Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef:

Beterschap Zurca!
-Annemarie- schreef: Beterschap! :bigarmhug:
Bedankt!

@Theo; Waaraan heb je de bloedende hand te danken? Mijn katten hebben ook hun "dingentjes" die ik niet bij ze moet doen want dan kan ik een flinke klap verwachten...Niet leuk maar het is hun manier van communiceren en ze laten me dan heel duidelijk weten dat ik moet opzouten ::) :-X
zurca schreef: Bedankt!

@Theo; Waaraan heb je de bloedende hand te danken? Mijn katten hebben ook hun "dingentjes" die ik niet bij ze moet doen want dan kan ik een flinke klap verwachten...Niet leuk maar het is hun manier van communiceren en ze laten me dan heel duidelijk weten dat ik moet opzouten ::) :-X
Hier netzo.
Ik hoef de ogen van Mowgli ook niet schoon te maken, al doe ik het nog zo voorzichtig. Dan heb ik meteen een hand vol tandafdrukken (als ik geluk heb geen gaatjes) en gaten in mijn arm van zijn klauwen.
Waarschijnlijk is Noppie door zijn vliegles op 180 graden omdat hij zich bedreigd voelt. Het beste in zijn sop gaar laten koken. Niet aankijken of aaien (dan voelt hij zich weer bedreigd en valt weer aan), maar negeren en gewoon je ding doen. Op een gegeven moment wordt hij wel weer rustig. Hier helaas genoeg ervaring met een temperamentvolle kater.
zurca schreef:
De nagel door mijn vinger had ik te danken aan feit dat ik z'n oogje wilde schoonmaken. Ik weet dat ie dat niet leuk vind dus doe dat heel voorzichtig en als ik een pootje omhoog zie komen stop ik. Maar vandaag was ie heel snel.

De bloedende hand heb ik omdat ie naast me lag op bureau en ik hem voorzichtig achter oor aaide wat ie in eerste instantie heerlijk vond maar van een op andere moment vond ie het genoeg en had ik een flinke tik te pakken.

Krijg soms geen hoogte van hem. Zo aai je hem en spint ie en seconde later zet ie z'n klauwen in je om vervolgens weer kopjes te geven. Verwarrend
TMG1961 schreef: De bloedende hand heb ik omdat ie naast me lag op bureau en ik hem voorzichtig achter oor aaide wat ie in eerste instantie heerlijk vond maar van een op andere moment vond ie het genoeg en had ik een flinke tik te pakken.

Krijg soms geen hoogte van hem. Zo aai je hem en spint ie en seconde later zet ie z'n klauwen in je om vervolgens weer kopjes te geven. Verwarrend
Ah ok, dat is een bekend fenomeen bij katten. Hier hetzelfde met Mowgli. Waarschijnlijk worden de geluksgevoelens op eens te veel en weten ze niet meer wat ze er mee aan moeten. En dan kan het gebeuren dat ze ineens bijten, of krabben.
Het is moeilijk, maar je moet proberen Noppie te leren lezen. Als je goed op let, ga je op een gegeven moment tijdens het aaien de tekens lleren kenne. Bijvoorbeeld de orne gaan naar achter. Dat is een teken om op tijd te stoppen.
Wij hebben ook een tijdje nodig gehad om bij Mowgli de tekens te leren lezen. Mowgli rolt zich ineens heerlijk op zijn zij of rug om zijn buik te laten zien. En dat is voor ons een teken om op te houden.
Ik stuur je even een PB Theo.
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: De nagel door mijn vinger had ik te danken aan feit dat ik z'n oogje wilde schoonmaken. Ik weet dat ie dat niet leuk vind dus doe dat heel voorzichtig en als ik een pootje omhoog zie komen stop ik. Maar vandaag was ie heel snel.

De bloedende hand heb ik omdat ie naast me lag op bureau en ik hem voorzichtig achter oor aaide wat ie in eerste instantie heerlijk vond maar van een op andere moment vond ie het genoeg en had ik een flinke tik te pakken.

TJa zo werkt het bij Doki ook, die word als ie ziek is ook ronduit agressief, om over zijn gedrag op pred maar niet te spreken  :-X
Als je een kat agressief benaderd zal hij daar niet vrolijker van worden, beste is om hem dan te negeren tot hij zelf weer toenadering zoekt.
ALs je nu weet dat je met 15 sec oogprutsen een nagel te pakken hebt..dan doe je de volgende keer maar 10 sec, vertrouwen kost tijd om op te bouwen.
Respect hebben voor zijn grenzen en je rust bewaren gaan je verder brengen dan vliegles...
TMG1961 schreef: Er zijn al dingen waarbij ik weet wat ie van plan is. Komt wel goed maar met een kat die bungelt aan je ringvinger ga ik niet eerst een goed gesprek met hem aan dat dit soort dingen niet fijn is en beetje auwa doet  :biggrin2:
Al eens een kat met 4 klauwen bovenop je hoofd gehad???  :-X
Martine-Tom schreef: TJa zo werkt het bij Doki ook, die word als ie ziek is ook ronduit agressief, om over zijn gedrag op pred maar niet te spreken  :-X
Als je een kat agressief benaderd zal hij daar niet vrolijker van worden, beste is om hem dan te negeren tot hij zelf weer toenadering zoekt.
ALs je nu weet dat je met 15 sec oogprutsen een nagel te pakken hebt..dan doe je de volgende keer maar 10 sec, vertrouwen kost tijd om op te bouwen.
Respect hebben voor zijn grenzen en je rust bewaren gaan je verder brengen dan vliegles...
Ik weet dat ie dat niet leuk vind en handel ook erna. Maar de vliegles vanochtend was een reactie..denk niet dat iemand een goed gesprek aangaat met een aan je vinger bungelende kat.
Mowgli schreef: Al eens een kat met 4 klauwen bovenop je hoofd gehad???  :-X
Nee..maar wel een 30 kg wegende mechelse herder met nagels van gehard staal die me daarmee over mijn hoofd aaide. Mijn buurvrouw dacht dat iemand me met een mes bewerkt had zo erg bloedde dat
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Ik verlies ook zeer regelmatig mijn geduld bij mijn katten.  Is dat een goed idee? Nee. Is het menselijk? Ja helaas wel.  :-[
Ik inmiddels niet meer, dat heeft Doki me wel afgeleerd  :-X
Als hij echt onuitstaanbaar is wil ik nog wel eens heel hard zijn naam noemen, dan stopt hij met wat hij doet maar als je Doki een tik of zwieper geeft heb je een hellekat die je net zo lang achtervolgt tot ie je te pakken heeft. Ooit 1 keer in een reflex gedaan...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door