Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door spreeuwtje
Ook mijn rucolaatjes kwamen als eerste op. Kleine sprietjes. Maar t blijven kleine sprietjes. :O
Ook mijn radijsjes groeien. Er zitten meerdere blaadjes aan maar ze zijn wel slap.
Alleen de pompoenen en courgettes zijn groot en dik.
Door eelke
Ik denk dat dit de afrikaantjes zijn  :D er staat ook nog spinazie bij in, maar die zijn nog niet boven volgens mij.
Afbeelding

Stoep helemaal schoon gemaakt (die vlekken is van de weerspiegeling van het raam, had ik van binnen uit genomen) plantenbakje aan de schuur opgehangen. Nu de banden van de borders nog eens goed schoonmaken en rommeltjes ruimen.
Afbeelding
Door -Annemarie-
Pepers. Staan warm in de keuken voor een raam op het westen.

Afbeelding

Nog meer pepers.  :biggrin2:  Staan in de woonkamer (overdag koud) vensterbank op het noorden.

Afbeelding

Sla en snijbiet, zelfde vensterbank op het noorden.

Afbeelding

Meneer -A- z'n projectjes, ik heb er helemaal niks aan gedaan. Moestuin komt wel als het weer wat beter wordt. Het is hier toch nog veel te koud.  :)

Ik heb alleen een bakkie blommen op de tuintafel staan, om de boel een beetje op te fleuren.  :)

Afbeelding
Door -Annemarie-
eelke schreef: Zo jullie zijn wel van de pepers  :D
Heb dezelfde blommen in mijn bakkie. Vind ze erg blij! (hopelijk overleven ze de vorst)
Ik zet ze nu voor de zekerheid 's nachts binnen. Was dat vorige week even vergeten en toen stonden ze er beroerd bij.  :-[
Na een dag of 2 binnen zagen ze er gelukkig weer beter uit. Het is gewoon onkruid.  :biggrin2:
Door judith1967
Roosj schreef: Ik ben bij de Karwei geweest. Er waren heel veel planten met schimmel op de plant en op de aarde, dus ik heb de een zonder schimmel er tussenuit gevist.
De kiwi is normale kiwi, dus die heb ik niet mee genomen.
Ik heb een framboos gehaald,maar bij ons zagen ze er allemaal schimmelloos uit :)
Kiwi heb ik niet gezien bij ons,mms al uitverkocht

Maar wat bedoel je met normale kiwi?
Doet ie het dan niet in ons klimaatje ofzo??
Door hannabelgje
Gisteren ook mijn zaden binnen van zaden enzo. Ziet er goed uit, mar er zit helemaal geen info bij wanneer te zaaien. Dat vind ik wel heel jammer, moet je dat weer ergens op internet vandaan toveren.
Vandaag ben ik vrij dus met de aanhanger naar containerpark gereden en een volle aanhanger compost gehaald voor €3,50.  :biggrin2: Hij ziet er heel mooi uit en er zit geen rotzooi doorheen. De laatste twee bakken in elkaar gezet, worteldoek erin  geniet en gevuld met compost en vermiculiet. Turf heb ik nog niet, die moet ik morgen nog een paar zakken halen. Alle vier de bakken staan nu dus op hun plekje.
Mijn erwten die binnen staan doen het goed, voor de rest gebeurd er nog niet veel buiten. De sla die in het foliekasje staan die groeien wel.
Door Roosj
judith1967 schreef: Ik heb een framboos gehaald,maar bij ons zagen ze er allemaal schimmelloos uit :)
Kiwi heb ik niet gezien bij ons,mms al uitverkocht

Maar wat bedoel je met normale kiwi?
Doet ie het dan niet in ons klimaatje ofzo??
Jawel, maar de mini kiwi zou meer fruit produceren.
Door Roosj
M'n ruccola heeft wel blaadjes, zijn nog inimini plantjes. Ben benieuwd of de rest nog op gaat komen.. Zou wel erg lullig zijn als de andere helft het laat afweten ;)

Nog een tip voor de beginners onder ons. Bij de Welkoop/boerenbond hebben ze een gratis kweek blad wat je mee kunt nemen. Hierin staat goede info. Er staat niet alleen in hoe je moet kweken, maar ook welke groenten/kruiden je wel/niet bij elkaar kunt zetten en wanneer je wat kunt zaaien.
Die gaat bij mij in de boekenkast :)

Nog een vraagje: hoeveel paksoi kan ik in 1 vak kwijt? 4?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door