src_esther schreef: ↑do 15 okt 2020, 23:10
Al even niets gehoord. Hoe gaat het bij jullie?
Sorry Esther helemaal niet gezien dat je dit bericht hebt geplaatst, we zijn inmiddels een maand verder
Het gaat heel goed hier. Sinds 23 september wonen we in ons huis. de 18e kregen we de sleutel en de 23e kwamen onze spullen. in de tussentijd hebben we een beetje schoongemaakt en spullen gekocht/besteld en voorzichtig begonnen met klussen.
Het bevalt tot nu toe uitstekend. Er is een lockdown sinds 1 november, maar buiten dat we een attest bij ons moeten hebben als we ergens heen gaan, (ook de hond uitlaten) merken we er weinig van. We kennen nog niet zovele mensen, dus het enige wat we deden was, naar de bouwmarkt en de supermarkt en af en toe naar vrienden. Die wonen binnen 1 km dus daar mag je naar toe wandelen.
Het klussen gaat met vallen en opstaan. tot 10 oktober waren mijn zus en zwager hier, zwager is uper handig dus die heeft een aantal essentiële dingen aangelegd; elektra, water afvoeren etc. Veel voorbereidend werk. Ook heeft hij een hokje gebouwd waar een nieuw toilet komt. De badkamer die wij gaan gebruiken is klein, 110 bij 210 en daar zat een douche, wastafel en toilet in. het toilet is eruit en we zijn nu de douche aan het betegelen. de wc is al betegeld, daar moeten nog ene paar kleine dingetjes aan gedaan worden, zoals kitten, maar dat willen we in 1 ruk door doen als de badkamer ook zo ver is.
De vorige bewoner heeft een aantal zaken verbouwd en dat was geen vakwerk, zacht gezegd. Alles zit vast met dotjes van een of ander goedje, niet door heen te komen. Dat wat we af willen breken zit muurvast, dat wat we wilde laten staan brokkelt onder onze handen weg. Daarnaast is het huis nergens echt recht. Dus veel gepuzzel met tegels die wij normaal gesproken waterpas zouden plaatsen, maar dan lijkt het nu juist scheef, doordat de muren naar voren of naar achter hellen.
De keuken die er stond is afgebroken, daardoor kwam er een gat in het plafond en een deel ontbrekende vloer door te voorschijn. De vloer is inmiddels weer gedicht het gat in het plafond nog niet, daar wachten we even mee tot de afzuigkap komt (eind november), inmiddels hebben we de ramen in de woonkamer/keuken vervangen, staan de keukenkastjes, de koelkast en de vaatwasser er, maar wachten we nog op de gootsteen, degene die geleverd was was kapot, nu komt er een dezer dagen een nieuwe.
We wonen op de zolder. Dat is op zich prima, we hebben comfortabel meubilair en een badkamer, maar geen keuken, dus koken we tussen de verbouwing in. Beetje behelpen, want er is geen gootsteen waar je even de pasta kan afgieten....
Het weer is tot afgelopen zaterdag echt heel lekker geweest, een paar koude dagen eind oktober maar zaterdag was het nog 21 graden. i.p.v. klussen ben ik in de tuin gaan werken. Het is een oerwoud, alles is uit de kluiten gegroeid en onkruid tiert welig. Ik heb wat bomen gesnoeid en rozen weggehaald. Hiervoor was het huis van Engelsen en die waren gek op rozen. Niet alles gaat weg maar minstens 2/3 wel. Om de put waren de rozen gaan woekeren, nu is de put weer grotendeels vrij en een deel van de grond is onkruid vrij gemaakt, omgespit en ik heb er bollen geplant. We hadden zoveel takken dat we een hakselaar hebben gekocht. Op de bollen ligt nu een laagje mulch.
Zoals je leest soms zit het mee soms zit het tegen, maar tot nu toe wordt de vraag ben je gelukkig aan mijn man nog steeds met:" Ja zeker!" beantwoord en dat geldt ook voor mij.
We staan op als we wakker zijn, geen wekker, we ontbijten rustig en daarna gaan we samen klussen. We drinken tussendoor een kopje koffie en gaan weer lunchen.. Na een paar uur klussen stoppen we en nemen we een wijntje of een biertje, dan gaan we rustig aan koken, douchen en een beetje Netflix kijken of een boek lezen. We slapen hier heerlijk. Om 24:00 uur gaat de straatverlichting uit en die gaat pas om 6:00 uur weer aan, maar dan tukken wij nog even door.
Hoewel we aan de rand van het dorp en redelijk dichtbij een D-weg wonen is het hier ook erg stil. Voor ons een verademing nar 23 jaar zo'n beetje naast het station te hebben gewoond (altijd licht en altijd geluid of zelf geluidsoverlast).
We hebben voorlopig nog genoeg te doen, we vermaken ons prima. Wel jammer dat de familie die na de kerst zouden komen nu niet kunnen komen door Corona, maar dat halen we wel weer een keer Her wat foto's van hoe het was en hoe het nu is:
De keuken hoe het was:
20200110_104235.jpg (3.82 MiB) 1721 keer bekeken
20200110_104259.jpg (4.2 MiB) 1721 keer bekeken
120314675_155281872927880_3258921956456289886_o.jpg (499.58 KiB) 1721 keer bekeken