Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel

Anne in Zweden schreef: Nee, wij hebben allesbehalve spijt van de verhuizing! En je ziet hier ook steeds meer Nederlanders naartoe emigreren, allemaal mensen die genoeg hebben van de drukte en het gebrek aan ruimte en vrije natuur.

Qua daglicht gaat het hier hard momenteel. Rond de kerst was het alleen van 9 - 15 uur echt licht (het begon dan al rond 8.30 te schemeren, en 's middags was het pas rond 15.30 echt donker), maar nu schemert het 's ochtends al om 7.30, en om 16 uur is het nog echt licht.
En zijn dat zoveel mensen dat je er "last" van begint te krijgen of merk je het nauwelijks?
Heerlijk toch dat dit de gouden verhuizing is geweest! Niets fijner dan compleet in je element te kunnen zijn en leven! Afbeelding

Dat valt eigenlijk best mee moet ik zeggen. Ik dacht dat de dagen rond kerst nog veel korter waren. Maar ik denk ook dat wanneer het licht is bij jullie, datvhet dan ook echt licht is. Niet zoals hier die donkere, sombere dagen waarop je eigenlijk helemaal geen licht hebt.

Geniet ervan en lief dat je ons af en toe laat meegenieten. AfbeeldingAfbeelding
Door Anne in Zweden
Charlie Angel schreef: wo 08 jan 2025, 14:16 En zijn dat zoveel mensen dat je er "last" van begint te krijgen of merk je het nauwelijks?
Heerlijk toch dat dit de gouden verhuizing is geweest! Niets fijner dan compleet in je element te kunnen zijn en leven! Afbeelding

Dat valt eigenlijk best mee moet ik zeggen. Ik dacht dat de dagen rond kerst nog veel korter waren. Maar ik denk ook dat wanneer het licht is bij jullie, datvhet dan ook echt licht is. Niet zoals hier die donkere, sombere dagen waarop je eigenlijk helemaal geen licht hebt.

Geniet ervan en lief dat je ons af en toe laat meegenieten. AfbeeldingAfbeelding
Ik heb weinig contact met andere NLers hier; ik ken ze wel maar ga niet bij ze op de koffie oid (bij de meesten niet; een paar zijn goede vrienden geworden dus daar wip ik weleens binnen, of zij bij ons). Je merkt het vooral als er iets speciaals wordt georganiseerd, een kerstmarkt of de jaarlijkse 'avondvlooienmarkt' bijvoorbeeld, waarbij mensen in de hele gemeente bij hen thuis spullen uitstallen die ze willen verkopen. Meestal doen er een dertigtal adressen mee, en overal kom je dan wel NLers tegen.

Ja, in de zomer is licht ook echt licht. Dan schemert het even tussen middernacht en halftwee 's nachts, maar om drie uur kun je weer buitenzitten en de krant lezen in de zon (als die schijnt) :D
Is weleens lastig met logés. Dan zitten we buiten op het terras om twee uur 's nachts, en ik maar wachten tot ze eindelijk opkrassen naar hun bed - en zij maar wachten tot het donker wordt, zodat ze kunnen opkrassen naar hun bed. ;D
Door Siberienne
Het was vandaag zo waanzinnig mooi. En gelukkig werkte ik thuis, dus haalde het om de mooiste tijd van de dag op ski’s te staan (rond zonsondergang)
IMG_6937.jpeg
IMG_6937.jpeg (4.61 MiB) 1077 keer bekeken
IMG_6936.jpeg
IMG_6936.jpeg (2.76 MiB) 1077 keer bekeken
IMG_6935.jpeg
IMG_6935.jpeg (3.6 MiB) 1077 keer bekeken
Door frodo quin
Heel mooi Siberienne!

Hier ligt ook nog steeds sneeuw. Voordeel is dat je ook zichtbaarheid hebt als het al donker is.
Bijlagen
IMG_20250108_193738.jpg
IMG_20250108_193738.jpg (2.24 MiB) 1031 keer bekeken
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: za 11 jan 2025, 12:14 Prachtige foto's weer, Siberienne!

