Dat kan en klopt gewoon niet.
Helaas kon ik in december Boy niet overzetten naar de Hema.
Ik had het risico kunnen nemen om dan maar 3 maanden niet verzekerd te zijn.
Maar dat durfde ik weer niet

Nu zit ik er weer voor 1 jaar aan vast

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
rupa schreef: heb alle voorwaarde van de Hema uitgeprint en eens goed bekeken en het vergelijkt met petplan.ik heb vandaag nog een mailtje van de hema gehad met mijn vraag en hier het antwoord van hun.
en voor 80% ben ik er uit ( word waarschijnlijk toch een overstap naar de Hema toe ).
maar heb er nog wel een vraagje over.
bij petplan is de dekking bij opname en verpleging van je huisdier in de praktijk 7 dagen per jaar gedekt .
bij de Hema staat wel dat je huisdier bij opname en verpleging in de praktijk gedekt is maar zit daar nog een limit aan per jaar ( zoveel dagen per jaar ) dat staat er namelijk niet bij vermeld en kan het verder ook niet vinden in de voorwaarde. heb de Hema een mailtje gestuurd met deze vraag.
gr rupa.
Senta schreef: Cindy ik kan dr niets van bakken wat jij nu zegtIkd acht hetzelfde..![]()
Cindy de Wolf schreef: Ik heb inmiddels antwoord van PetplanHet vetgedrukte begrijp ik helemaal niet.
De wijzigingen gaan in op de prolongatiedatum.
Wanneer je de verzekeringen op wenst te zeggen dan kan dat per de prolongatiedatum.
Contracten met de looptijd van 5 jaar welke vanaf 1 april 2013 prolongeren wijzigen niet naar de voorwaarden van 2013, deze zijn hierdoor niet op te zeggen per de prolongatiedatum.
Pfff o wat baal ik hier van. Ik heb zo zitten dubben om over te stappen met de wijzigingen van april, toen niet gedaan en nu kan ik geen kant meer op aargghhh.
-GerdaRoode- schreef: Het vetgedrukte begrijp ik helemaal niet.Je kan voor meerdere jaren afsluiten. De verzekering van Tom loopt tot 2016, hij prolongeerd in april maar voor hem gaan die voorwaardes niet gelden tot 2016, voor hem kan ik dus niet opzeggen.
Gerda
Cindy de Wolf schreef: Wat ik ervan begrijp is het volgende;blijf ik dus verplicht om bij Petplan te blijven. Ik heb Rakker in de verzekering gezet toen hij iets van 6 jaar oud was en gelijk voor 5 jaar, omdat dan de premie voor de leeftijd niet omhoog ging (jaja).......... De meesten accepteren geen oudere hond of je betaald je scheel
Als je een contract hebt gesloten dat 5 jaar loopt, dus of 1 die al langer loopt of 1 gesloten na 1 april wijzigen per prolongatiedatum niet naar de nieuwe voorwaarden maar zullen zeer waarschijnlijk (heb nagevraagd omdat ze dat niet expliciet noemen maar ga ervan uit) onder de polisvoorwaarden + vergoedingen vallen van na april 2012. En zullen pas wijzigen na die 5 jaar en hoe het er dan uitzieten deze mag je (helaas) dus niet opzeggen.
Zo is de polis van Teddy gesloten in maart 2012 en (dus nog de hele oude voorwaarden) deze polis zal dus wijzigen in de voorwaarden van 2013 en deze polis zou ik dus op mogen zeggen. De polis van Smokey is gesloten in mei 2012 en viel daarmee al onder de voorwaarden van 1 april en zal dus prolongeren in mei en daarmee niet wijzigen naar de nieuwe voorwaarden maar nog 4.5 jaar van nu lopen onder de voorwaarden van 2012 tenzij er weer wat verandert.
Cindy de Wolf schreef: Wat ik ervan begrijp is het volgende;Snap er nu helemaal niets meer van wat je nu schrijft
Als je een contract hebt gesloten dat 5 jaar loopt, dus of 1 die al langer loopt of 1 gesloten na 1 april wijzigen per prolongatiedatum niet naar de nieuwe voorwaarden maar zullen zeer waarschijnlijk (heb nagevraagd omdat ze dat niet expliciet noemen maar ga ervan uit) onder de polisvoorwaarden + vergoedingen vallen van na april 2012. En zullen pas wijzigen na die 5 jaar en hoe het er dan uitzieten deze mag je (helaas) dus niet opzeggen.
Zo is de polis van Teddy gesloten in maart 2012 en (dus nog de hele oude voorwaarden) deze polis zal dus wijzigen in de voorwaarden van 2013 en deze polis zou ik dus op mogen zeggen. De polis van Smokey is gesloten in mei 2012 en viel daarmee al onder de voorwaarden van 1 april en zal dus prolongeren in mei en daarmee niet wijzigen naar de nieuwe voorwaarden maar nog 4.5 jaar van nu lopen onder de voorwaarden van 2012 tenzij er weer wat verandert.
Senta schreef: Snap er nu helemaal niets meer van wat je nu schrijftAls jouw verzekerint tot 2014 loopt gaan deze voorwaardes voor jou pas vanaf 2014 in.
Hier duurt de verzekering tot 01-01-2014 (5 jaar contract) en wat er in mijn mail staat is dat ik de polisvoorwaardens krijg van 2013-01 dus wat jij nu schrijft klopt echt helemaal niets van of ik snap dr nog minder van.
Ook mag ik gewoon opzeggen als ik het er niet mee eens ben (Wat niet gaat gebeuren)
Indien u geen prijs meer stelt op de verzekering kunt u schriftelijk opzeggen tot 1 maand na 1-1-2013.
Geachte mevrouw Ouwerkerk,
Bedankt voor uw bericht aan Petplan.
De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor polissen welke voor 1 jaar zijn afgesloten en aflopen, de polissen welke prolongeren van 1 januari 2013 tot en met 1 maart 2013 (deze polissen hebben eerder geen wijziging van de voorwaarden gehad) en polissen welke 5 jaar hebben gelopen.
De voorwaarden voor de polissen van Tom en Freud zullen hierdoor niet wijzigen.
De polis van Jo-Dokus prolongeert per 1 maart 2013 waardoor voor deze polis wel de voorwaarden gaan wijzigen naar de voorwaarden van 2013.
Het nieuwe vergoedingen overzicht kunt u begin januari op onze website inzien.
Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze medewerkers.
Met vriendelijke groet,