Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
pike schreef: zo 02 jun 2024, 18:52 Ja triest is dat maar als het fruit niet in de supermarkt én in een plastic jasje zit dan is het blijkbaar vies >:(
Maar als het allemaal op de stoep valt en daar ligt te rotten dan zou ik daar ook niet vrolijk van worden. Vind fruitbomen meer iets om op een grasveldje of in een park te planten.
O ja het moet niet op een stoep wel op een grasveld of zoiets

Tja en op tijd plukken.
Ik heb 2 fruitbomen in mijn tuin
Appel en peer
En jonge struik rode besjes.
Maar om de appelboom zit een net voor de wespen >:(
Want die krijg je ook zeker als het verrot op de grond ligt.
Door CindyMayella
image.jpg
Proefles
image.jpg (3.27 MiB) 1464 keer bekeken
Gister proefles motorrijden gehad….. Wauw…. Zo gaaf…… Maar na alles af te hebben gewogen, heb ik besloten dat ik nog een jaartje wacht met lessen…Als ik het nu doe, is mijn spaarpot echt leeg en heb ik geen buffer…. Dus ga ik nu extra sparen en als ik het volgend jaar rond deze tijd nog steeds leuk vind, ga ik mn motorrijbewijs halen…. Maar ik vond het zo gaaf ☺️…. In ieder geval een streep door iets van mn bucketlist ;) …..
Door Siberienne
Als je hond wel dorst heeft naar eigenlijk geen natte voeten wil halen en als fietsen in Noorwegen voelt als zuid Frankrijk
IMG_5318.jpeg
IMG_5318.jpeg (3.16 MiB) 1456 keer bekeken
IMG_5314.jpeg
IMG_5314.jpeg (6.02 MiB) 1456 keer bekeken
Door Kaela
Wij hadden gisteren een heel sneu vogeltje in de tuin zitten. Hij klopte nog net niet op het raam om binnen te worden gelaten. Je hebt ook wel pech als je zo jong zoveel en zo lang regen op je bolletje krijgt! Hij is nu bij de fûgelhelling en als ie droog en wat groter en sterker is, mag ie weer vrij.
IMG_8285.jpeg
IMG_8285.jpeg (2.68 MiB) 1351 keer bekeken
Door Anne in Zweden
Kaela schreef: di 11 jun 2024, 13:40 Wij hadden gisteren een heel sneu vogeltje in de tuin zitten. Hij klopte nog net niet op het raam om binnen te worden gelaten. Je hebt ook wel pech als je zo jong zoveel en zo lang regen op je bolletje krijgt! Hij is nu bij de fûgelhelling en als ie droog en wat groter en sterker is, mag ie weer vrij.

IMG_8285.jpeg
Och gos. Gelukkig heeft hij bij de juiste mensen aangeklopt!
Door frodo quin
kiara schreef: di 11 jun 2024, 16:33 Lijkt wel papegaai achtige
Misschien ontsnapt
Ik denk het. Geen idee welke soort. Het is kleiner dan een duif, maar niet gek veel. Zls je het met een duif vergelijkt vooral slanker en langere staart en veerpennen.
Door frodo quin
Anne in Zweden schreef: di 11 jun 2024, 17:17 Lijkt me inderdaad iets papegaaiachtigs, en in dat geval dus ontsnapt. Even melden in de buurtapp of op sociale media?
Heb de buren gevraagd naar zo een app. Is er niet, maar ze gingen het laten weten aan df buurtvereniging. Ze hadden hem ook al gezien, maar wisten ook niet waar vermiste huisdieren zan te melden.

Het leek mij handig als ik een soort kon opgeven. Vandaar de vraag.
Door eelke
frodo quin schreef: di 11 jun 2024, 17:21 Heb de buren gevraagd naar zo een app. Is er niet, maar ze gingen het laten weten aan df buurtvereniging. Ze hadden hem ook al gezien, maar wisten ook niet waar vermiste huisdieren zan te melden.

Het leek mij handig als ik een soort kon opgeven. Vandaar de vraag.
Dat kan bij amivedi!

https://www.amivedi.nl/
Door eelke
frodo quin schreef: di 11 jun 2024, 17:35 Ik woon in de Vlaamse Ardennen 😉

Hij zal wel van ergens in de buurt zijn vermoed ik.

Thx om op te zoeken wat het kan zijn. Ik geef het ook door.

De buren hadden heb blijkbaar al proberen vangen, maar hij laat zich niet benaderen.
Oohhww dat had ik even niet door :-[

Ik zie wel dat er ook zoiets is;
https://m.petalert.be/nl
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door