Ik hoop ook dat het toch snel weer beter gaat. Vanochtend nog steeds genies van Oli. Maar verder wel ok.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
smulpaap schreef:Die troep van mij verboden wordenVan mij hoeft het niet verboden te worden; mn dochters steken ook vuurwerk af en sier vuurwerk vind ik ook best wel mooi, MAAR..... ik vind dat men zich aan de vastgestelde regels dient te houden... en dat is het probleem... iedereen heeft tegenwoordig schijt aan regels etc.... Geen respect voor anderen, zowel mens al dier.....
Hoorde net dat in Ede een rouwstoet was bekogeld![]()
![]()
Het wangedrag lijkt wel steeds erger te worden
Kaio schreef: ↑do 02 jan 2020, 20:52 Ik ben heel lang genuanceerd geweest wat vuurwerk betrof, maar eh ik ben voor volledig verbod.Ja die heb ik ook gezien . Echt mooi !
Tis niet meer te rijmen met wat voor schade het veroorzaakt.
Daarnaast is het zeker geen KINDERSPEELGOED, daar lijkt het nu wel op. Gewoon volledig klaar ermee. 2 kinderen van 12 en 13 hebben gewoon 2 doden op hun conto staan ( nee niet moedwillig daar kunnen zulke puberhersens niet over nadenken, maar Wtf? Hoe kunnen 2 snotaapjes om die tijd dit veroorzaken met vuurwerk? )
Gewoon Europees verbod, volledig! Ga maar kaarspelletjes, larp spelletjes of whatever spelen als puber, vuurwerk is geen speelgoed. En met al die milieushit, echt waar stop gewoon.
Kijk eens dit kan ook :
En weer oud en nieuw plezier voor iedereen, astma,long patiënten, ptst personen, dieren, hulpverl ergers, oogartsen, andere mensen die vuurwerk etc haten om wat voor reden ook .
Siberienne schreef: ↑vr 03 jan 2020, 10:50 Handhaven als het in België en Duitsland gewoon nog te koop is wordt ook heel lastig.Als het bij ons wel gehandhaafd kan worden, terwijl het nu in Nl veel beter verkrijgbaar is, waarom zou dat dan bij jullie niet kunnen?
Ik las nog wel over 1 andere oplossing; vuurwerk clubs. Soort zelf regulatie, zie https://decorrespondent.nl/9718/oudjaar ... 8-51b0261e
Bestaat al op Malta en is daar groot succes.
((( van mij persoonlijk mag het afgeschaft worden hoor, alleen ik zie ook daar wel het grote probleem van handhaving)))