Hier is de maan bijna weer vol; ik hoef nauwelijks een hoofdlamp te gebruiken 's avonds, zo licht is het! :D
Ja heerlijk hè? Die eerste foto van mij is de maan. Zulk mooi licht
Door Charlie Angel
Anne in Zweden schreef: Ik heb weinig contact met andere NLers hier; ik ken ze wel maar ga niet bij ze op de koffie oid (bij de meesten niet; een paar zijn goede vrienden geworden dus daar wip ik weleens binnen, of zij bij ons). Je merkt het vooral als er iets speciaals wordt georganiseerd, een kerstmarkt of de jaarlijkse 'avondvlooienmarkt' bijvoorbeeld, waarbij mensen in de hele gemeente bij hen thuis spullen uitstallen die ze willen verkopen. Meestal doen er een dertigtal adressen mee, en overal kom je dan wel NLers tegen.

Ja, in de zomer is licht ook echt licht. Dan schemert het even tussen middernacht en halftwee 's nachts, maar om drie uur kun je weer buitenzitten en de krant lezen in de zon (als die schijnt) :D
Is weleens lastig met logés. Dan zitten we buiten op het terras om twee uur 's nachts, en ik maar wachten tot ze eindelijk opkrassen naar hun bed - en zij maar wachten tot het donker wordt, zodat ze kunnen opkrassen naar hun bed. ;D
Oh haha, dat wist ik niet! Ja, wel dat het kort wachten waren, maar niet zo kort. AfbeeldingAfbeelding
Dus jij hebt goede gordijnen of zonsverduistering hangen in de slaapkamer.
Nu slaap ik toch al raar qua uren, dus voor mij zou het niet uitmaken, maar sommigen zullen daar best aan moeten wennen denk ik.
Door Charlie Angel
Siberienne schreef:Het was vandaag zo waanzinnig mooi. En gelukkig werkte ik thuis, dus haalde het om de mooiste tijd van de dag op ski’s te staan (rond zonsondergang)
IMG_6937.jpeg
IMG_6936.jpeg
IMG_6935.jpeg
Prachtig!
Door Siberienne
Charlie Angel schreef: za 11 jan 2025, 16:10 Oh haha, dat wist ik niet! Ja, wel dat het kort wachten waren, maar niet zo kort. AfbeeldingAfbeelding
Dus jij hebt goede gordijnen of zonsverduistering hangen in de slaapkamer.
Nu slaap ik toch al raar qua uren, dus voor mij zou het niet uitmaken, maar sommigen zullen daar best aan moeten wennen denk ik.
Ik weet niet wat Anne heeft, maar wij hebben idd verduisteringsgordijnen. Hoewel ik toch vaak wel vroeg wakker wordt in mei/juni. De Noren hebben er een mooi woord voor : døgnvill. Bijna niet ter vertalen. Maar het staat zowel voor dat je in de winter moeite hebt met wakker blijven overdag en in de zomer te weinig slaapt. ‘Etmaal-verwilderd’ zoiets. En dat heb ik wel ja, soms in november/december het gevoel de hele dag niet echt wakker te zijn en in mei super actief - maar toch ook beetje grumpy door gemiste slaap.
Door Anne in Zweden
Ontzettend mooi, Sib! Hier is het bij zonsop- en ondergang ook zo mooi, met al dat rood dat de sneeuw roze kleurt. Het is koud (-17) maar toch is het geen straf om met de hondjes te moeten wandelen. Overigens wordt het de hele komende week +4 tot +7 graden :-X Absurd voor januari!

Sjliek, ik heb inderdaad verduisteringsgordijnen overal. Ik kan absoluut niet slapen als het licht is, ik geloof dat de huid van mijn oogleden te dun is om het licht buiten te sluiten. Maar dankzij die gordijnen is dat geen probleem, die maken het echt pikkedonker in de slaapkamer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door