Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
Mandarijn schreef: Als je zaden goed en dan vooral droog opbergt. Kun je er vijf jaar plezier van hebben. Het kan wel zijn dat je het vijfde jaar wat meer moet zaaien, omdat de kiemkracht wat minder is geworden. Je kunt je zaden in een glazen potje met deksel (volgens het boek van Mel Bartholomew) koel wegzetten. Je moet dan wel zo'n zakje wat vaak bij elektronica zit voor het vocht in het potje doen. Dan heb je het langste plezier van je zaden. En als je de zaden weer gaat gebruiken wordt er geadviseerd om enkele zaden op een vochtig doekje te laten kiemen, zodat je kunt zien welk percentage ontkiemt. Kun je hier rekening mee houden tijdens het zaaien.
Ik snap de dikgedrukte tekst helemaal niet, ligt dat aan mij??  :-\ :-\      (heb wijntje op bij het eten  ::) ::))

judith1967 schreef: Zag ze staan vanmorgen 0.99 ct :biggrin2:
99 cent voor hoeveel plantjes Judith ??
Door Nynke
lauraV schreef: ze bedoelt z0 een zakje met korrels , zo een vochtvreter :)
okee :biggrin2: :biggrin2:  daar zou ik niet gauw aan gedacht hebben, goed idee !!!  of ongekookte rijstkorrels, dat werkt praktisch hetzelfde ;)
Door judith1967
Nynke schreef: Ik snap de dikgedrukte tekst helemaal niet, ligt dat aan mij??  :-\ :-\      (heb wijntje op bij het eten  ::) ::))

99 cent voor hoeveel plantjes Judith ??
He tis de Intratuin he :D
Volgens mij 0.99 ct per plantje ;)
Door Nynke
judith1967 schreef: He tis de Intratuin he :D
0.99 ct per plantje ;)
:o :o :o  Gekke Henkie/Nynke !!  99 cent voor een plantje wat je na 4 maanden bloed zweet en tranen in 1 keer opeet  :biggrin2: :biggrin2:  Nee, 99o cent voor 10 plantjes, okee, maar ander niet !!
Door -Annemarie-
Nynke schreef: :o :o :o  Gekke Henkie/Nynke !!  99 cent voor een plantje wat je na 4 maanden bloed zweet en tranen in 1 keer opeet  :biggrin2: :biggrin2:  Nee, 99o cent voor 10 plantjes, okee, maar ander niet !!
;D ;D ;D  Gelijk heb je! 

En dan vind ik prei nog niet eens bijzonder lekker.  :D  In ieder geval niet zó lekker dat ik het zelf ga kweken.

Nou ben ik ook niet zo'n aardappeleter, maar je eigen aardappeltjes zijn wél de moeite waard. En dan niet de standaard pieper.  :)
In een paar grote zakken met tuinaarde hadden wij nog best een leuke oogst. Je eet er niet de hele winter van, maar meer voor het lekkere.  ;)
Door kaszi
Misschien is deze hier al voorbij gekomen, maar voor goedkope zaaipotjes die je daarna gewoon zo met potje en al kan planten kan je wc en of keukenrolletjes gebruiken.  Wortels groeien er gewoon doorheen.
Door Mandarijn
Nynke schreef: okee :biggrin2: :biggrin2:  daar zou ik niet gauw aan gedacht hebben, goed idee !!!  of ongekookte rijstkorrels, dat werkt praktisch hetzelfde ;)
Die rijstkorrels dan in een koffiefilter doen en dichtmaken. Zie mezelf niet de rijstkorrels elke keer tussen de zaadjes uit halen.  ;)
Maar wel een goede tip. Misschien ook wel handiger, want ik denk niet dat iedereen van die zakjes met droogkorrels in huis heeft. En de meeste hebben wel rijst en koffiefilters in huis.  :biggrin2:
Door Nynke
Nadia schreef: er zitten 4 preitjes in zon bakje. Dus een euro voor 4. Geen idee wat een prei kost. Maar je zult er niet veel mee winnen gok ik.
Nee, dat gaan we dus inderdaad maar niet doen  :P
kaszi schreef: Misschien is deze hier al voorbij gekomen, maar voor goedkope zaaipotjes die je daarna gewoon zo met potje en al kan planten kan je wc en of keukenrolletjes gebruiken.  Wortels groeien er gewoon doorheen.
Had ik ook al gedaan, maar als je wat teveel vocht toevoegt gaat het schimmelen  :-\ :-\
Mandarijn schreef: Die rijstkorrels dan in een koffiefilter doen en dichtmaken. Zie mezelf niet de rijstkorrels elke keer tussen de zaadjes uit halen.  ;)
Maar wel een goede tip. Misschien ook wel handiger, want ik denk niet dat iedereen van die zakjes met droogkorrels in huis heeft. En de meeste hebben wel rijst en koffiefilters in huis.  :biggrin2:
Da's handig, in een koffiefilter !!  Of in een papieren zakdoekje of stukje keukenrol  :) :)
Door Jantina
Nynke: ik heb prei zaadjes over. Hebben?

Verder moet ik heel mijn bestelling van Zaden & Zo nog zaaien, maar jongens met dit weer... Komt geen zonlicht bij, bah!
Overigens doen de peultjes, courgettes, andijvie en tomaat goed hun best op de vensterbank, maar die zijn ook boven gekomen tijdens de zonnige dagen vorige week. Mijn platte kas/koude bak was het weekend wel binnen maar gaat pas na de vorst naar buiten en ook een paar zakken zaai & stek grond staan uiterst geduldig te wachten tot ze gebruikt gaan worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door