Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Proef!!! Gaf hier de doorslag met Jones. Vond hem erg leuk maar ook bewerkelijk. Wilde hem maar had veel (faal) angst. Proefweekend en de officiële proeftijd + wetende dat ik altijd op de gt kon terugvallen maakte dat ik het durfe. Dat ik al twee jaar helemaal stapel ben op deze hond met grote gebruiksaanwijzing is hier al twee jaar wel erg duidelijk denk ik. Maar zonder proefperiode (een fatsoenlijke qua duur) had ik nooit kunnen beslissen.
Door Kim_S
[quote="Anne in Duitsland"]
Je hebt gezien hoe Laika (en Max misschien ook?) reageerden op de parkeerplaats in Tönnebro. Was 'jullie' hond drukker?
[/quote]

Nee zeker niet. Ongeveer hetzelfde. Maar hij was niet zo goed te sturen.
Ik wil hem wel een kans geven eigenlijk. Volgens mij is waar wij wonen een hele fijne omgeving voor hem, en dan hoop ik dat hij wat meer rust in zijn koppie krijgt als hij hier is.

[quote="Inge en Bono"]
Onze Bono, stafford, was ook een stuiterbal wanneer er visite was, zo'n 5 minuten. Hij was een heerlijk enthousiaste wandelhond, maar in huis lekker rustig. Zo zijn alle staffjes die ik ken, en dat zijn er veel  ;)

Succes met de overwegingen  :-* De mastiff ken ik niet persoonlijk overigens, maar ik wilde het stukje staff wel even benoemen :)
Is een staffkruising wel toegestaan in Duitsland, of verschilt dat per deelstaat?
[/quote]

Mastiff is wat relaxter over het algemeen. Groter en logger ook.

In onze deelstaat zijn kruisingen toegestaan. Staffjes ook  :)

[quote="Lil"]
Proef!!! Gaf hier de doorslag met Jones. Vond hem erg leuk maar ook bewerkelijk. Wilde hem maar had veel (faal) angst. Proefweekend en de officiële proeftijd + wetende dat ik altijd op de gt kon terugvallen maakte dat ik het durfe. Dat ik al twee jaar helemaal stapel ben op deze hond met grote gebruiksaanwijzing is hier al twee jaar wel erg duidelijk denk ik. Maar zonder proefperiode (een fatsoenlijke qua duur) had ik nooit kunnen beslissen.
[/quote]

Dankjewel, denk dat dit hem gaat worden, proeftijd  :)
Door Anne in Zweden
[quote="Kim_S"]
Nee zeker niet. Ongeveer hetzelfde. Maar hij was niet zo goed te sturen.

Dankjewel, denk dat dit hem gaat worden, proeftijd  :)
[/quote]

Dat is dan echt een kwestie van training. En gewenning aan elkaar. Klinkt helemaal niet onmogelijk!

Proeftijd lijkt me uitstekend idee!
Door MargaS
Ken het karakter niet van deze hond maar mijn ervaring met labradors is dat je 4 dagen nodig bent om te kijken of de hond zijn rust kan vinden.
Is het na 4 dagen nog een stuiter dan blijft het vaak een stuiter.
Door Daantje
Oeh ,spannend !Ik snap je dilemma Kim  :)

Voor mij zou het er van af hangen of de hond ervaring heeft met opgroeiende kleine kinderen en hoe hij daar op reageert als er vreemde kindjes op bezoek komen.
En of hij bekend is met loslopend kleinvee/schapen /ponies/katten  enz.

Juist de combi van de rassen met een mastiff achtige kan ervoor zorgen dat zo'n hond die dit totaal niet gewend is al die prikkels lastiger hanteren kan.
En op die leeftijd van 3 jaar komt gewicht en grootte ook om de hoek kijken.

Als je niet zeker bent dat je al die factoren 24/7 in de gaten kan houden dan zou ik absoluut gaan voor een pup.
Vaak ben je met herplaatsers ook al 3 maanden verder voordat ze gesetteld zijn..

