Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Door de wind die constant op het huis beukt is het hier in twee dagen tijd van 22 graden gezakt naar 17, en dus is de verwarming even aangeweest.
Door dinky89
Hier is het nu 20,5 graden in huis. Mede doordat ik de afgelopen twee dagen overdag de ramen flink open had staan om door te luchten (badkamer schimmelvrij gemaakt).
Vl had het de afgelopen twee dagen dan ook koud dus zodra hij thuis kwam moesten de ramen zo ongeveer dicht  ;D
Omdat het nog boven de 20 graden is in huis gaat de verwarming nog niet aan en heeft hij maar shirt met lange mouwen aangetrokken terwijl ik (met minder vet om mijn lijf) nog in korte mouwen door huis liep  ;D
Door zurca
Het is hier in huis nog niet onder de 18 graden geweest, de cv staat op 15 graden...die is dus nog niet aangesprongen.
We hebben al wel de afgelopen week 2 keer de houtkachel 's avonds aan gehad, gewoon...omdat het kan :)
Door sella
Ik heb nu wel de kachel aanstaan voor Buffel. Die ligt nu met die half geschoren rug veel te slapen en die werd veel te koud.
De deur is ook dicht om hem te beschermen tegen de kou.
Door Kim_S
Hier is het 18 graden binnen. Al de hele week.
Dus de houtkachel af en toe aan, dan is het heerlijk warm  :)
Door zurca
Wij hebben afgelopen voorjaar de uitbouw laten isoleren....
Vanavond was het 19 graden in huis maar vl wilde graag "fikkie stoken" dus de houtkachel ging aan. Er zijn drie flinke blokken hout opgegaan, genoeg om het met 45 minuten op te stoken tot 24.6 graden :o Zit in een shirtje achter de pc.... Ik geloof dat de isolatie wel zijn werk doet!
Door smulpaap
Hier nog steeds 20 graden , warm zat en dus nog geen kachel aan . Maar wij hebben in 2003 onze oude kozijnen incl beglazing laten vervangen . En goede isolatie plus een zuinige goede cv scheelt veel
Door smulpaap
sella schreef: Ik heb nu wel de kachel aanstaan voor Buffel. Die ligt nu met die half geschoren rug veel te slapen en die werd veel te koud.
De deur is ook dicht om hem te beschermen tegen de kou.

Hoe gaat het met Buffel Ingrid ? Is de ingreep naar wens verlopen ?
Door -Saskia-
Het was hier vanavond 18 graden in huis. Maar voordat de verwarming aangaat, moet de convectorput worden uitgezogen. Ik heb een dik vest aangetrokken.  :biggrin2:
Door K&D
Dat is het voordeel van convectorputten, eens per half jaar stofzuigen. De rest van het jaar veeg je de zooi erin, en als het stookseizoen begint en met kerst, moet de put leeg.  :biggrin2:
Door sella
smulpaap schreef:

Hoe gaat het met Buffel Ingrid ? Is de ingreep naar wens verlopen ?
Het gaat prima met hem. Het was een heel zware ingreep vrijdag, en vanmiddag zei ik, joh het lijkt wel of het al 3 weken geleden is.
Hij voelt zich zo superman dat hij weer kracht kan zetten met zijn achterpoten....
Dus maar een lage dosis vetranquil erbij om hem wat relaxter te maken, zodat de platen, keggen en schroeven vast kunnen groeien.
Door smulpaap
sella schreef: Het gaat prima met hem. Het was een heel zware ingreep vrijdag, en vanmiddag zei ik, joh het lijkt wel of het al 3 weken geleden is.
Hij voelt zich zo superman dat hij weer kracht kan zetten met zijn achterpoten....
Dus maar een lage dosis vetranquil erbij om hem wat relaxter te maken, zodat de platen, keggen en schroeven vast kunnen groeien.

Ja , zeker een pittige ingreep . Maar wat fijn dat hij zich alweer superman voelt . En idd rust . Dat is wat superman voorlopig nodig zal hebben
Dat zal niet altijd meevallen , maar ja het zal wel de sleutel naar sukses zijn
Door keetje
Morgenochtend om 7 uur staan de kachelmannen hier voor de deur om onze kachel, incl. rookkanaal te plaatsen. Dan kan het stoken hier ook beginnen. Ik heb er reuzezin in. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door