Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
pike schreef: vr 12 jul 2024, 17:09 Heb je een eigen woning? Dan kan je een bliksemafleider overwegen. Kost wel wat natuurlijk.
Nee huurwoning
Snap ook niet dat de woningbouw dat niet doet
Ga het toch is vragen
Door kiara
doranto schreef: vr 12 jul 2024, 17:16 Dat werkt alleen als de bliksem daadwerkelijk in je huis zou slaan. Bij ons is de bliksem ooit een meter of 50 vanaf het huis ingeslagen en kwam toen via de elektriciteikabels die in de
grond liggen bij ons naar binnen.
Hé jakkes wat eng :(
Door doranto
kiara schreef: vr 12 jul 2024, 17:47 Hé jakkes wat eng :(
Ja niet fijn nee. Alles wat in een stopcontact zat was kapot. De stekkers hingen brandend in de stopcontacten en de snoeren waren eraf geslagen en lagen op de grond. De groepenkast was dwars door de deur van de meterkast gevlogen en lag in de keuken. Ik had vooral schrik dat er brand zou ontstaan tussen de plafonds en de houten verdiepingsvloer waar de elektriciteitsleidingen liepen, want ik rook een brandlucht. Maar gelukkig is dat niet gebeurt. Alles is toen gemeggerd en alle kabelisolatie bleek gelukkig nog intact.
Door frodo quin
doranto schreef: vr 12 jul 2024, 18:27 Ja niet fijn nee. Alles wat in een stopcontact zat was kapot. De stekkers hingen brandend in de stopcontacten en de snoeren waren eraf geslagen en lagen op de grond. De groepenkast was dwars door de deur van de meterkast gevlogen en lag in de keuken. Ik had vooral schrik dat er brand zou ontstaan tussen de plafonds en de houten verdiepingsvloer waar de elektriciteitsleidingen liepen, want ik rook een brandlucht. Maar gelukkig is dat niet gebeurt. Alles is toen gemeggerd en alle kabelisolatie bleek gelukkig nog intact.
Heftig. Als je echt nieuwe electriciteit moet trekken is dat wel een ding in een bewoond huis.
Door kiara
doranto schreef: vr 12 jul 2024, 18:27 Ja niet fijn nee. Alles wat in een stopcontact zat was kapot. De stekkers hingen brandend in de stopcontacten en de snoeren waren eraf geslagen en lagen op de grond. De groepenkast was dwars door de deur van de meterkast gevlogen en lag in de keuken. Ik had vooral schrik dat er brand zou ontstaan tussen de plafonds en de houten verdiepingsvloer waar de elektriciteitsleidingen liepen, want ik rook een brandlucht. Maar gelukkig is dat niet gebeurt. Alles is toen gemeggerd en alle kabelisolatie bleek gelukkig nog intact.
O mijn god wat eng dood eng
Mijn grootste nachtmerrie.
Krijg je dat dan wel vergoed van de verzekering lijkt mij wel toch
Door doranto
kiara schreef: vr 12 jul 2024, 19:18 O mijn god wat eng dood eng
Mijn grootste nachtmerrie.
Krijg je dat dan wel vergoed van de verzekering lijkt mij wel toch
Het is al zo'n 25 jaar geleden, maar volgens mij is toen het meeste wel vergoed. Alleen keken ze bij de elektrische apparaten naar de dagwaarde, dus daar moest wel wat geld bij om te vervangen.
Door kiara
doranto schreef: vr 12 jul 2024, 19:40 Het is al zo'n 25 jaar geleden, maar volgens mij is toen het meeste wel vergoed. Alleen keken ze bij de elektrische apparaten naar de dagwaarde, dus daar moest wel wat geld bij om te vervangen.
O maar vergeten doe je het nooit lijkt mij
Zeker niet met dit pokken weer steeds.
Tja verzekering betalen moet je maar owee als ze wat moeten uitkeren ::)
Heb wel is gehoord dat je bonnen moet hebben. Nou ik heb lang niet van alles meer de bon
Door pike
Een bliksemafleider lijkt dus mooier dan het is. In theorie leuk maar in praktijk gewoon niet afdoende. Je zit nog steeds niet veilig in je huis met zo'n ding.
Door Siberienne
pike schreef: vr 12 jul 2024, 22:31 Een bliksemafleider lijkt dus mooier dan het is. In theorie leuk maar in praktijk gewoon niet afdoende. Je zit nog steeds niet veilig in je huis met zo'n ding.
Tsja, het kan misgaan, tegelijkertijd is bijna niemand bang voor de trap in zijn huis. Toch komen er aanzienlijk meer mensen om doordat ze van de trap vallen dan doordat de bliksem inslaat 😬
Door frodo quin
Siberienne schreef: za 13 jul 2024, 07:28 Tsja, het kan misgaan, tegelijkertijd is bijna niemand bang voor de trap in zijn huis. Toch komen er aanzienlijk meer mensen om doordat ze van de trap vallen dan doordat de bliksem inslaat 😬
Ikke 😁 Nog nooit getroffen door de bliksem of blikseminslag in mijn huis gehad, maar al vaak van de trap gevallen, ook al ben ik heel voorzichtig. Ik ben echt niet gek met trappen :-X

Maar angsten zijn niet rationeel he.
Door kiara
Mijn moeder is ook zo bang voor onweer/ bliksem dus denk geërfd .

Overigens weer regen >:(
Heb medelijden met mensen die op camping staan met kids.
Nog even gaan we de echte herfst alweer in :(

Zag trouwens stukje op tv dat het weer wel degelijk gemanipuleerd kan worden ook in Europa.
Boeren pesten . Die kunnen amper wat zaaien zeker in klei grond.
Even droog om te zaaien vervolgens wordt het gezaaide gewas verzopen.
Door pike
Siberienne schreef: za 13 jul 2024, 07:28 Tsja, het kan misgaan, tegelijkertijd is bijna niemand bang voor de trap in zijn huis. Toch komen er aanzienlijk meer mensen om doordat ze van de trap vallen dan doordat de bliksem inslaat 😬
Ja dat is natuurlijk zo. Ik ken persoonlijk niemand die door de bliksem is getroffen, maar wel iemand die van de trap is gevallen en daarbij zijn nek had gebroken. Op slag dood. En mijn stokoude moeder is indertijd ook eens van de trap gevallen, van helemaal boven naar beneden.
Hetzelfde geldt trouwens voor vliegangst. Er vallen méer doden in het autoverkeer.
Door pearlsofpassion
Daarom zeggen ze om alles uit het stopcontact te halen bij onweer.
Door kiara
pearlsofpassion schreef: zo 14 jul 2024, 08:01 Daarom zeggen ze om alles uit het stopcontact te halen bij onweer.
Ja dat zei mijn moeder ook ( van de tv) maar ik dacht dat dat van vroeger was door de antenne.
Nou hier gaan dus alle stekkers eruit met onweer voortaan
Door doranto
pearlsofpassion schreef: zo 14 jul 2024, 08:01 Daarom zeggen ze om alles uit het stopcontact te halen bij onweer.
Dat klopt. Maar dan moet je het wel aan zien/horen komen. Wij lagen te slapen en schrokken wakker van een enorme knal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door