Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Martine-Tom schreef: Ik wil heel heel heel graag weg uit Goes, maar ja, zie maar eens een huis in de randstad te krijgen, en verhuizen is ook niet gratis...
Dus in een overmoedige bui mijn huis op een ruilsite gezet, niks verwachtend...krijg ik vanmorgen ineens een mail van iemand die in Rotterdam woont en dolgraag naar Zeeland wil  :biggrin2:

Zij woont vlakbij Rotterdam Alexandrium in een ruime en nette portiekwoning, even buurt wat bekeken, kosten vergeleken en het is nog haalbaar ook  :)
Volgende week zaterdag komt ze hier kijken, nu maar hopen dat zij mijn huisje en buurt ook leuk vind. Oh het zou zooooooooo gaaf zijn!!!

(Dromen mag he?  :biggrin2:)
Wat leuk!!!
Door Martine-Tom
Inmiddels heel wat communicatie en foto's verder en zij ziet het ook nog steeds zitten  :)
Op 1 of andere manier begin ik er echt een goed gevoel bij te krijgen nu. Volgende week komt zij hierheen en de week daarop zal ik een keer naar Rotterdam gaan...daarop zal de hele papierwinkel gaan volgen.

Ik hoor van alle kanten dat het een leuke wijk is, en ik heb nog steeds geen nee-gevoel. Hoogstens een "holy sh*t waar ben ik aan begonnen"-gevoel  :biggrin2:
Door Lizzy
Martine-Tom schreef: Inmiddels heel wat communicatie en foto's verder en zij ziet het ook nog steeds zitten  :)
Op 1 of andere manier begin ik er echt een goed gevoel bij te krijgen nu. Volgende week komt zij hierheen en de week daarop zal ik een keer naar Rotterdam gaan...daarop zal de hele papierwinkel gaan volgen.

Ik hoor van alle kanten dat het een leuke wijk is, en ik heb nog steeds geen nee-gevoel. Hoogstens een "holy sh*t waar ben ik aan begonnen"-gevoel :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Dat kan ik me best voorstellen trouwens! Er komt toch een hoop bij kijken.
Door Thea
Hoop echt dat het gaat lukken voor je ;)

Maar ik bedenk dan dat je beide op 1 dag moet verhuizen. :-X
Dus je heb geen tijd om bv te behangen of laminaat leggen ect  :o
Het is dus inpakken en gedeeltelijk evt uitpakken.

Hahah en dan krijg ik ook een leuk beeld voor mijn ogen ergens halve wegen passeren jullie elkaar en ruilen de sleutels ;D ;)
en zeg veel SUCCES in je nieuwe woning.

Nu ik dit zo typ bedenk ik dat ik eerst in een 1 kamer woning heb gewoond voordat we ons eerste flatje kochten.
Daar kregen we de sleutel van op een vrijdag en dezelfde avond sliepen we er en zondags waren we helemaal over ;)
Door Parelridder
Leuk, spannend!! Ik hoop dat het een wederzijdse klik wordt!!!
'k Heb mijn woning via woningruil bemachtigd: van Amsterdam Oost naar Heerhugowaard. Eerst een paar huizen bekeken via de gemeente, maar die waren piepklein en vooral ook met aanpassingen die ik precies omgekeerd nodig had. Toen via woningruil, waarbij ik een woning trof die me qua ruimte en ligging echt ontzettend beviel. Wat ik te biedne had was exact wat de ander zei te zoeken. En toen kwam ze kijken, ai wat een teleurstelling werd dat! Het was zo'n beeldschoon huisje wat ik had: bgg, heerlijke tuin met veel privacy, royale woonkamer, mooie houten vloer, alles goed onderhouden... Als je in A'dam wilt wonen, met de metro in een paar minuten op CS, dan was dit echt een toppertje. Mar 'het voelde niet goed' en ze verkoos een donker kamertje (letterlijk) 3 hoog achter. Ow, wat báálde ik!
Daarna trof ik de woning waar ik nu al weer zo'n 14 jaar woon. De huurder was de 1e bewoner en had er nooit iets aan gedaan. Voor de ramene en smoezelig reepje gordijn, op de vloer blauwig-grijs vilt, tegen de wanden grijs bouwhang, de meubels plakkerig... Het lukte me niet daar doorheen te kijken, maar het kest theoretisch gezien toch echt een zonnige en ruime woonkamer zijn... 'k Heb het er maar op gegokt, dan had ik maar wat nabij mijn werk en daarna zouden we wel verder zien.
Enfin, ik woon er nog steeds, want woon hier goed :)

