Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
sam28 schreef: zo 17 jul 2022, 12:22 Aangezien ik geen vaste airco kan ben ik me maar aan het verdiepen in een mobiele die evt ook kan verwarmen met het oog op een evt gastekort deze winter. Nu ben ik geen koukleum en is 16-17gr in huis prima. Maar als de verwarming niet aankan en het is 13 graden in huis vind ik dat enthousiast.
Maar goed, ik zal er eens voor sparen want die ik heb gezien is 900€ (of wachten op de uitverkoop ;D )
Wat je ook kunt doen is koelelementen uit de vriezer vóór een ventilator zetten. Dan heb je ook niet een afvoer van warmte nodig (wat een airco wel moet hebben), het elektriciteitsverbruik is een stuk lager. Natuurlijk koel het niet zoals een airco, maar het kan net dat stukje verfrissing brengen waardoor het allemaal wat prettiger wordt.
Door yazzie
zurca schreef: zo 17 jul 2022, 12:19 Screenshot_20220715-132519.png
Dan is werken in een koelcel van 8 tot 21.30u ineens wat minder erg aankomende dinsdag ::) :o :-X
Mag ik kiezen? Doe mij maar die blauwe lijn. ;D

Is nu 22 graden hier in Den Helder. Met, uiteraard, een windje. :biggrin2: Is hier ook altijd een stuk koeler dan in het zuiden. En er ligt een granieten vloer in het hart van mijn huis die gewoon altijd heerlijk koel aanvoelt. We zullen het weer beleven hoe het morgen en overmorgen is maar het zal hier wel loslopen. :cool: Obedience voor morgenavond ga ik wel afzeggen. Vanmiddag kunnen we nog heerlijk wandelen en morgen en overmorgen maar even aanpassen qua tijden en afstanden. Sterkte voor iedereen in den binnenlanden die last heeft van de hitte.
Door sam28
Zo, alles zit potdicht nu het binnen nog 21 graden is en het is donker in huis. ;D
Cato heeft vandaag nog een klein kiertje voor het balkon maar dat gaat morgenvroeg ook dicht. Woensdag mag het weer ;) Ik heb nog een snuffel mat voor ze. Beetje hersengymnastiek de komende dagen voor beide dames
Door Mandarijn
Hier het platte dak onder water gezet. Wel de afvoer dichtgemaakt met een tegel. Nu zijn de vogels blij, want die komen zich wassen en drinken ook. En het zou wat graadjes schelen....ben benieuwd
Door - pien -
Mandarijn schreef: zo 17 jul 2022, 14:49 Hier het platte dak onder water gezet. Wel de afvoer dichtgemaakt met een tegel. Nu zijn de vogels blij, want die komen zich wassen en drinken ook. En het zou wat graadjes schelen....ben benieuwd
Hee, dat idee had ik ook!
De badkamer heeft een raam waarvandaan ik gewoon de sproeier naar buiten kan hangen ;D Ik ga 's op zoek naar een geschikte steen/tegel.
Een groen dak zou ook schelen, maar daar ben ik nog voor aan het sparen :g:
Door Mandarijn
- pien - schreef: Hee, dat idee had ik ook!
De badkamer heeft een raam waarvandaan ik gewoon de sproeier naar buiten kan hangen ;D Ik ga 's op zoek naar een geschikte steen/tegel.
Een groen dak zou ook schelen, maar daar ben ik nog voor aan het sparen :g:
Ja dat moet hier ook ooit eens komen
Door - pien -
Mijn aanbouw staat scheef dus op een gedeelte van het platte dak blijft altijd water staan, die groene plakken zijn natuurlijk van die vetplantjes en ik weet niet of die er tegen kunnen als ze als moerasplant worden behandeld of dat het water mooi wordt verdeeld door de matjes die er onder de groene plak zitten, zodat alle plantjes hooguit vochtige voeten hebben.

