Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392358
Dank jullie wel hoor :-*
Ik hoop ook dat het toch snel weer beter gaat. Vanochtend nog steeds genies van Oli. Maar verder wel ok.
Door Siberienne
#3392360
Niesende newf... lijkt me best indrukwekkend. Soortbriesende beer! Hopelijk knapt je drietal snel op.

Ik had vanmorgen zelf een bezoekje ziekenhuis, kleine ingreep, stoer zelf erheen gereden, nog boodschappen gedaan erna en toen... was het op over en uit. Bank, dekentje, thee. Pfffffff. En zo met de heren naar buiten.

Heb ze even de folder laten lezen: ‘doe verder niet te veel lichamelijk belastende zaken’ : of ze even niet willen sleuren vandaag :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392366
Beterschap!
Ik was ook wel vaker stoer na een (kleine) ingreep, totdat de verdoving of die dingen uitgewerkt waren ;D Tegenwoordig ben ik maar wat voorzichtiger.

Ja je moet vooral niet in de weg staan bij een niesende newf ;D
Nee gein , is gewoon bijna alsof een verkouden mens niest. (ok wil je soms ook niet bij in de weg staan)
Door El_Kato
#3392367
Oooh bah geen fijn begin van het jaar met zieke beren, gelukkig lijkt het beter te gaan?


Wat ben ik klaar met dat ]$^£¥&@€# vuurwerk >:(
Rana doet niets met vuurwerk, kijkt misschien op maar meer ook niet. Dex is iets gevoeliger maar gaat op zich ook goed. Vorig jaar begonnen met steeds een handje koekjes op de grond te gooien wanneer er iets afging - binnen maar ook buiten. Dat werkte toen goed. Dit jaar werkte dat gelukkig weer :) Met kerst en oud op nieuw hebben we in een huisje in de buurt van Ootmarsum gezeten en daar viel het erg mee met vuurwerk en carbid. Gisterenavond thuis een rondje met hem gelopen alleen maar knallen en een paar harde ook >:( De eerste paar gingen wel, als ze niet zo hard zijn geeft hij er weinig aandacht aan. Maar ergens halverwege ging het los de een na de andere harde knal met van die fonteinen in de lucht en dat vond hij niet grappig >:( Gelukkig is hij erg voer gevoelig en had ik een jaszak vol koekjes die hij nog steeds wilde aannemen. We waren al op de terugweg, sowieso was het maar een kort rondje, en gelukkig werd hij na de knallen weer wat relaxter en ging hij het laatste stuk weer snuffelen en hier en daar plassen.

Vanmiddag met de wandeling liep hij het weer op meerdere zachte knallen maar weer een paar keiharde - draaide gelijk naar me toe nu krijg ik een koekie hé :) Dit hoort dan misschien eigenlijk in het gelukspoppetjes maar toch hè :P
Door smulpaap
#3392377
Die troep van mij verboden worden
Hoorde net dat in Ede een rouwstoet was bekogeld >:( :'(
Het wangedrag lijkt wel steeds erger te worden
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3392379
smulpaap schreef:Die troep van mij verboden worden
Hoorde net dat in Ede een rouwstoet was bekogeld >:( :'(
Het wangedrag lijkt wel steeds erger te worden
Van mij hoeft het niet verboden te worden; mn dochters steken ook vuurwerk af en sier vuurwerk vind ik ook best wel mooi, MAAR..... ik vind dat men zich aan de vastgestelde regels dient te houden... en dat is het probleem... iedereen heeft tegenwoordig schijt aan regels etc.... Geen respect voor anderen, zowel mens al dier.....
Vandaag hier nog regelmatig harde knallen... Op oudjaarsdag (binnen de gestelde tijden), vind ik oké... maar wakker worden van harde knallen, nog voor 7 uur ‘s ochtends... dat vind ik wel erg van de zotte (plus nog 2 dagen erna).......
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392384
Ik ben heel lang genuanceerd geweest wat vuurwerk betrof, maar eh ik ben voor volledig verbod.
Tis niet meer te rijmen met wat voor schade het veroorzaakt.
Daarnaast is het zeker geen KINDERSPEELGOED, daar lijkt het nu wel op. Gewoon volledig klaar ermee. 2 kinderen van 12 en 13 hebben gewoon 2 doden op hun conto staan ( nee niet moedwillig daar kunnen zulke puberhersens niet over nadenken, maar Wtf? Hoe kunnen 2 snotaapjes om die tijd dit veroorzaken met vuurwerk? )
Gewoon Europees verbod, volledig! Ga maar kaarspelletjes, larp spelletjes of whatever spelen als puber, vuurwerk is geen speelgoed. En met al die milieushit, echt waar stop gewoon.