Qua verhuizen hebben wij het rtouwens zo gedaan: ik heb mijn spullen tijdelijk opgeslagen. In mijn geval kon dat bij familie, in de schuur, maar ik heb ook uitgezocht wat een container kost en dat valt echt héél erg mee!! De andere huurder wilde zo in mijn huis, dat was ook allemaal gewoon helemaal netjes, vloer en muur etc. netjes en neutraal en de gordijnen wilde hij allemaal overnemen. Op de dag van de ruil was mijn huis leeg en kon hij er dus zo in. Andersom wilde ik de woning eerst opknappen (poets- en schilderwerk, maar ook zaken die de woningbouw moest repareren waarvan hij nooit melding gemaakt had..) en was het dus handiger het inrichten even uit te stellen.
Ruilen is mij heel goed bevallen, ik zou het zo weer doen.
Door Martine-Tom
Thea schreef: Hoop echt dat het gaat lukken voor je ;)

Maar ik bedenk dan dat je beide op 1 dag moet verhuizen. :-X
Dus je heb geen tijd om bv te behangen of laminaat leggen ect  :o
Het is dus inpakken en gedeeltelijk evt uitpakken.

Hahah en dan krijg ik ook een leuk beeld voor mijn ogen ergens halve wegen passeren jullie elkaar en ruilen de sleutels ;D ;)
en zeg veel SUCCES in je nieuwe woning.

Nu ik dit zo typ bedenk ik dat ik eerst in een 1 kamer woning heb gewoond voordat we ons eerste flatje kochten.
Daar kregen we de sleutel van op een vrijdag en dezelfde avond sliepen we er en zondags waren we helemaal over ;)
Dat is dus het "holy sh*t" deel  :biggrin2:

Het zou in ons geval idd op 1 dag allebei verhuizen zijn, opzich geen probleem maar het zal wel een hele drukke dag worden  ;)
Door Martine-Tom
Parelridder schreef: Leuk, spannend!! Ik hoop dat het een wederzijdse klik wordt!!!
'k Heb mijn woning via woningruil bemachtigd: van Amsterdam Oost naar Heerhugowaard. Eerst een paar huizen bekeken via de gemeente, maar die waren piepklein en vooral ook met aanpassingen die ik precies omgekeerd nodig had. Toen via woningruil, waarbij ik een woning trof die me qua ruimte en ligging echt ontzettend beviel. Wat ik te biedne had was exact wat de ander zei te zoeken. En toen kwam ze kijken, ai wat een teleurstelling werd dat! Het was zo'n beeldschoon huisje wat ik had: bgg, heerlijke tuin met veel privacy, royale woonkamer, mooie houten vloer, alles goed onderhouden... Als je in A'dam wilt wonen, met de metro in een paar minuten op CS, dan was dit echt een toppertje. Mar 'het voelde niet goed' en ze verkoos een donker kamertje (letterlijk) 3 hoog achter. Ow, wat báálde ik!
Daarna trof ik de woning waar ik nu al weer zo'n 14 jaar woon. De huurder was de 1e bewoner en had er nooit iets aan gedaan. Voor de ramene en smoezelig reepje gordijn, op de vloer blauwig-grijs vilt, tegen de wanden grijs bouwhang, de meubels plakkerig... Het lukte me niet daar doorheen te kijken, maar het kest theoretisch gezien toch echt een zonnige en ruime woonkamer zijn... 'k Heb het er maar op gegokt, dan had ik maar wat nabij mijn werk en daarna zouden we wel verder zien.
Enfin, ik woon er nog steeds, want woon hier goed :)

