Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
dinky89 schreef: di 19 jul 2022, 18:09 Hier is het binnen zonder airco 26 graden. Buiten is het zelfs hier in het noorden 36 graden. Had gisteren het idee vanavond te gaan zwemmen maar blijft mij toch wat te lang heet om naar de zwemplas te fietsen.

Ondertussen kruipt Dinky volledig tegen mij aan ::)
Dat is toch geweldig! Hoe krijg je dat voor elkaar?

(wij hebben hier al sinds vanmorgen 6 uur alle screens omlaag, gordijnen dicht, ramen dicht, deuren dicht en we hebben best veel bomen om ons heen. Maar oud huis en 1 muur + grootste deel dak op het zuiden en 1 muur (grootste muur) op het westen - we hebben daar vorig jaar wel beplanting tegen aan gezet en op het zuiden ook planten en bomen neergezet maar die zijn nog te klein om verschil te maken).
Door hannabelgje
Ik zit in Eindhoven in het flatje van mijn lief. 30 graden hier binnen. Lekker warm....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door eelke
Bij mij 24,5, zonder airco.

De rolluiken beneden op het zuiden helpen veel. En goed glas, en spouwmuurisolatie. En ik heb nog steeds een vrij fanatiek hitte protocol (geperfectioneerd van toen ik een oververhitte Gijs in de keuken aantrof). Dat maakte dat ik gisterenochtend 'startte' met 22 graden.
Ik hou vrij nauwlettend in de gaten wanneer ramen weer open kunnen, kan alles heel goed tegen elkaar luchten en help dat nog een handje door een ventilator in het raam snachts.

Geen hond meer hebben scheelt ook; op de warme dagen dit weekend bleef de achterdeur gewoon dicht.

Zit ik dus al wel twee dagen zonder daglicht, dat wel.

En vandaag kan dus volgens mijn protocol er niets meer open, want het wordt vandaag niet meer koeler buiten dan het binnen is :-\ daar moet ik nog even over nadenken.

En de omgeving van mijn huis is dus wel echt bakken; want dus 44 graden in mijn achtertuin, in de schaduw. Die verder wel op t zuiden is, en de buren hebben beide een uitbouw, dus het eerste stuk is echt een stenen oven.
En mijn dak is echt 0 geïsoleerd. Daar kijk je langs naar buiten. En naar de zolder is het nu wel open.
Door Kim_S
Hier ongeveer hetzelfde protocol als Eelke, en het is hier binnen 22 graden zonder airco.
De gouden regel is dat ramen en deuren pas open gaan als het buiten niet meer warmer is dan binnen. En bij de eerste zonnestralen gaan 's ochtends de rolluiken overal meteen dicht. Ook wij zitten dus al 2 dagen zonder daglicht binnen. Maar hee, het is hier wel lekker koel in de bunker :biggrin2:
Door smulpaap
Buiten 35 , binnen 25 graden
Tut wilde gister nauwelijks eten , geit ribben . Dat is normaal heel favoriet . Ze heeft alleen pens en Spiervlees gegeten . Nu ook nog geen trek in eten . Nou ja , komt ook wel weer .
Door dinky89
Wij hebben tussenwoning met achtertuin op het oosten en voor op het westen.
Achter blijven s ochtends gordijnen en Luxaflex dicht. Voor gaan de screens aan de buitenkant rond 12 uur dicht voordat de zon op de ramen komt.
En wanneer buiten koeler is dan binnen staan de ramen open.
Huis is gebouwd halverwege jaren 90. Verder voor het huis weilanden die ook minder opwarmen dan woonwijk.
Door smulpaap
Wij hebben ook screens . Hele dag zon . Dus dat is wel nodig . Verder de grote parasol , die houd ook zon tegen . En als het even kan blijft deur en ramen open tijdens de nacht
Door sam28
Ik heb hetzelfde protocol als Eelke ook maar hier is het een tikkeltje warmer... 28gr.
Plat dak, bovenste etage en de hele dag zon. Tot 13.30 op de galerij en vanaf 15.30 op de woonkamer. Sinds ik thuis ben lig ik in bed op mijn koelmatras die op 16gr koelt. Als ik zo ga slapen dan moet ie op 22 gr staan, anders voel ik me morgen verkouden en beroerd.