Kijk eens dit kan ook :
En weer oud en nieuw plezier voor iedereen, astma,long patiënten, ptst personen, dieren, hulpverl ergers, oogartsen, andere mensen die vuurwerk etc haten om wat voor reden ook .
Door El_Kato
#3392387
Tja bizar hè de schade de het elk jaar weer veroorzaakt en die wij met zijn allen mogen betalen. En dat gezin in Arnhem :'( hoe bizar door een kwajongens streek, laat ik het zo toch maar noemen je man en zoon kwijt en zelf met je dochter zwaargewond in het ziekenhuis. Niet te bevatten voor dit gezin niet maar ook voor de jonge daders en hun ouders niet. Hoe moeten alle betrokkenen dit verwerken :'(

Wat mij betreft ook een totaal verbod en dan op aangewezen plekken een professionele show old. En nee voor mij is dit geen traditie die naar de knoppen gaat je kan mij echt niet vertellen dat ze 100 jaar terug een miljoen gulden aan vuurwerk uitgaven omdat ze het oude jaar wegwilden knallen :-X

Ook dat gedoe met die brandstapels in Duindorp echt serieus iedereen heeft toch meegekregen dat dat vorig jaar een puinhoop is geworden en dat dit niet nog een keer zo kan. Waarom gaan rellen en spullen van andere mensen (auto’s) kapot maken......
Door smulpaap
#3392391
Kaio schreef: do 02 jan 2020, 20:52 Ik ben heel lang genuanceerd geweest wat vuurwerk betrof, maar eh ik ben voor volledig verbod.
Tis niet meer te rijmen met wat voor schade het veroorzaakt.
Daarnaast is het zeker geen KINDERSPEELGOED, daar lijkt het nu wel op. Gewoon volledig klaar ermee. 2 kinderen van 12 en 13 hebben gewoon 2 doden op hun conto staan ( nee niet moedwillig daar kunnen zulke puberhersens niet over nadenken, maar Wtf? Hoe kunnen 2 snotaapjes om die tijd dit veroorzaken met vuurwerk? )
Gewoon Europees verbod, volledig! Ga maar kaarspelletjes, larp spelletjes of whatever spelen als puber, vuurwerk is geen speelgoed. En met al die milieushit, echt waar stop gewoon.

Kijk eens dit kan ook :
En weer oud en nieuw plezier voor iedereen, astma,long patiënten, ptst personen, dieren, hulpverl ergers, oogartsen, andere mensen die vuurwerk etc haten om wat voor reden ook .
Ja die heb ik ook gezien . Echt mooi !

Ik liep met thara in het duin , kwam daar mensen tegen met een hond die gedragen werd . Dus ik.vroeg . Een blessure opgelopen .Nou nee dus . Ik heb nog nooit zo'n bange hond gezien . Vuurwerk was van verre te horen . Het arme ding was zo bang .verstijfde en verzette geen poot meer
Door zurca
#3392396
Ben het helemaal eens met Kaio, afschaffen die troep! Het is gewoon niet meer te handhaven, als dat ooit al is gedaan is, er ontstaat zoveel ellende uit en dat lijkt maatschappelijk allemaal maar aanvaard... Het lijkt alsof men het tegenwoordig normaal vind dat politie en ME met man en macht op de been is om vuurwerkellende te bestrijden, alsof het normaal is om hulpdiensten te bekogelen of erger, alsof het normaal is dat er dingen met oud en nieuw kapot gemaakt moeten worden... en allemaal heeft het direct of indirect te maken met vuurwerk ::) :-X
Hier in onze wijk liepen kinderen van 10/11 jaar met rugzakken vol, hele dagen over straat te zwerven, echt?! Hoe dan?!! Waar zijn die ouders? Zijn dat mensen die vallen onder de catogorie die ik beschreef, alles maar "normaal" vinden?!!

Misschien dat toen ooit de regels omtrent het vuurwerk werden opgesteld ze krachtig en streng gehandhaafd hadden het nu allemaal niet zo uit de hand zou lopen maar ik ben van mening dat strengere regels niet meer gaan helpen, dat station zijn we gepasseerd....Afschaffen dat zal ook niet gelijk de oplossing bieden maar hopelijk zal het gedrag van de oproerkraaiers er mee uitdoven na verloop van tijd.

Maar eerlijk? Ik zie er geen vuurwerkverbod aankomen... 77 miljoen euro is er uitgegeven aan vuurwerk. Laat daarvan 50 miljoen aangekocht zijn in NL a 21% btw..... De staatskas vaart er wel bij ::) :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3392399
Kaio brengt het goed onder woorden, dit is niet meer van deze tijd.
Helemaal mee eens, ik heb al alle mogelijke petities getekend en gedeeld, voor een algeheel verbod op vuurwerk, dan kan men wellicht ook eens beginnen met handhaven.

Met niets doen gebeurt er niks:
Door Siberienne
#3392401
Handhaven als het in België en Duitsland gewoon nog te koop is wordt ook heel lastig.

Ik las nog wel over 1 andere oplossing; vuurwerk clubs. Soort zelf regulatie, zie https://decorrespondent.nl/9718/oudjaar ... 8-51b0261e

Bestaat al op Malta en is daar groot succes.

((( van mij persoonlijk mag het afgeschaft worden hoor, alleen ik zie ook daar wel het grote probleem van handhaving)))
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392409
Siberienne schreef: vr 03 jan 2020, 10:50 Handhaven als het in België en Duitsland gewoon nog te koop is wordt ook heel lastig.

Ik las nog wel over 1 andere oplossing; vuurwerk clubs. Soort zelf regulatie, zie https://decorrespondent.nl/9718/oudjaar ... 8-51b0261e

Bestaat al op Malta en is daar groot succes.

((( van mij persoonlijk mag het afgeschaft worden hoor, alleen ik zie ook daar wel het grote probleem van handhaving)))
Als het bij ons wel gehandhaafd kan worden, terwijl het nu in Nl veel beter verkrijgbaar is, waarom zou dat dan bij jullie niet kunnen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door