Qua verhuizen hebben wij het rtouwens zo gedaan: ik heb mijn spullen tijdelijk opgeslagen. In mijn geval kon dat bij familie, in de schuur, maar ik heb ook uitgezocht wat een container kost en dat valt echt héél erg mee!! De andere huurder wilde zo in mijn huis, dat was ook allemaal gewoon helemaal netjes, vloer en muur etc. netjes en neutraal en de gordijnen wilde hij allemaal overnemen. Op de dag van de ruil was mijn huis leeg en kon hij er dus zo in. Andersom wilde ik de woning eerst opknappen (poets- en schilderwerk, maar ook zaken die de woningbouw moest repareren waarvan hij nooit melding gemaakt had..) en was het dus handiger het inrichten even uit te stellen.
Ruilen is mij heel goed bevallen, ik zou het zo weer doen.
Ik zit met de katten dus dat gaat hem niet worden om alles op te slaan en op het gemakje verhuizen, opzich niet erg, er ligt vloerbedekking en er hangen gordijnen, er is wel wat schilderwerk en de keuken, hal en logeerkamer moeten nieuwe vloerbedekking, maar dat zijn ruimtes waar dat ook makkelijk kan als ik er al woon. Muren zijn voor zover ik kan zien netjes alleen de deuren en posten moeten opnieuw (die zijn donkergrijs  :-X) denk dat t gewoon busje huren word, die de dag voordien volgooien met alles wat al weg kan, de dag zelf alle laatste dingen en daar gelijk alles in het huis plempen, voor de katten alles klaar zetten, mijn bed in elkaar...instorten :biggrin2:  en de dagen erna alles neerzetten.

En toen ik hierheen kwam heb ik ook alles op 1 dag gedaan....do-able maar vermoeiend  ;D
Door Parelridder
't Is gewoon even kamperen in je nieuwe huis, maar dat is het ook als je de boel op slaat. Je slaat de spijker op z'n kop, als de katten hu stekkie hebben en jij en slaapplekje, dan komt de rest stap voor stap wel op orde ;)
Door Lil
Ik weet niet beter dan dat je een poos campeert in je nieuwe huis. Niet leuk, maar ook geen probleem. Succes met de hele onderneming.
Door Martine-Tom
Lil schreef: Ik weet niet beter dan dat je een poos campeert in je nieuwe huis. Niet leuk, maar ook geen probleem. Succes met de hele onderneming.
Neuh vind ik ook niet erg hoor, kan hoogstens opzien tegen de verhuis dag zelf, maar och dat is ook maar 1 dag  :)
Door Parelridder
Een paar hulptroepen die je helpen laden & lossen en na afloop samen een warme hap eten (een kom soep op een verhuisdoos b.w.v.s.) scheelt een berg stress ;) Ik ben héél benieuwd naar je ervaringen bij het over en weer gaan kijken. Zo spannend!! :duimen:
Door Martine-Tom
Parelridder schreef: Een paar hulptroepen die je helpen laden & lossen en na afloop samen een warme hap eten (een kom soep op een verhuisdoos b.w.v.s.) scheelt een berg stress ;) Ik ben héél benieuwd naar je ervaringen bij het over en weer gaan kijken. Zo spannend!! :duimen:
Jaaaa heel spannend :D
Door Martine-Tom
ChantalKrijn schreef: Hulptroep paraat  8) :biggrin2:
:biggrin2:
Mijn persoonlijke zeil-legger  :biggrin2:
Door ChantalKrijn
Martine-Tom schreef: :biggrin2:
Mijn persoonlijke zeil-legger  :biggrin2:
En busjesbuurder, niet te vergeten  :o
En sjouwer, en verver, en, en , en... :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door