Leuk, spannend!! Ik hoop dat het een wederzijdse klik wordt!!!
'k Heb mijn woning via woningruil bemachtigd: van Amsterdam Oost naar Heerhugowaard. Eerst een paar huizen bekeken via de gemeente, maar die waren piepklein en vooral ook met aanpassingen die ik precies omgekeerd nodig had. Toen via woningruil, waarbij ik een woning trof die me qua ruimte en ligging echt ontzettend beviel. Wat ik te biedne had was exact wat de ander zei te zoeken. En toen kwam ze kijken, ai wat een teleurstelling werd dat! Het was zo'n beeldschoon huisje wat ik had: bgg, heerlijke tuin met veel privacy, royale woonkamer, mooie houten vloer, alles goed onderhouden... Als je in A'dam wilt wonen, met de metro in een paar minuten op CS, dan was dit echt een toppertje. Mar 'het voelde niet goed' en ze verkoos een donker kamertje (letterlijk) 3 hoog achter. Ow, wat báálde ik!
Daarna trof ik de woning waar ik nu al weer zo'n 14 jaar woon. De huurder was de 1e bewoner en had er nooit iets aan gedaan. Voor de ramene en smoezelig reepje gordijn, op de vloer blauwig-grijs vilt, tegen de wanden grijs bouwhang, de meubels plakkerig... Het lukte me niet daar doorheen te kijken, maar het kest theoretisch gezien toch echt een zonnige en ruime woonkamer zijn... 'k Heb het er maar op gegokt, dan had ik maar wat nabij mijn werk en daarna zouden we wel verder zien.
Enfin, ik woon er nog steeds, want woon hier goed
Qua verhuizen hebben wij het rtouwens zo gedaan: ik heb mijn spullen tijdelijk opgeslagen. In mijn geval kon dat bij familie, in de schuur, maar ik heb ook uitgezocht wat een container kost en dat valt echt héél erg mee!! De andere huurder wilde zo in mijn huis, dat was ook allemaal gewoon helemaal netjes, vloer en muur etc. netjes en neutraal en de gordijnen wilde hij allemaal overnemen. Op de dag van de ruil was mijn huis leeg en kon hij er dus zo in. Andersom wilde ik de woning eerst opknappen (poets- en schilderwerk, maar ook zaken die de woningbouw moest repareren waarvan hij nooit melding gemaakt had..) en was het dus handiger het inrichten even uit te stellen.
Ruilen is mij heel goed bevallen, ik zou het zo weer doen.