Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Vandaag is pas de vierde dag dat Cato er is. En alles bij elkaar lees ik vooral een stukje onzekerheid maar geen agressie. Ook lees ik in je stukjes al steeds kleine stapjes van toenadering tot elkaar.
Al begrijp ik ook heel goed dat je zelf enorm onzeker wordt of het wel goed komt omdat het veel langer lijkt te duren wanneer je er zelf in zit ;) Maar op dit moment zie ik in jouw berichten absoluut nog geen lijn dat ik denk dat het niet goed zou komen.
Door sam28
Nou, eigenlijk niet dag 4 maar dag 3 ;D
Vrijdag om 14u was ik thuis. Gister was het nog maar 48u later toen ik de foto nam dat de kleine smurf sliep en Siepie kwam kijken. :)

Fijn, jullie bemoedigende woorden. Heel er bedankt.

Ik ben best onzeker blijkt, of ik het wel goed doe, of ik dr niet verpest en of ik haar niet in stukjes breek. Want ze is zo zo klein ;D En dan zie ik haar van een eettafel afspringen alsof het niks is. Het is een dapper ding.
Toen ik haar ging halen was ze aan het donderen met een ouder halfbroertje. Dat ging zo verschrikkelijk hard, dat hielp me ook wel in het "tis echt niet breekbaar" ;D

Ik zal eens kijken of ik een schattig filmpje kan maken vandaag :biggrin2:
Door pearlsofpassion
sam28 schreef: ma 08 nov 2021, 08:03 Dankjewel!
Sorry, ik weet het niet meer, maar is het tussen jouw monsters goed gekomen? Dat lijkt me echt vreselijk.
Het is niet goed gekomen zoals jij dat bij die van jou voor ogen hebt. Kleintje wilde gewoon geen echt contact met andere katten. Tis (met behulp van Luis) wel leefbaar geworden hoor.
Maar dat verhaal ga ik nu niet vertellen. :biggrin2: Dan zou ik je veel te onzeker maken denk ik.
Ik wil het wel vertellen als het bij jou helemaal goed gekomen is.
Of als het toch de verkeerde kant op zou gaan, zal ik er ook wel wat van zeggen. Maar dat denk ik niet. ;)
Door Too
pearlsofpassion schreef: ma 08 nov 2021, 19:15 Het is niet goed gekomen zoals jij dat bij die van jou voor ogen hebt. Kleintje wilde gewoon geen echt contact met andere katten. Tis (met behulp van Luis) wel leefbaar geworden hoor.
Maar dat verhaal ga ik nu niet vertellen. :biggrin2: Dan zou ik je veel te onzeker maken denk ik.
Ik wil het wel vertellen als het bij jou helemaal goed gekomen is.
Of als het toch de verkeerde kant op zou gaan, zal ik er ook wel wat van zeggen. Maar dat denk ik niet. ;)
In deze fase zijn dit soort verhalen ook helemaal niet relevant , bij Sam gaat het gewoon precies goed, precies zoals het meestal gaat ... Siepie weet nog niet precies wat ze hier mee aan moet en die kleine weet sowieso nog niet zo veel :biggrin2:
Door sam28
;D ;D ;D

Nee de kleine weet idd nog niet zoveel. Ze kan zich al wel helemaal dik maken als ze ergens van schrikt en dan ziet ze eruit alsof ze onder stroom gestaan heeft. :2funny:

Siepie weet idd nog niet goed wat ze ermee aan moet. Vanochtend al wat heen en weer gedrenteld. Ik had de deur open staan en was in de opening gaan zitten. Cato stond AAN en was druk aan het spelen. Siepie gaat dan gebiologeerd zitten kijken. Op een moment achter mij langs de slaapkamer in gespurt onder met een blaas.
De terugweg hetzelfde. Ze wilde wel in de slaapkamer liggen maar ook wel even door het huis drentelen. Dus ff kijken vanaf mijn bed de woonkamer in, smurf lokaliseren en op een holletje incl blaas naar de gang gerend.
Ze blijft wel steeds langer kijken. En gisteravond wilde Siepie ook graag spelen op de gang en in de andere kamers van mijn idioot grote huis.

