is zijn pubertijd nu een beetje voorbij. Luistert goed en is heel rustig en lief in huis. En buiten pubertie nog een tikkie  :D ;D.
Door Martine-Tom
Opgegroeid met Oskar we waren beiden 2 toen hij uit het asiel kwam, een DH x Schotse Collie (waarschijnlijk).
Op mijn 12e kreeg ik een pupje, Tessa, dat was een yorkie.
Toen ik op mezelf ging heb ik 2 kittens genomen en pas ruim 10 jaar later kwam Tom chi x malthees.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door