Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

van jills enjoy schreef: ik ben al een poosje aaan het mee lezen hier op het forum.....maar nu ik een droogmachine binnen heb tog even een vraag ik las dat iemand vlees haalt in ellecom?????dat zou voor mijn makkelijk zijn erg dicht bij namelijk....
Denk dat je deze vraag het beste kan stellen in de verzamelhoek?
Ik heb vandaag ook de droger binnen gekregen en hij staat nu aan. :)

Nu lees ik hier dat vel niet goed droogt, maar dat zit er toch in. Ik bewaar het dan wel in de koelkast en dan zorg ik ervoor dat het snel op is. Ik had al eerder eendenvel in de oven gedroogd. Dat was niet zo'n succes gezien het vet wat eraf komt en nu nog in de oven zit. ::) (iemand een idee hoe ik dat eraf krijg?) Maar goed, dat vonden ze toen erg lekker, vandaar dat ik dat als eerste probeersel wilde doen. Ook zit er wat kippenmaag bij.

Hoe drogen jullie de vis? Is dit met botjes of zonder? Ik heb namelijk nog sardientjes in de vriezer liggen. Zijn die in plakken te snijden en te drogen?
Emytje schreef: Ik had al eerder eendenvel in de oven gedroogd. Dat was niet zo'n succes gezien het vet wat eraf komt en nu nog in de oven zit. ::) (iemand een idee hoe ik dat eraf krijg?)
Afhankelijk van waar het zit in de oven: heb je het al geprobeerd door de oven voor te verwarmen (goed warm 150 of hoger) en dan met goed heet (niet kokend want dan ligt je eigen vel ernaast ;D) water afnemen?

Als het op onderdelen van je oven zit die uitneembaar zijn dan werkt het ook goed om die delen eruit te halen, in te pakken in kranten en dan (het is nu niet echt de tijd maar ja) in het gras te leggen zodat de dauw ervoor zorgt dat het in de kranten trekt. Kan je trouwens ook doen met de roosters van je bbq.

Suc6 drmee!!

Peter
Een vergelijkbare truc is om de roosters in te vetten met groene zeep, deze in een vuilniszak doen samen met een glazen potje ammonia en de zak dicht te binden. Nachtje laten staan en de volgende dag veeg je het vet zo weg!
Kan ook met de oven: dan potje ammonia in de oven zetten en aangekoekte plekken in de groene zeep zetten....oven NIET aandoen 8)
Wat jullie niet vertellen over de droogmachine. ;)

Dat er dus honden zijn die zelfs proberen om op de aanrecht te klimmen om erbij te kunnen. Pff ik heb er zo 1 in huis. Stond vanmiddag met 2 poten op aanrecht 1 poot op het randje bij het raam en 1 poot hing net boven de grond.
Thea schreef: Wat jullie niet vertellen over de droogmachine. ;)

Dat er dus honden zijn die zelfs proberen om op de aanrecht te klimmen om erbij te kunnen. Pff ik heb er zo 1 in huis. Stond vanmiddag met 2 poten op aanrecht 1 poot op het randje bij het raam en 1 poot hing net boven de grond.
:o :biggrin2:
Thea schreef: Wat jullie niet vertellen over de droogmachine. ;)

en je maakt geen foto?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door