In het artikel dat Siberienne hier postte staat dat ze kunnen eten met een deur ertussen om aan elkaars geur te wennen. In mijn boekje staat dat je dat niet moet doen.
Dus heb ik het gister half gedaan. De echte maaltijd van Siepie in rust laten eten op de plek waar ze dat altijd doet en geen Cato kan komen en een plukje vlees voor de deur -in zicht van Cato- terwijl Cato aan de andere kant zat te eten. Dit ging goed, geen stress gezien.
Maar wat vinden jullie?
Door sam28
pearlsofpassion schreef: ma 08 nov 2021, 19:15 Ik wil het wel vertellen als het bij jou helemaal goed gekomen is.
Wat naar PoP. Ik hoor het graag als ze hier tevreden bij elkaar liggen. :biggrin2: Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik hier goed aan gedaan heb en dat ze dat ook gaan doen. Maar dat ze iig wat gezelschap aan elkaar gaan hebben op mijn lange werkdagen.

Maar goed, nu nog lekker vakantie. Volgende week dinsdag pas weer werken.
Door doranto
sam28 schreef: di 09 nov 2021, 08:21 ;D ;D ;D

Nee de kleine weet idd nog niet zoveel. Ze kan zich al wel helemaal dik maken als ze ergens van schrikt en dan ziet ze eruit alsof ze onder stroom gestaan heeft. :2funny:
Ik heb beeld ;D ;D ;D
sam28 schreef: di 09 nov 2021, 08:21 Siepie weet idd nog niet goed wat ze ermee aan moet. Vanochtend al wat heen en weer gedrenteld. Ik had de deur open staan en was in de opening gaan zitten. Cato stond AAN en was druk aan het spelen. Siepie gaat dan gebiologeerd zitten kijken. Op een moment achter mij langs de slaapkamer in gespurt onder met een blaas.
De terugweg hetzelfde. Ze wilde wel in de slaapkamer liggen maar ook wel even door het huis drentelen. Dus ff kijken vanaf mijn bed de woonkamer in, smurf lokaliseren en op een holletje incl blaas naar de gang gerend.
Ze blijft wel steeds langer kijken. En gisteravond wilde Siepie ook graag spelen op de gang en in de andere kamers van mijn idioot grote huis.

In het artikel dat Siberienne hier postte staat dat ze kunnen eten met een deur ertussen om aan elkaars geur te wennen. In mijn boekje staat dat je dat niet moet doen.
Dus heb ik het gister half gedaan. De echte maaltijd van Siepie in rust laten eten op de plek waar ze dat altijd doet en geen Cato kan komen en een plukje vlees voor de deur -in zicht van Cato- terwijl Cato aan de andere kant zat te eten. Dit ging goed, geen stress gezien.
Maar wat vinden jullie?
Ik vind dat jij het perfect doet! Dat moet gewoon goed gaan :)
Door Too
Dat met die deur is vooral heel geschikte methode voor volwassen dieren of de erg territorialen.
Een oudBP-er had nogal pittige katers en daar kwam een herplaatsen bij.. daar was dat heel hard nodig
Bij jou niet, er is geen enkele agressie.

Tijd dat is het magische middel

De deur half open, aan beide kanten een nieuwsgierige die dr eigen ding doet is helemaal prima.
De mini eens een uurtje afzonderen zodat je Siep de tijd geeft om 1 op 1 met jou te koetelen zonder angst dat die kleine ineens keihard "BOE" roept kan ook

Onder mijn deuren zit een enorme spleet, een muis hoeft niet te bukken zo groot, daar (samen) onderdoor spelen is heel leuk , een beetje spannend maar erg leuk en ieder zit aan een eigen kant.
Ik klooi dan wat met een veertje/touwtje/papiertje onder de deur door en vaak zijn ze daarna tijden bezig om elkaars pootjes aan te tikken

Je mag die kleine ook best eens een beetje 'negeren' ten gunste van Siepie
De mini past zich wel aan, die vindt bijna alles leuk en nieuw en een feestje dus als er dingen zijn die jij met Siep deed, die Siep supergezellig vindt dan denk dat je die niet helemaal over boord moet gooien maar juist als quality time inzetten. Siep dr zelfvertrouwen opkrikken ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door