Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Kaela schreef: di 17 mar 2020, 07:09 Ik word er een beetje moe van dat men (niet hier hoor) zich gedraagd alsof we al in lockdown zitten. En dat iedereen die niet hermetisch binnen blijft persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van elke kwetsbare.

Veel ZZP-ers hebben het nu moeilijk en het is prima dat daar over gesproken wordt. Maar ik moet gewoon naar mijn werk (er wordt met man en macht gewerkt aan iedereen thuis aan het werk te krijgen) en krijg vervolgens bovenstaande in mijn schoenen geworpen. Je moet thuisblijven! Nou, das leuk bedacht, maar allereerst moet dat helemaal niet volgens geen enkele richtlijn. En ten tweede, jij als zzper zit nu zonder werk en das mooi kut, maar als ik niet gewoon ga werken, zit ik straks ook zonder werk. Want mijn baas heeft ook gewoon een toko te runnen en niemand is er mee geholpen als alles economisch in elkaar dondert. Dus ik steek gewoon mijn neus buiten de deur en ga naar mijn werk, op hoop van zegen dat ik in de "het uit zich als een griepje" groep val. En uiteraard ga ik de komende tijd niet op bezoek bij mensen die kwetsbaar zijn ofzo. Ik kan beter wel werken en niet naar mijn moeder zolang zij niet ziek wordt, dan andersom!

Nou ja, kort gezegd, het zou zo fijn zijn als we allemaal een beetje normaal tegen elkaar blijven doen. Dus nu ga ik me weer richten op alle positieve dingen die ook hieruit voortkomen, zoals de vele hulp die elkaar geboden wordt!
Ik maak me er meer ongerust dat mensen het niet serieus nemen, nou daarom zijn nu dus ook de restaurant dicht en cafe's. Maar als mensen dan verder thuis party'sgaan organiseren enzo, dan vrees ik nog hardere maatregelen. Eentje die in Italië al genomen is, nu in Frankrijk ook al. Dus ergens ben ik blij dat men zich een beetje al zo gedraagd. ;)
Overigens mag(moet) je in een lock down nog steeds naar je werk ( dat hebben die mensen dan verkeerd begrepen die jou bekritiseren ) en boodschappen doen maar dat is ook alles.
En daar vrees ik hier nu serieus wel voor, thuisblijven ok, honden thuisblijven ok, die overleven dat wel, maar voor hoelang? 2 weken , 3 weken, eh 2 maanden ? Dan wordt het toch ff anders vrees ik. En persoonlijk moet ik ook niet aan denken om heel lang niet te kunnen wandelen buiten :o
Door Kaio
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 08:08 Ik ben dus thuis aan het ziek zijn, maar mezelf afzonderen van de rest van de familie is niet mogelijk. We hebben wel 2 wc’s, maar die zitten zowat naast elkaar (badkamer naast de gasten wc), dus ik moet hoe dan ook het halve huis door daarvoor. Plus dat manlief zei dat hij toch wel besmet zou raken, en dat de kindjes allebei ook al aan het hoesten waren...
Wij blijven alle 4 thuis nu. Op het erf komen we nog wel, voor de diertjes, maar onze buren wonen ver genoeg weg dus dat gaat prima.
Boodschappen hebben we nog een week niet nodig, ik had in etappes wat meer gekocht dan anders de afgelopen weken, dus we kunnen nog wel even vooruit.

Het is echt wel een heule pittige griep. Ik hoest vooral ‘s ochtends de longen uit mijn lijf, niet normaal. En het duurt ook langer dan anders, heb nu zo’n 5 dagen klachten, normaal gaat het dan alweer een stuk beter en kan ik onderhand weer aan het werk. Maar nu is dat zeker nog niet het geval... (Hoewel jullie nu niet allemaal moeten denken dat ik hier half op apengapen lig hoor, ik red het wel!)
Hopelijk knap je snel weer op hoor!
Ja qua boodschappen, hebben jullie wel leverservices waar jullie wonen? Ik vind dat hier wel een nadeeltje dat er zoiets dan niet is ( zouden we ziek worden)
Hier zou huisisolatie ook niet gaan, we hebben een vide naar boven toe, dus als een de slaapkamer afkomt komt dat ook de woonkamer en keuken in , dus dat te scheiden is een illusie.
Door Angelique
Kaela schreef: di 17 mar 2020, 07:09 Ik word er een beetje moe van dat men (niet hier hoor) zich gedraagd alsof we al in lockdown zitten. En dat iedereen die niet hermetisch binnen blijft persoonlijk verantwoordelijk is voor de dood van elke kwetsbare.

