Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Kaio schreef:Leuk!
die winter / herfstschoenen zijn die waterdicht?
Nu heb ik net xero sandalen besteld, mijn hoofd staat echt nog niet naar zulke schoenen met dit weer ;D

En merk a? Fivefingers? Wat dat vraag ik me af ik had toen een model, waarvan mt 37 te klein was en 38 te groot, of dat dat me een ander modelletje geheel anders kan zijn.
Die leren Vivo´s zijn niet waterdicht. Ze zijn dan wel van leer dus met invetten zullen ze een soort van waterafstotend worden. Ik heb op internet rond zitten kijken maar echt goede waterdichte barefootschoenen lijken moeilijk te vinden. Ik zou denken stop er gewoon een goretex membraam in en hoppa....waterdichte schoen maar zo simpel zal het dan wel niet zijn ::) :P

Het merk waar ik bijna per model een andere maat van had waren de Vivo's. Was echt van 37 tot en met 39 :o En die 39 daarbij leken mijn voeten echt enorm :o Die heb ik dus laten staan :-[ ;D
Door pike
zurca schreef:Die leren Vivo´s zijn niet waterdicht. Ze zijn dan wel van leer dus met invetten zullen ze een soort van waterafstotend worden. Ik heb op internet rond zitten kijken maar echt goede waterdichte barefootschoenen lijken moeilijk te vinden. Ik zou denken stop er gewoon een goretex membraam in en hoppa....waterdichte schoen maar zo simpel zal het dan wel niet zijn ::) :P

Het merk waar ik bijna per model een andere maat van had waren de Vivo's. Was echt van 37 tot en met 39 :o En die 39 daarbij leken mijn voeten echt enorm :o Die heb ik dus laten staan :-[ ;D
Wat ik op de foto zie is suede. Dus dat is ook niet waterafstotend. Invetten maakt de suede glad en lelijk. Suede vind ik ook totaal ongeschikt om met de honden op pad te gaan.
Correctie, ik bedoelde niet de vivo's maar de Vapor Glove leather. Vivo's heb ik nog niet bekeken.
Laatst gewijzigd door pike op di 24 jul 2018, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
zurca schreef:Die leren Vivo´s zijn niet waterdicht. Ze zijn dan wel van leer dus met invetten zullen ze een soort van waterafstotend worden. Ik heb op internet rond zitten kijken maar echt goede waterdichte barefootschoenen lijken moeilijk te vinden. Ik zou denken stop er gewoon een goretex membraam in en hoppa....waterdichte schoen maar zo simpel zal het dan wel niet zijn ::) :P

Deze zijn waterproof:

Afbeelding
Door zurca
pike schreef:Wat ik op de foto zie is suede. Dus dat is ook niet waterafstotend. Invetten maakt de suede glad en lelijk. Suede vind ik ook totaal ongeschikt om met de honden op pad te gaan.
Correctie, ik bedoelde niet de vivo's maar de Vapor Glove leather. Vivo's heb ik nog niet bekeken.
Ik had het inderdaad over de vivo's. Die merrells zou ik niet invetten nee ;)

De merrells kunnen ook prima voor een fijne hondenwandeling hoor, alleen beetje afhankelijk op wat voor terrein je wandeld en hoe netjes je ze wilt houden :)
Door zurca
Lizzy schreef:Deze zijn waterproof:
Ja die was ook ook tegen gekomen. Maar er zijn niet veel "smaakjes" :P

Enja 230 euro is duur maar een paar waterdichte meindls of hanwags zijn ook niet goedkoop ;)
Door doranto
Anne in Zweden schreef:Kijk, zoiets leest een mens graag. Waar vet jij ze mee in?
Met wat ik voorhanden heb. Meestal gewoon schoensmeer. Ik gebruik wel wat dikker vet. Van dunner vet laten de randjes van de zolen los is mijn ervaring.
Door Anne in Zweden
Doranto schreef:Met wat ik voorhanden heb. Meestal gewoon schoensmeer. Ik gebruik wel wat dikker vet. Van dunner vet laten de randjes van de zolen los is mijn ervaring.
Ah, oké. Ik gebruik een of ander bijenwasspulletje. Is lekker dik in ieder geval. :D
Door doranto
Kaio schreef:Oo ik moet gewoon waterproof hebben, ben een slechte schoenenpoetsert, een heel slechte
Dan zou je voor kunststof moeten gaan (rubber laarzen ofzo). Leer moet je nu eenmaal altijd onderhouden.
Door Kaio
Doranto schreef:Dan zou je voor kunststof moeten gaan (rubber laarzen ofzo). Leer moet je nu eenmaal altijd onderhouden.
Zelfs rubber laarzen moet je verzorgen :biggrin2: Tenminste mijn aigles heb ik special spul voor

In de winter zitten mijn wandelschoenen onder de modder, die ga ik echt niet zo vaak smeren, maar omdat er goretex membranen inzitten mag dat ook niet. Had eerst leer, nu synthetisch (is lichter) dat gaat met dat soort schoenen goed. Goed ooit (1 a 2 x per jaar) poets ik ze wel. :biggrin2:
Door Siberienne
Kaio schreef:Zelfs rubber laarzen moet je verzorgen :biggrin2: Tenminste mijn aigles heb ik special spul voor

In de winter zitten mijn wandelschoenen onder de modder, die ga ik echt niet zo vaak smeren, maar omdat er goretex membranen inzitten mag dat ook niet. Had eerst leer, nu synthetisch (is lichter) dat gaat met dat soort schoenen goed. Goed ooit (1 a 2 x per jaar) poets ik ze wel. :biggrin2:
Als je goretex hebt, kun je beste spul van nikwax gebruiken. Ik die dat af en toe, ook maar paar xx per jaar maar werkt goed
Dit spul heb ik https://www.bol.com/nl/p/nikwax-nikwax- ... lsrc=aw.ds

Soort melk die je erop smeert, nog minder werk dan invetten ;) ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door