Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
De airco van de auto is weeeeeeeeeeer stuk. Vorig jaar ook al toen ik m de eerste keer na de winter aanzette. Toen was het een dure reparatie, 400,- ofzo, dus ik ben benieuwd wat ze daar nu van gaan zeggen... elk jaar is wel een beetje gortig hé, maar airco is wel heel fijn voor m'n werk...
Door Kaio
Binnen een jaar, of later dan een jaar?
Meestal heb je een jaar garantie op zo'n reperatie
Door Kaio
Oo allemaal beterschap met de schouderklachten, bah wat klinkt dat allemaal heftig en pijnlijk zeg!

Over pijn gesproken, in de winter krijg ik telkens de peesplaat ontsteking terug maar nu heb ik last van de binnenkant aan mijn enkel, nouja last, serieuze pijn. Een aantal locaties zijn te bepalen maar soms of zeg maar meerdere keren per dag een lekkere pijnscheut , alla wroetende naald erin. Tegen de avond wordt het steeds pijnlijker in het algemeen. En nu ben ik dus een aantal weken onderuit gegaan, ja toen er sneeuw en ijs lag (net voor te stellen dat dat een paar weken terug was ::) ). Kan me voorstellen dat dat iets heeft gedaan. Anyways, kan niet sporten, kan amper lopen (nouja niet te lang en te veel zeg maar) en ben zo weer 2 weken alleen, erg fijn. :-X Ben nu ibu aan het slikken maar qua pijn vind ik het tegenvallende resultaten geven. Tapen heb ik ook gedaan, dat helpt wel tegen de pijn in eerste instantie maar wordt eigenlijk ook niet beter erop. Maar goed nog een weekje volhouden en kijken of er toch vooruitgang in zit. Anders moet ik maar eens een nieuwe dokter zoeken of zo
Door eelke
Ja binnen een jaar. Maar vorige jaar was er iets kapot door 'een steen er tegenaan ofzo, gewoon pech'. Dus ik weet niet, als je een sterretje laat repareren en je krijgt een week later een baksteen op je ruit, krijg je ook geen nieuwe ruit lijkt mij :-\
Door Kaio
eelke schreef:Ja binnen een jaar. Maar vorige jaar was er iets kapot door 'een steen er tegenaan ofzo, gewoon pech'. Dus ik weet niet, als je een sterretje laat repareren en je krijgt een week later een baksteen op je ruit, krijg je ook geen nieuwe ruit lijkt mij :-\
nee maar wel als er dus iets anders is wel, heb net een nieuwe ruit ;D (en gelukkig is dat voor een groot deel verzekerd :o ) Maar goed een 2e keer een steen tegen je airco? Ja een steentje tegen je ruit komt te vaak voor, maar de airco? Kan ook aan iets anders in het systeem liggen , maar ligt er natuurlijk aan aan wat ze vervangen hebben he
Door eelke
Jup, dus morgen maar eerst eens afwachten. Ik vind het wel frappant, beide keren na de winter bij het voor het eerst weer aan zetten. Ach, ik wordt er sowieso chagrijnig van, want ik heb een hekel aan autoreparaties en garages enzo ::)
Door Kaio
hahaha heb ik ook, deels omdat je zelf geen verstand ervan hebt en anderzijds dat het altijd zo duur is

Ik heb een paar knopjes op mijn dashboard (wie niet he?) in een groepje van 3, eentje is airoc en eentje eh... en eentje achterruit verwarming, nou doet die achterrruit knop het niet meer, en als je de airco uit zet is het moeilijk om die weer aan te krijgen (die staat dus altijd aan he). Ik vraag wat reparatie aan die knoppen kost, alleen de 3 knoppen samen kosten dan 200 euro, nog niet eens het uit en inbouwen meegerekend :o Zijn die veertjes achter de knoppen van goud of platinum of zo ? :uglystupid2: :uglystupid2: :uglystupid2:
En dan nog iets anders wilde graag de software op mijn deuren anders werkend hebben, kunnen ze met geen enkele lezer mijn auto uitlezen moet er eerst een onderzoek komen hoe ze de boardcomputer weer kunnen uitlezen...........
Door eelke
zurca schreef:Ach Eelke... wat een ellende...
Wandelen zou zo lekker ontspannend moeten zijn... Ik hoop heel hard voor je dat je arm vlot herstelt en dat je weer het plezier in het wandelen terug krijgt :-*
Zijn er misschien mensen in je buurt of familie met hond(en) waar je af en toe eens een wandeling mee kan lopen? Al kletsend, wat afleiding....
Ik ga maar even hier verder, want het is niet echt passend in het honden-verlies-topic.