Cato hoeft niet op het balkon heeft ze besloten en vind bij mij in bed wel gezellig! Net als Siepie overigens. De aangeschafte koelmatten kijken ze niet naar om maar in bed bij mij liggen ze wel op de koude matras. ;D
DSC_1405.JPG
DSC_1405.JPG (1.92 MiB) 2786 keer bekeken
DSC_1408.JPG
DSC_1408.JPG (2.99 MiB) 2786 keer bekeken
DSC_1409.JPG
DSC_1409.JPG (1.78 MiB) 2786 keer bekeken
Door doranto
Hier was het vanmiddag 38 graden en binnen bijna 25. Heb wel alles dicht gehouden vandaag, ook de zonwering.
Door Too
Binnen was het net 24,5 dat was bijna een hele graad koeler dan gisteravond ondanks open keukendeur en bovenlichten , nu staat alles tegen elkaar open
Ondanks dat er haast geen wind staat trekt wel een beetje door
Door CindyMayella
Heb, ondanks de warmte in huis, toch wel redelijk geslapen… Tis nu nog 28,5 graden in huis…. Het waait nu wel lekker buiten, ben net ff op het balkon gaan zitten :D …. Kan niet wachten tot het straks en morgen gaat regenen en dat de temperatuur naar beneden gaat ;) ….
Door smulpaap
Zo . Weer een andere tent :biggrin2:
Oude dekbedhoes over de tafel , zo kan hare eigenwijsheid toch buiten liggen
Zo nu en dan even in de zon en dan weer in de schaduw
Bijlagen
20220720_105652.jpg
20220720_105652.jpg (4.4 MiB) 2712 keer bekeken
20220720_105256.jpg
20220720_105256.jpg (3.72 MiB) 2712 keer bekeken
Door Too
sam28 schreef: di 19 jul 2022, 20:14 Ik heb hetzelfde protocol als Eelke ook maar hier is het een tikkeltje warmer... 28gr.
Plat dak, bovenste etage en de hele dag zon. Tot 13.30 op de galerij en vanaf 15.30 op de woonkamer. Sinds ik thuis ben lig ik in bed op mijn koelmatras die op 16gr koelt. Als ik zo ga slapen dan moet ie op 22 gr staan, anders voel ik me morgen verkouden en beroerd.

Cato hoeft niet op het balkon heeft ze besloten en vind bij mij in bed wel gezellig! Net als Siepie overigens. De aangeschafte koelmatten kijken ze niet naar om maar in bed bij mij liggen ze wel op de koude matras. ;D
Vertel eens .. koelmatras? Daar word ik nieuwsgierig van, denk niet dat ik t nodig heb maar t klinkt fascinerend

Wat koelmatjes betreft heb ik 1 reactie : ;D ;D ;D
De bolle vond dat tot vorige week een prima slaapplekje, deze week ligt ze bij voorkeur tussen schoon wasgoed of op schoot. Niet op relatief koele tegels in de badkamer en zeker niet op het koelmatje
Door sam28
Too schreef:Vertel eens .. koelmatras? Daar word ik nieuwsgierig van, denk niet dat ik t nodig heb maar t klinkt fascinerend
Toen ik in 2020 op de IC werkte werden mensen gekoeld op een professionele koelmatras. Aan het bed hing een kast die water door de matras pompte zodat de mensen afkoelden. Ik ben eens gaan rondkijken of er ook zoiets particulier bestond omdat ik toen nog heter woonde dan ik nu doe.
Dat bestond, op zorgmatras.com. Destijds een stuk goedkoper dan nu zag ik van de week.
Dus ik heb een matrasje dat ik in bed leg als topmatras en een kastje wat water rondpompt door dat matras.
Door Inge en Bono
Hier was het gisteravond binnen 32.5 :help: om 4:00 31.0 en om 5:30 30.5 :-X Alle ramen open/op kiepstand vannacht, maar pas vanochtend om 8 uur 28 graden: om half 6 heb ik alles helemaal open gezet.
Toen ik vanmiddag om haf 4 thuis kwam, was het weer 29 graden. Inmiddels 28 graden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door