De helft van het dak staat nu onder water, áls ik zin heb klim ik morgen weer uit het raam om afvoer nummero 2 dicht te maken en het helemaal onder water te zetten.
Ik heb een baksteen genomen met daaromheen een microvezeldoekje gebruikt om afvoer nummero 1 dicht te maken. Het lijkt goed te werken :yeah:
Door Charlie Angel
Mandarijn schreef:Hier het platte dak onder water gezet. Wel de afvoer dichtgemaakt met een tegel. Nu zijn de vogels blij, want die komen zich wassen en drinken ook. En het zou wat graadjes schelen....ben benieuwd
Vogels blij en dat scheelt inderdaad. Wit grind op een plat dak scheelt ook wat.
Door Kaio
sam28 schreef: zo 17 jul 2022, 12:22 Aangezien ik geen vaste airco kan ben ik me maar aan het verdiepen in een mobiele die evt ook kan verwarmen met het oog op een evt gastekort deze winter. Nu ben ik geen koukleum en is 16-17gr in huis prima. Maar als de verwarming niet aankan en het is 13 graden in huis vind ik dat enthousiast.
Maar goed, ik zal er eens voor sparen want die ik heb gezien is 900€ (of wachten op de uitverkoop ;D )
Poeh 900 heb je geloof ik ook haast een vaste voor. Maar dat is geloof ik geen optie, je zit gehuurd he? Onze vaste kan ook verwarmen idd, en dat werkt super snel
Door dinky89
sam28 schreef: zo 17 jul 2022, 11:27 Insmeren met zonnebrand heeft met hardlopen geen zin en dacht ach, ik ben met 20min fietsen weer thuis. Ik hoop dat ik niet verbrand ben. ::)
Waarom heeft insmeren met zonnebrandcreme met hardlopen geen zin? Zelf zag ik toen ik laatst zonnebrandcreme kocht deze staan speciaal voor sporten: https://www.careplus-shop.nl/Care-Plus- ... tube-100ml
En ook runnersworld heeft blijkbaar 6 keer zonnebrand voor tijdens het hardlopen op een rijtje gezet: https://www.runnersworld.com/nl/gear/ac ... hardlopen/

Hier nu alles lekker open gegooid nu het buiten nog koel is met 17 graden.
Door eelke
Ik zit ook nog met een raam en deur open, maar zal zo echt de boel dicht gaan gooien als de zon er op komt.
Tis 21 graden binnen nu. Da's heel goed te doen. Het zal ook niet super hard stijgen denk ik, beneden op het zuiden twee rolluiken, hr glas en spouwmuurisolatie, t nadeel is alleen wel dat je twee dagen in het donker zit :P Misschien de gordijnen aan de voorkant zo af en toe maar open.
Door sam28
dinky89 schreef: ma 18 jul 2022, 08:20 Waarom heeft insmeren met zonnebrandcreme met hardlopen geen zin? Zelf zag ik toen ik laatst zonnebrandcreme kocht deze staan speciaal voor sporten: https://www.careplus-shop.nl/Care-Plus- ... tube-100ml
En ook runnersworld heeft blijkbaar 6 keer zonnebrand voor tijdens het hardlopen op een rijtje gezet: https://www.runnersworld.com/nl/gear/ac ... hardlopen/

Hier nu alles lekker open gegooid nu het buiten nog koel is met 17 graden.
Als ik mijn gezicht insmeer en daarna warm word, voelt het als een soort veel te warm masker waardoor ik mijn hitte helemaal niet meer kwijt raak. Zal tussen mijn oren zitten hoor.
Vervolgens loopt het zweet in mijn ogen met lenzen en zie ik geen drol meer en heb ik heel de dag last van vette lenzen en geïrriteerde ogen.
Maar eerlijk, jouw linkjes ken ik niet. Daar ga ik eens in kijken want ik krijg pigmentvlekken en veel te veel sproeten. ;D
Door sam28
eelke schreef: ma 18 jul 2022, 08:52 Ik zit ook nog met een raam en deur open, maar zal zo echt de boel dicht gaan gooien als de zon er op komt.
Tis 21 graden binnen nu. Da's heel goed te doen. Het zal ook niet super hard stijgen denk ik, beneden op het zuiden twee rolluiken, hr glas en spouwmuurisolatie, t nadeel is alleen wel dat je twee dagen in het donker zit :P Misschien de gordijnen aan de voorkant zo af en toe maar open.
Bij mij ook 21.5gr en alles potdicht. Zit nu nog even op het balkon. Dat is nog even lekker. Maar goed, de komende 2 dagen ben ik grotbewoner.
Door Kaela
Tip van deze kraamvrouw: knip een maandverband door midden, maak de twee helften helemaal nat en stop ze in een boterhamzakje. Dan in de vriezer.
Eenmaal bevroren met een dun doekje er om heen in de bh. Helpt bij stuwing, maar ook bij tropische temperaturen ;D
Door Kim_S
Kaela schreef: ma 18 jul 2022, 09:27 Tip van deze kraamvrouw: knip een maandverband door midden, maak de twee helften helemaal nat en stop ze in een boterhamzakje. Dan in de vriezer.
Eenmaal bevroren met een dun doekje er om heen in de bh. Helpt bij stuwing, maar ook bij tropische temperaturen ;D
Ik vind deze wel een leuke voor Ronald eigenlijk :biggrin2: ;D
(Goeie tip overigens)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door