Ja die zijn er wel, maar daar moet je toch ook weer apart mee afspreken en dat moet wel de moeite zijn. Maandag heb ik 50 min gelopen maar dat was eigenlijk veel te lang. Mijn arm bungelt maar een beetje raar aan mijn lijf en dat geeft ook weer extra pijn. Rust, rust, rust dus eigenlijk (mooeeeeeilijk met dit weer!). En we gaan het ook oppakken met de hondenschool, maar ook daarvoor moeten we lichamelijk wel hersteld zijn.

Fysio gisteren heeft wel wat geholpen, maar ook daar het advies, rust, alles weer goed aanpakken op ergonomisch gebied, rustig in beweging blijven. Het zal wel gewoon tijd nodig hebben.

Joep zijn wondjes zijn denk ik goed aan het genezen, hij heeft jeuk! Hij stopt steeds tijdens de wandeling om te gaan zitten zodat hij kan krabben.

We komen er wel overheen, maar het was wel een ellendige week zo zeg. Wat kan zo'n stomme hond met stomme baas toch veel verpesten...
Door Eef+Stippels
eelke schreef:Jup, dus morgen maar eerst eens afwachten. Ik vind het wel frappant, beide keren na de winter bij het voor het eerst weer aan zetten. Ach, ik wordt er sowieso chagrijnig van, want ik heb een hekel aan autoreparaties en garages enzo ::)
Auto-problemen zijn erg frustrerend, ja.

Ze zeggen trouwens dat het beter is de airco ook in de winter te gebruiken. Ik vind de airco ideaal tegen beslagen ruiten.

Van de ANWB:
Het hele jaar de airco gebruiken

Tip: gebruik de airco het hele jaar door. Zet hem ook in de winter af en toe even aan. Dit houdt het systeem ‘fit’; de circulatie van het koelmiddel verzorgt namelijk ook de smering van de compressor. Zo voorkom je lekkages en daarmee onnodige reparatiekosten.
Als je tijdens het wandelen last hebt van je arm, zou je hem in je zak kunnen doen. Nou ja, je hand dan :biggrin2: Dat helpt bij mij wel iets.
Door BlissSpirit
Bah, balen Eelke. Hopen dat het binnen de garantie valt.
Hier hebben we de airco ook zomer en winter aanstaan trouwens. Zomers tegen de warmte en in de winter zorgt hij voor minder vocht in de auto en schone ruiten.
Ideaal.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Door evelyn02
Ons is verteld dat je minstens een keer per week de airco van de auto moet gebruiken (kwartiertje). Anders verdrogen de slangen en ....we hadden een dure reparatie!!!! Dus dan maar gewoon ‘s winters regelmatig airco gebruiken.
Door eelke
Ik heb hem in de winter ook steeds wel even aangehad inderdaad, voor het vocht. Maar ja, dan blaast de auto sowieso koud dus weet je eigenlijk niet echt zeker of ie het doet natuurlijk.
Nou ja, we gaan het zien, misschien moet ie alleen bijgevuld ofzo.

Arm in zak werkt helaas niet goed, dan klappert mn elleboog alsnog. Bij last lijken mn spieren de kracht niet de hebben om de boel normaal op zn plek te houden zeg maar. Nou ja, ooit wordt het wel weer beter hoor ;)
Door zurca
eelke schreef:Ik ga maar even hier verder, want het is niet echt passend in het honden-verlies-topic.

Ja die zijn er wel, maar daar moet je toch ook weer apart mee afspreken en dat moet wel de moeite zijn. Maandag heb ik 50 min gelopen maar dat was eigenlijk veel te lang. Mijn arm bungelt maar een beetje raar aan mijn lijf en dat geeft ook weer extra pijn. Rust, rust, rust dus eigenlijk (mooeeeeeilijk met dit weer!). En we gaan het ook oppakken met de hondenschool, maar ook daarvoor moeten we lichamelijk wel hersteld zijn.

Fysio gisteren heeft wel wat geholpen, maar ook daar het advies, rust, alles weer goed aanpakken op ergonomisch gebied, rustig in beweging blijven. Het zal wel gewoon tijd nodig hebben.

Joep zijn wondjes zijn denk ik goed aan het genezen, hij heeft jeuk! Hij stopt steeds tijdens de wandeling om te gaan zitten zodat hij kan krabben.

We komen er wel overheen, maar het was wel een ellendige week zo zeg. Wat kan zo'n stomme hond met stomme baas toch veel verpesten...
Fijn dat de fysio heeft geholpen en bij Joep de wondjes gaan genezen!
En stomme baas en stomme hond, wat ik daar zo ergelijk aan vind is dat zulke personen verder nergens last van hebben...gaan naar huis, doen hun ding maar de mensen en honden die ze tegen komen kunnen nog lange tijd last hebben van hun stomme gedoe >:( :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door