Dat is idd wel een apart iets ja. Valt wel op in mijn omgeving dat het vooral de mensen zijn die vorige week! nog riepen dat het waanzin rond een griepje was, dat die nu om het hardst krijsen wie ze allemaal voor moord gaan aanklagen als een dierbare van hun wat overkomt. Die buitelen bekant over elkaar heen watvoor gekkigheid ze kunnen bedenken om een ander weer te kunnen bashen.

Tja en net komt er een bericht voorbij van iemand hier uit het dorp die met een groep! fotografen gezellig in zo'n kastelendurpje aan de moezel aan het rondhobbelen zijn. Ik zeg er niks van, ik vind hier dan wel iets van.

Veel ZZP-ers hebben het nu moeilijk en het is prima dat daar over gesproken wordt. Maar ik moet gewoon naar mijn werk (er wordt met man en macht gewerkt aan iedereen thuis aan het werk te krijgen) en krijg vervolgens bovenstaande in mijn schoenen geworpen. Je moet thuisblijven! Nou, das leuk bedacht, maar allereerst moet dat helemaal niet volgens geen enkele richtlijn. En ten tweede, jij als zzper zit nu zonder werk en das mooi kut, maar als ik niet gewoon ga werken, zit ik straks ook zonder werk. Want mijn baas heeft ook gewoon een toko te runnen en niemand is er mee geholpen als alles economisch in elkaar dondert. Dus ik steek gewoon mijn neus buiten de deur en ga naar mijn werk, op hoop van zegen dat ik in de "het uit zich als een griepje" groep val. En uiteraard ga ik de komende tijd niet op bezoek bij mensen die kwetsbaar zijn ofzo. Ik kan beter wel werken en niet naar mijn moeder zolang zij niet ziek wordt, dan andersom!

Wij werken ook gewoon door en dan moeten we toch 1x per dag ff de pakketten bij de Karwei dumpen. Voor de rest komen we nergens, want we hadden waanzinnig gehamsterd voor zo'n 14 dagen.

Nou ja, kort gezegd, het zou zo fijn zijn als we allemaal een beetje normaal tegen elkaar blijven doen. Dus nu ga ik me weer richten op alle positieve dingen die ook hieruit voortkomen, zoals de vele hulp die elkaar geboden wordt!

Normaal doen, gezond verstand gebruiken, je vraagt wel veel. ::) En zelfs dat hulp aanbieden wordt door sommige nog gebruikt om jou maar te laten voelen hoe dom jij bent en hunnnie niet. Gaan we allemaal als vreemden bij oma boodschappen brengen...poehpoeh.
Door Angelique
De toespraak van Rutte was prima, helder en duidelijk en hopelijk ook doordringend bij die mensen die nog steeds denken dat het allemaal wel los zal lopen.

De boodschap an sich, die van die groepimmuniteit, die vond ik op z'n zachts gezegd, minder prettig. Daar waar normaliter wetenschappers alles aangetoond moeten hebben om het te geloven gaan ze hier ineens geloven in groepsimmuniteit terwijl o.a. de WHO dat afraadt en het nog helemaal niet aangetoond is dat je immuun wordt nadat je dit gehad hebt.
Zeker ook gezien de voorgeschiedenis van de Rivm in deze situatie, waar wel duidelijk is geworden dat hun verwachtingen er wel vaker behoorlijk naast zaten wekt mij deze zienswijze en aanpak niet echt...zeg maar totaal geen vertrouwen op.
Door Kim_S
Bel je braaf de huisarts, zegt de assistente dat ze even overlegt en me dan terugbelt.
Dat is al 45 min geleden nu ::)

Dus of ik ben een speciaal geval, of ze denkt daar heb je er weer zo eentje...
Of ze is het vergeten :P
Door Angelique
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 10:06 Bel je braaf de huisarts, zegt de assistente dat ze even overlegt en me dan terugbelt.
Dat is al 45 min geleden nu ::)

