Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BlissSpirit
#3392412
pearlsofpassion schreef: Als het bij ons wel gehandhaafd kan worden, terwijl het nu in Nl veel beter verkrijgbaar is, waarom zou dat dan bij jullie niet kunnen?
+1
Waarom kan het in de landen om ons heen wel en zou het hier niet kunnen. Vind dat zo'n slap excuus van de hoge heren.
CDA en VVD willen er nog steeds niet aan, die roepen dat ze meer zien in handhaving. Nou, doe dat dan!!! Dat lukt ze al jaren niet en als het in NL niet meer verkocht mag worden, dan zal er sowieso al veel minder vuurwerk zijn met de jaarwisseling, want niet iedereen zal maar de buurlanden rijden om het te halen. Zeker niet als er plaatselijke shows worden georganiseerd.
Maar ja, in NL moet alles maar kunnen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door El_Kato
#3392416
Einde van het jaar 1000 extra handhavers aanstellen en hun, hun eigen salaris laten verdienen meteen uitschrijven van boetes - denk dat ze bloedfanatiek aan de slag gaan :P

Dat werkt natuurlijk ook niet zo maar het geld wat het uitschrijven van boetes oplevert kan wel gebruikt worden voor het betalen van hun opleiding en salaris.

Het blijft ook bijzonder dat in Duitsland en België vuurwerk word verkocht maar er daar verder helemaal niet zoveel problemen rondom vuurwerk zijn - zover ik weet heb me er niet bijzonder in verdiept. Dus waarom moet het hier altijd weer uit de hand lopen?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3392418
Ik heb eens vol verbazing tegen een Duitse buurvrouw gezegd dat het zo heerlijk rustig was qua vuurwerk tot vlak voor oud en nieuw. Ze keek me een beetje verwonderd aan en zei: “maar dat mag toch ook helemaal niet, vuurwerk afsteken voor oud en nieuw?”

Wat mij betreft zegt dat alles over de verschillen in mentaliteit tussen Duitsland en Nederland... :-\

Ik hoop van harte dat het ooit beter gaat worden in NL, maar ik vrees dat dat lang zal duren...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392427
Vandaag op het werk zat een collega doodleuk te vertellen dat zijn zoon geen zin had om in de mist zijn vuurwerk af te steken en het dus de volgende dag af ging steken. Ik zei "heb je je zoon ook verteld dat dit verboden is". Nee, natuurlijk had ie dat niet, wat een gezeur die regels en zo'n zeiksnor van een collega die daar over begint...

En daar moeten de kinderen het dan van leren he...
Door Siberienne
#3392435
pearlsofpassion schreef: vr 03 jan 2020, 19:16 Nou vind ik dat wel verstandiger dan het in zo'n dikke mist afsteken.... :-\
Er is nog een optie; niet afsteken. Soms gaan dingen niet door. Of om met Herman Finkers te spreken ‘de cursus omgaan met teleurstellingen gaat morgen wederom niet door’


Ik weet dat ze vroeger ooit hebben gewerkt met een soort bonus systeem waar kinderen vuurwerk dat over was in mochten leveren bij de politie en dan kregen ze cadeaubonnen of zoiets
Door hannabelgje
#3392438
Bah ik vind net een van mijn skinny caaf meisjes dood in het hok.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392439
pearlsofpassion schreef: vr 03 jan 2020, 19:16 Nou vind ik dat wel verstandiger dan het in zo'n dikke mist afsteken.... :-\
Wat Sieberienne zegt dus. Of je steekt het binnen de toegestane tijd af, of niet. Simpel.

Misschien ben ik ouderwets opgevoed, maar no way dat mijn ouders mij dat ooit hadden laten doen. Er zijn regels en die gelden voor iedereen, zo heb ik geleerd van hen.
Maar in de huidige wereld gelden regels alleen als we er zin in hebben, anders lappen we ze aan ons laars.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392441
Maar dus weken voor Nieuwjaar vuurwerk afsteken mag wel, en op nieuwjaarsdag niet meer?
Of is het enkel op oudejaarsdag toegestaan en lappen al die anderen ook de regels aan hun laars?
Ik kan niet meer volgen, maar ik ken dan ook de regels niet...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392442
hannabelgje schreef: vr 03 jan 2020, 19:34 Bah ik vind net een van mijn skinny caaf meisjes dood in het hok. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Oh wat jammer.
Altijd triest om een diertje te verliezen. Je skinny's waren ook nog niet zo oud toch?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392443
pearlsofpassion schreef: vr 03 jan 2020, 20:12 Maar dus weken voor Nieuwjaar vuurwerk afsteken mag wel, en op nieuwjaarsdag niet meer?
Of is het enkel op oudejaarsdag toegestaan en lappen al die anderen ook de regels aan hun laars?
Ik kan niet meer volgen, maar ik ken dan ook de regels niet...
Officieel is het op 31 december in NL vanaf 18 uur toegestaan...Maar goed die regel is er dus heel klaarblijkelijk alleen voor de sier ::)
En en tot 2 uur op 1 jan geloof ik. Ook dat is maar voor de sier dus....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392444
hannabelgje schreef: vr 03 jan 2020, 19:34 Bah ik vind net een van mijn skinny caaf meisjes dood in het hok. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Onee wat triest :'(
Door hannabelgje
#3392445
Nee ze waren nog maar een paar jaar oud. Ik vind het zo naar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392446
pearlsofpassion schreef: vr 03 jan 2020, 20:12 Maar dus weken voor Nieuwjaar vuurwerk afsteken mag wel, en op nieuwjaarsdag niet meer?
Of is het enkel op oudejaarsdag toegestaan en lappen al die anderen ook de regels aan hun laars?
Ik kan niet meer volgen, maar ik ken dan ook de regels niet...
Ze lappen de regels aan hun laars. Het mag op oudjaarsdag vanaf een bepaalde tijd smiddags tot 2 uur snachts. Verder niet, maar er wordt weken van te voren al super veel afgestoken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3392447
hannabelgje schreef: vr 03 jan 2020, 20:29 Nee ze waren nog maar een paar jaar oud. Ik vind het zo naar. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Getsie Hana, dat is ook heel naar. Sterkte!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door