Een herplaatser of een pup maakt dan qua tijdsinvestering weinig uit.

Een proeftijd is sowieso een goed idee!
Maar ik zou zeker weten willen dat zo'n type hond op z'n minst opgegroeid is met kleine kinderen
Door Kim_S
Hij woont nu bij een kindje van 1 jaar en dat gaat goed.
Kleinvee etc. kent hij niet, maar gisteren met wandelen kwamen we een paard tegen en dat vond hij prima.
We denken nog steeds  ;)
Door petralita
Ik weet niet of ze een eind weg wonen, maar kun je niet een/twee keer afspreken dat ze bij jullie langskomen met hond?
Misschien nog eens bij hun afspreken? Kijken hoe het dan gaat?

Als dat allemaal al beter lijkt proeftijd of wie weet is het wel zo anders dat het je de knoop meteen door kan hakken?
Al ben ik zelf wel een voorstander van proeftijd.

Als zij een goede plek willen voor deze hond dan zouden ze daar geen probleem mee moeten hebben.
Door Roef & Hidde
[quote="MargaS"]
Ken het karakter niet van deze hond maar mijn ervaring met labradors is dat je 4 dagen nodig bent om te kijken of de hond zijn rust kan vinden.
Is het na 4 dagen nog een stuiter dan blijft het vaak een stuiter.
[/quote]

ben ik het helemaal mee eens!
die van mij zijn de eerste minuten bij visite echt zo gek als een deur,maar daarna zie en hoor je ze niet meer.
ik zou idd een proeftijd aanvragen van een week of 2.
succes!
Door eelke
Hier is dat ook inderdaad. Mijn moeder was verbaasd hoe rustig en saai ze hier zijn toen ze gewoon een weekend oppaste.

Het klinkt verder allemaal goed hoor! Ik denk dat je de perfecte hond nooit gaat kunnen vinden (die wonen hier al ;)) en dat er altijd 'wel wat is'. Bij deze zou dat de drukte zijn, maar daar valt inderdaad op te trainen.

Ben benieuwd :)
Door Kim_S
We hebben besloten om verder te zoeken.
Hij is echt heel erg leuk, maar er waren te veel dingen waar nog aan gewerkt moest worden.
Heel jammer, maar de meest verstandige beslissing voor nu.

Dus we staan weer open voor suggesties  :biggrin2:

Gezocht:
- Reu of teef, maakt niks uit
- Middel of groot (of heel groot) formaat
- Gladharig (zoals bijvoorbeeld Dalmatiër, Dobermann, Stafford etc.)
- Liefst niet kwijlend  ::)
- Moet goed met kinderen kunnen
- Liefst ook met andere dieren
- Geen probleem om wat te moeten aanleren of trainen, maar liever geen "project"
- Liefst niet ouder dan 5 jaar

Jemig, we hebben nogal wat eisen zie ik  ??? :biggrin2:

Wie het weet mag het zeggen!
Door Angelique
[quote="Kim_S"]
We hebben besloten om verder te zoeken.
Hij is echt heel erg leuk, maar er waren te veel dingen waar nog aan gewerkt moest worden.

Gezocht:
- Geen probleem om wat te moeten aanleren of trainen, maar liever geen "project"

[/quote]

Ik vind het een heel braaf lijstje hoor.  :biggrin2: Jammer dat het 'm niet geworden is, er komt vast wat passenders op jullie pad  :-*
Door Anne in Zweden
Kim_S schreef: We hebben besloten om verder te zoeken.

Gezocht:

Nou, inderdaad. Reu of teef. Je wilt echt het onderste uit de kan hebben, zeg!  ::) :P
Door Kim_S
Anne in Duitsland schreef: Nou, inderdaad. Reu of teef. Je wilt echt het onderste uit de kan hebben, zeg!  ::) :P
Tsja, we willen nou eenmaal iets aparts altijd hè  ::)
:P :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door