Dus of ik ben een speciaal geval, of ze denkt daar heb je er weer zo eentje...
Of ze is het vergeten :P
Optie 2 of 3 :biggrin2:
Door Fenixjuh
Spreekuren zijn afgelast, iedereen die gezien moet worden, wordt voor anamnese door de arts gebeld.... Dus kan zijn dat de vertraging tussen arts en assistente zit, omdat de arts je zelf wil spreken.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Kim_S
Fenixjuh schreef: di 17 mar 2020, 11:00 Spreekuren zijn afgelast, iedereen die gezien moet worden, wordt voor anamnese door de arts gebeld.... Dus kan zijn dat de vertraging tussen arts en assistente zit, omdat de arts je zelf wil spreken.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ik wacht het rustig af. Ik snap dat het ontzettend druk is nu.

Ben trouwens bij een Duitse huisarts, geen idee wat daar de regels zijn nu.
Door Kaio
Kim_S schreef: di 17 mar 2020, 11:05 Ik wacht het rustig af. Ik snap dat het ontzettend druk is nu.

Ben trouwens bij een Duitse huisarts, geen idee wat daar de regels zijn nu.
In ieder geval bellen en niet langsgaan.
Volgens mij hebben ze hier een apart nummer in het leven geroepen, ( Maar ja zit in de leuke regio he)
Door Kaio
Oja zie je net iemand met handschoentjes winkelen, ok prima , slim..
En die loopt naar buiten en flikkert gewoon tijdens het lopen zo terloops de handschoenen op de grond ::) Er lag al wat meer ::)
Door Kim_S
Kaio schreef: di 17 mar 2020, 11:10 In ieder geval bellen en niet langsgaan.
Volgens mij hebben ze hier een apart nummer in het leven geroepen, ( Maar ja zit in de leuke regio he)
Nee ik ga sowieso niet langs nu. Officieel moet je volgens mij wel je huisarts bellen, die regelt dan vervolgens of je wel of niet getest wordt en hoe het verder gaat. Ben benieuwd...
Door Lizzy
Angelique schreef: di 17 mar 2020, 09:43 De toespraak van Rutte was prima, helder en duidelijk en hopelijk ook doordringend bij die mensen die nog steeds denken dat het allemaal wel los zal lopen.

De boodschap an sich, die van die groepimmuniteit, die vond ik op z'n zachts gezegd, minder prettig. Daar waar normaliter wetenschappers alles aangetoond moeten hebben om het te geloven gaan ze hier ineens geloven in groepsimmuniteit terwijl o.a. de WHO dat afraadt en het nog helemaal niet aangetoond is dat je immuun wordt nadat je dit gehad hebt.
Zeker ook gezien de voorgeschiedenis van de Rivm in deze situatie, waar wel duidelijk is geworden dat hun verwachtingen er wel vaker behoorlijk naast zaten wekt mij deze zienswijze en aanpak niet echt...zeg maar totaal geen vertrouwen op.
Ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat je met 50% a 60% besmette mensen nooit een herd immunity bereikt? Ik dacht dat dit rond de 80% of hoger moest liggen? Of ben ik nou gek?
Door eelke
Lizzy schreef: di 17 mar 2020, 11:59 Ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat je met 50% a 60% besmette mensen ooit een herd immunity bereikt? Ik dacht dat dit rond de 80% of hoger moest liggen? Of ben ik nou gek?
Nou, op die manier is de grootste groep 'beschermd' door immuniteit, en dan kun je die groep veilig laten werken en omgaan met de risicogroep. Ik geloof dat dat het idee was?
Hoe ze dan bedenken te gaan weten wie er binnen die 60% valt straks zal mij dan weer benieuwen.

En natuurlijk heb je minder kans dat je ziek gemaakt wordt door iemand als het HI 60% is ipv 10%.
Door eelke
Het is natuurlijk ook niet dat de alternatieven nu zo veel beter zijn. Wuhan zit nog steeds op slot, wanneer moeten ze dat opengooien dan? Als er dan nog geen goede enting voor is gaat het virus dan daar ook gewoon opnieuw weer rond. Dus ja, wat moet je dan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door