Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaela schreef:Eerste keer Sint Maarten lopen. Eerst met de “optocht” mee. Het stelde werkelijk niets voor en Nina vond het geweldig. Muziek, lichtjes en een groep kindjes. Meer hoeft het niet te zijn.Wat geweldig! Heerlijk toch hoe blij ze met zoiets zijn.
Daarna aanbellen bij de buren. Ze heeft “koeien staarten” gezegd en toen kreeg ze snoep![]()
En daarna thuis de deur open doen voor kindjes. Ik was er wat bang voor hoe ze dat zou vinden. Nou, geweldig dus! Al die kindjes kwamen voor haar zingen! Oh het was zo mooi! Mama heeft weer even lekker op een roze wolk gezeten!
Charlie Angel schreef: ↑di 12 nov 2024, 14:03 Wat geweldig! Heerlijk toch hoe blij ze met zoiets zijn.Oh Angel, wat ontzettend lief van jouw grote hubbie! Dapper kleine meisje in de regen!
Had jij geen regen?
Ik had zondag zakjes snoep zitten maken, vorig jaar had ik best veel kinderen. Nu was het zo sneu, er brak echt een bui regen los, niet normaal. Tot 8 uur was het steeds eventjes droog en daarna weer regen.
Dus maar 10 kindjes gehad, zo sneu voor ze. Stond een klein meisje aan de deur in een klein groepje. Ze hadden mooi gezongen en toen zei ze snikkend, sorry dat mijn lantaarntje niet mooi meer is, hij is helemaal nat geworden.
Mijn grote hubbie zakt door de knieën (en geloof mij, dat gaat hem niet meer zo soepel af na zijn herseninfarct) om dat meisje te troosten. En natuurlijk kregen ze ook twee zakjes snoep.![]()
pike schreef: ↑di 12 nov 2024, 18:30 Hier kennen ze het niet. Maar voor de zekerheid haal ik toch altijd wat in huis en doe de buitenverlichting aan. En ja hoor er wordt aan de deur geklopt! Dus wij zwaaien de deur open, is het een mevrouw met een collectebus voor het gehandicapte kindOh ja, drie koningen is hier ook rond gaan en zingen. Wel eerst vragen of ze willen dat je zingt en hier is het geld dat je dan krijgt voor een liedje.![]()
Dat was pas een anti-climax!
Toen ik lang geleden pas in Purmerend was gaan wonen, kende ik het hele StMaarten niet. Op een goede dag kom ik dus 's avonds thuis en loop de donkere straat in.Wat is hier allemaal aan de hand? Drommen kindjes en allemaal lichtjes en toen ik de sleutel in de deur stak stond er een hele groep om me heen. Ik gauw de schaal met mandarijnen gepakt en uitgedeeld. Oh lekker mandarijntjes hoorde ik nog zeggen en toen ze verder liepen was de schaal leeg
Toen gauw de deur dicht gedaan, licht uit en mij in het donker in de keuken verschanst, want ik had niets meer om uit te delen
Het jaar daarop was ik voorbereid. ruim 100
kinderen aan de deur gehad. Het werden er elk jaar minder. Uiteindelijk waren het er nog maar 10-15 die aan de deur kwamen.
In Maastricht, waar ik vandaan kom, gingen ze met Drie Koningen de huizen af (6 januari), met drie tegelijk, verkleed als de drie koningen, en een bijpassend liedje.
Siberienne schreef: ↑di 12 nov 2024, 22:22 Dit jaar hadden we met Halloween voor het eerst de kindjes van de buren aan de deur. Zo schattig die mannekes. Maar ik had natuurlijk eigenlijk heel bang moeten zijnGoede schoenen vinden is niet makkelijk, zeker als je wat hebt om rekening mee te houden. Heel fijn dat ze goed zitten.![]()
Eigen geluksmomentje; online nieuwe schoenen gekocht die heerlijk zitten. Niet barefoot, ik heb last van een hiel, onderkant en ik had toch even iets zachters nodig. Dit was gewoon genieten
dinky89 schreef: ↑wo 13 nov 2024, 09:03 Mijn geluksmoment is dat ik nu twee nachten achter elkaar maar 1 keer in de nacht er uit hoefde ipv bijna iedere 1,5 uur zoals de nachten daarvoorOh heerlijk Dinky! Ik heb geleerd: elke nacht is er een als het goed gaat! Maar ik hoop zeker voor je dat ze dit vasthoudt!Nu hopen dat Linde dit vast blijft houden
![]()
Kaela schreef: ↑wo 13 nov 2024, 09:13 Oh heerlijk Dinky! Ik heb geleerd: elke nacht is er een als het goed gaat! Maar ik hoop zeker voor je dat ze dit vasthoudt!Als je gaat kamperen of het heel koud wordt, zal ze met de combi heel blij zijn.
Mijn puppie zei gisteravond “geen slaapzak, Nina deken!” Dus ze heeft vannacht voor het eerst onder een dekbed geslapen!
Fijn detail is dat ik na 2 jaar dezelfde slaapzakken twee weken geleden grotere heb gekocht omdat ze niet meer pasten![]()