Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
Als er niet zo achterlijk veel aan de belasting dienst afgedragen hoeft te worden (bijna de helft naar wat jij zegt) kan de prijs ook een heel stuk omlaag. Uiteraard moet er belasting betaald  worden, dat doe ik ook braaf. Maar het is gewoon belachelijk veel wat afgedragen moet worden.

Ik ben van mening dat mijn juf zelf de prijs moet betalen. Ik kan wel zeggen dat ze meer moet vragen, maar als niemand dat betaald zit je met het zelfde probleem. Meer afname van cursussen of workshops heeft niet alleen met de kosten te maken. Ook diversiteit reclame kwaliteit etc, misschien kan daar nog wel wat behaald worden. 'Mijn' honden school is aan het groeien. Dus zie echt niet in waarom ik duurdere lessen moet aankaarten. Misschien als ze gaan aangeven dat ze het niet meer redden dat ik zou zeggen van gut ik wil ook best 80 euro uitgeven.  Ipv 65. Maar nu zie ik daar echt het nut niet van in.
Door Jantina
Als je een beetje zoekt kan het ook goedkoper. Hier in de regio althans wel. Hondenschool bijv. betaal je per 10 lessen 80 euro (ongeacht de beginners of wedstrijdlopers-cursus), dat is dan wekelijks. Scholing van de instructie weet ik niets vanaf, maar als ik zie dat cursisten de ene prijs na de andere binnen slepen zal dat wel goed zitten.
Wij organiseren het vanuit de BGV vereniging gewoon gratis (3 euro voor de soep en koffie/thee), nou ja jaarlidmaatschap kost dan iets van 30 euro voor het clubblad etc. Dit is 1x per maand. Olv heel goede instructie met internationale ervaring.
En als je gaat zweetwerken dan heb ik nog nooit ergens meer dan 15 euro betaald per keer.... En dat zijn echte praktijktoppers, maar goed, wel een andere tak van speuren.
Door Irish
Kaela schreef: Uh, deze volg ik niet. Wat is daar niet meer eerlijk aan?

En nee, de eigenaar van de hondenschool kan zijn prijzen niet prima zelf bepalen. Net zoals dat Iris dat op dit moment niet kan. Want, wat de consument wil betalen is niet het bedrag waar de lesgever van kan leven. Dus wat ga je dan doen? Een lagere prijs rekenen en dus amper wat overhouden? Waar moet je dan van leven? Of een hogere prijs en men haakt af?

Ik kijk daar als klant dus wel naar, want als iedereen afhaakt omdat ze de prijs te hoog vinden of mijn juf stopt met lesgeven omdat ze er niet van rond kan komen, dan ben ik mijn fijne juf kwijt!
Ik ben het zo met je eens! Het is dus precies het geen waar ik tegen aan loop..........
Door Kaela
Nadia schreef: Als er niet zo achterlijk veel aan de belasting dienst afgedragen hoeft te worden (bijna de helft naar wat jij zegt) kan de prijs ook een heel stuk omlaag. Uiteraard moet er belasting betaald  worden, dat doe ik ook braaf. Maar het is gewoon belachelijk veel wat afgedragen moet worden.

Ik ben van mening dat mijn juf zelf de prijs moet betalen. Ik kan wel zeggen dat ze meer moet vragen, maar als niemand dat betaald zit je met het zelfde probleem. Meer afname van cursussen of workshops heeft niet alleen met de kosten te maken. Ook diversiteit reclame kwaliteit etc, misschien kan daar nog wel wat behaald worden. 'Mijn' honden school is aan het groeien. Dus zie echt niet in waarom ik duurdere lessen moet aankaarten. Misschien als ze gaan aangeven dat ze het niet meer redden dat ik zou zeggen van gut ik wil ook best 80 euro uitgeven.  Ipv 65. Maar nu zie ik daar echt het nut niet van in.
Dat van de belasting is gewoon een hele andere discussie en die kunnen we best voeren, maar veranderd niets aan het feit dat het gewoon moet en dat dat mede de prijs van lessen bepaald.

Mijn juf geeft dus aan dat ze het niet red nu. Of beter gezegd, dat ze er gewoon geen drol aan overhoud. En dus heb ik gezegd dat ze dan de prijzen omhoog moet doen.

Ik zeg overigens ook nergens dat jij tegen jou hondenschool moet zeggen dat de lessen duurder moeten. Mijn punt is: als de lesgever er financieel niet mee uit kan, dan houdt het op. Dan kan die persoon de diensten niet aanbieden tegen die prijzen. En moeten of de prijzen omhoog, of de diensten worden niet meer aangeboden. Als jou hondenschool zo uit kan (velen draaien op vrijwilligers die tegen een kleine onkostenvergoeding les staan te geven, dat is natuurlijk ook gewoon appels met peren vergelijken), dan is dat helemaal prima.
Door Nadia
Zeker is dat een andere discussie. Maar jij vroeg wat ik niet eerlijk vond. Nou de helft van het geld belasting betalen vind ik niet eerlijk.

Ik kon uit jouw verhaal niet opmaken dat je juf het niet meer red.
Als dat bij mijn school zou zijn zou ik prijs verhoging ook nog wel durven aankaarten. Maar dat is een heel andere situatie dan die ik voor ogen had.
Door Kaela
Nadia schreef: Zeker is dat een andere discussie. Maar jij vroeg wat ik niet eerlijk vond. Nou de helft van het geld belasting betalen vind ik niet eerlijk.

Ik kon uit jouw verhaal niet opmaken dat je juf het niet meer red.
Als dat bij mijn school zou zijn zou ik prijs verhoging ook nog wel durven aankaarten. Maar dat is een heel andere situatie dan die ik voor ogen had.
Snap ik, heb ik ook niet duidelijk gezegd. Maar mijn strekking was: een eerlijke prijs voor het product. En dat blijft het. Hoe vervelend het voor de consument ook is om meer te moeten betalen.
Door Cindy de Wolf
Het is duuuurrr maar heel leuk. Ik had/heb 4 keer per maand. Nu 43 euro per uur vanaf januari 45 euro. Na 5 jaar 4 uur in de maand gehad te hebben heeft de crisis mij/ons helaas ook ingehaald dus per 1 februari laat ik 2 uur per maand vervallen, houdt ik er nog 2 over. Wat alsnog best prijzig is maarja ik weet ook wat er voor de juf afgaat aan belastingen en haar reistijd meegerekend kom je dan op een normaal uurtarief uit.

(niet helemaal eerlijk qua crisis toen ik begon 5 jaar geleden hadden we de stacaravan nog niet en tsja met reiskosten op en neer, stageld e.d. kost ons dat ook circa 5500 euro per jaar)
Door Cindy de Wolf
Cathelijn schreef: Een uur les is helemaal niet te lang hoor. Je staat eerst te wachten tot de juf het spoor heeft gelopen, dan loop je dat spoor zelf, dan wordt het even nabesproken en dan ben je al ruim een kwartier onderweg...
Als je een tijdje bezig bent besef je pas hoeveel de instructeur moet weten over alles wat met speuren en gedrag samenhangt om iedereen met alle honden naar een bepaald speurniveau te kunnen brengen.

Ik betaal ook 43 euro en ga met Ilan 1x in de maand.
Ja klopt. Heb zooooveeel geleerd van de speurjuf qua het lezen va honden en ik was toch echt geen groentje daarin! Maar god zeg wat een subtiele signalen kunnen er gegeven worden. Een goede speurjuf is zijn het bedrag echt meer dan waard.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door