Siberienne schreef: ↑di 16 jan 2024, 21:36
Het sneeuwt. En dat blijft het voorlopig doen. De voorspelling is dat er morgen 20-30 cm bijgekomen is. En ik moet naar mijn werk
In de tuin ligt nu denk ik zeker 60-70 cm en de wallen naast het pad naar de garage worden steeds hoger.
Vandaag na het werk een rondje met Shadow gedaan. Het is mooi in het bos IMG_4426.jpeg
En niet heel koud meer, zo rond de -10/-15C.
Morgen gaat het hard waaien, in combinatie met de sneeuw wordt dat humor in de ochtendspits. Ik ben niet meer bang om te rijden in de sneeuw, wel blij dat ik geen Kia picanto heb. Ben wel bang dat ik ook zowat in je kofferbak had gezeten Eelke met 50-60 km/uur bij een paar cm sneeuw
(ik plaag je een beetje, dat snap je wel) Alles went, zelfs rijden op witte wegen…
Precies, het went. Nu sneeuwde het hartstikke hard en het was ook nog donker. Dan heb ik er ook nog last van het dicht, al die dwarrelende vlokjes duizelen.
Bij regen ga ik ook gewoon langzamer rijden hoor, tijdje terug ook een stortbui dat je niks meer zag, dan pas je toch je snelheid aan?
Als er sneeuw ligt, het droog is, en overdag heb ik er weinig problemen mee. Gisteren toen ik naar mijn werk reed, miste ik de zijstraat voor de benzinepomp (ik bedacht op het laatste moment dat ik nog wilde tanken) want remmen lukte niet meer. Maar dan vind ik het niet eng, dan heb ik overzicht. Maandag zag je gewoon niks.
En eigenlijk vind ik het ook echt niet grappig. Die vrachtwagenchauffeurs zijn beroeps. Echt, wat heeft het voor zin om op 2 meter afstand achter mij te gaan rijden met 60? Als je dat 10 meter achter mij doet, ga je net zo hard he.
Qua mentaliteit op de weg merk ik echt verschil. Met mijn picanto word ik de weg afgedrukt, opgeduwd, ingehaald. Met mijn stations en bestelauto's was dat niet zo. Daar was meer respect voor. Nu ben ik maar zo'n mevrouwtje
Toen ik nog een eigen auto had, had ik ook winterbanden. Een keer viel de afspraak voor het wisselen in een sneeuwbui. Met samengeknepen billen erheen. Niet kunnen stoppen bij stoplicht maar doorglijden, etc. Wisselen. Even testen op het industrieterrein; gas, werkt, remmen, werkt ook gewoon. Dat was wel een mooi verschil om te testen zo.
Maar nu met lease zou het via het leasecontract moeten, en dat was best duur, en ik geloof ook nog dat het alleen maar 4 season banden konden zijn. Daar heb je dan met de sneeuw ook weer wat minder aan.
Ik mis ze wel, mijn grote stevige veilige auto's. Maar ja. Ook met deze picanto ben ik het meeste geld kwijt aan 'vervoer', meer dan aan 'wonen'. Zelfs terwijl ie 1 op 24 rijdt
Dus nu besluit ik dan maar wat vaker niet de weg op de gaan met dit weer. Maar ik had maandagavond niet verwacht dat het nog zo slecht werd.