Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Berna schreef: kan je echt van harte aanraden eens naar een goede podoloog te gaan. Vaak dekt je verzekering dit ook nog. Inderdaad een die naar je hele houding kijkt.
Heeft bij mij zo veel verbetering gebracht. Ik kom nergens op lopen als last van mn rug em knie. En nu helemaal niet meer. Met steunzolen loop ik uren en uren. Zonder zolen zet ik de dag er na geen stap.

Die zoo adventure laarzen; waar zijn die te koop? Alleen via webshops of??
Ik ben er bij twee geweest....
Maar goed, kan het nog wel eens proberen. Wie weet een goeie in Z'meer en omstreken?
Door Esther Q
Ik denk dat het veelvuldig lopen op een harde, vlakke ondergrond ook niet bevorderlijk is voor het mensengestel. Lopen op een oneffen natuurlijke grond waarbij je voeten telkens op een andere manier worden belast is veel beter. Ik loop sinds 6 a 7 jaar zo ongeveer voor 95% van de tijd op een oneffen natuurlijke grond en als ik nu een uurtje of langer in een stad loop voel ik ineens heel duidelijk hoe ontzettend zwaar dat is voor mijn lichaam en hoe snel het op de plekken die daarbij steeds op dezelfde manier belast worden vervelend gaat aanvoelen.
Door Els&Flow
Esther Q schreef: Ik denk dat het veelvuldig lopen op een harde, vlakke ondergrond ook niet bevorderlijk is voor het mensengestel. Lopen op een oneffen natuurlijke grond waarbij je voeten telkens op een andere manier worden belast is veel beter. Ik loop sinds 6 a 7 jaar zo ongeveer voor 95% van de tijd op een oneffen natuurlijke grond en als ik nu een uurtje of langer in een stad loop voel ik ineens heel duidelijk hoe ontzettend zwaar dat is voor mijn lichaam en hoe snel het op de plekken die daarbij steeds op dezelfde manier belast worden vervelend gaat aanvoelen.
Daar ben ik het mee eens, maar als je in de randstad woont is het weleens lastig om alleen op oneffen natuurlijke grond te lopen. Wij lopen ook veel op het strand en door de duinen, veel minder vermoeiend dan een middagje slenteren door een stad.

Ik zag trouwens een (amerikaanse) buurvrouw die zweert bij bare foot schoentjes. Ze doet er bijna alles op, ik zie haar zeer zelden op gewone wandelschoenen. Het ziet er beetje raar uit, maar het komt het dichtste bij lopen op blote voeten, wat zeer gezond is. De hardloopschoentjes hebben allemaal aparte teentjes.
http://www.barefootschoenen.eu/
http://www.anyonesrunshop.nl/
Door **Jillaroo**
Ik heb anwb laarzen gehad, 1 paar oude die hebben al een paar keer boven de kliko gezweefd maar loslaten durf ik nog steeds niet, want ze lopen als de tierelier maar wel met droog weer..... Dus een nieuw paar gekocht die piepten kraakten bij iedere stap die ik deed. Door de schoenmaker geconstateerd dat het een constructiefout was, volledig vergoed door de anwb ( maar pas na heel veel bezoekjes en een officiële klacht. ) toen een paar korte anwb laarsjes gekocht, loopt prima maar zitten niet zo warm. Ik heb voor de kou en nattigheid op het veld een paar bogs laarzen via http://www.madeforfeet.nl/ gekocht lopen als een trein, zitten warm en je trekt ze zo aan. Maar ja zomers in de regen is het niet echt sjiek. Dus nu een paar timberlands berg/tregging schoenen aangeschaft, ook Lowa's geprobeerd maar daar kon ik echt niet op lopen. De Timberlands zitten top, warm lopen goed en zijn 100% waterdicht.
Door Lizzy
Els&Flow schreef: Daar ben ik het mee eens, maar als je in de randstad woont is het weleens lastig om alleen op oneffen natuurlijke grond te lopen. Wij lopen ook veel op het strand en door de duinen, veel minder vermoeiend dan een middagje slenteren door een stad.

Ik zag trouwens een (amerikaanse) buurvrouw die zweert bij bare foot schoentjes. Ze doet er bijna alles op, ik zie haar zeer zelden op gewone wandelschoenen. Het ziet er beetje raar uit, maar het komt het dichtste bij lopen op blote voeten, wat zeer gezond is. De hardloopschoentjes hebben allemaal aparte teentjes.
Ik zou ze zo willen (ben toch al getrouwd :biggrin2:). Maar door het hoge gras banjeren met die teken... Naaah, doe mij toch maar laarzen :biggrin2:
Door Esther Q
Els&Flow schreef: Daar ben ik het mee eens, maar als je in de randstad woont is het weleens lastig om alleen op oneffen natuurlijke grond te lopen. Wij lopen ook veel op het strand en door de duinen, veel minder vermoeiend dan een middagje slenteren door een stad.

:biggrin2: Lijkt me zoooo raar zitten!
Door Lizzy
Esther Q schreef: Ik denk dat het veelvuldig lopen op een harde, vlakke ondergrond ook niet bevorderlijk is voor het mensengestel. Lopen op een oneffen natuurlijke grond waarbij je voeten telkens op een andere manier worden belast is veel beter. Ik loop sinds 6 a 7 jaar zo ongeveer voor 95% van de tijd op een oneffen natuurlijke grond en als ik nu een uurtje of langer in een stad loop voel ik ineens heel duidelijk hoe ontzettend zwaar dat is voor mijn lichaam en hoe snel het op de plekken die daarbij steeds op dezelfde manier belast worden vervelend gaat aanvoelen.
Ik denk dat je hier zeker een punt hebt hoor!
Door Lil
Lizzy schreef: Ik ben er bij twee geweest....
Maar goed, kan het nog wel eens proberen. Wie weet een goeie in Z'meer en omstreken?
Ik heb er 3 versleten voordat nummer 4 mij hielp. Mijn fysiotherapeut was fan van deze man. Dus misschien via zo'n weg zoeken?

Grappig. Ik loop helaas veel op oneffen oppervlakte en dat levert juist problemen op. Bij Pa ligt asfalt op de wandelpaden en dat gaat veeeeeel beter.
Door Esther Q
Lil schreef: Ik heb er 3 versleten voordat nummer 4 mij hielp. Mijn fysiotherapeut was fan van deze man. Dus misschien via zo'n weg zoeken?

Grappig. Ik loop helaas veel op oneffen oppervlakte en dat levert juist problemen op. Bij Pa ligt asfalt op de wandelpaden en dat gaat veeeeeel beter.
Ja joh, wat apart!
Door S
Ik heb Chiruca laarzen ook nog aangeraden gekregen...
Oh en van mijn mama heb ik intussen hele fijn Bogs gekregen, die zitten héérlijk!
Laatst gewijzigd door S op ma 18 aug 2014, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inge58
Ik zweer bij de walkfit zooltjes van Tommy teleshopping.
Sinds ik die een keer heb besteld ben ik vrij van voetklachten.
En ik heb heel wat podo therapeuten en steunzolen versleten,maar niets hielp.
Nu loop ik geen 10 meter zonder mijn walkfit,voor mij dus DE oplossing.
Door TessaThomas
Lizzy schreef: Ik kan ze ook niet betalen, maar ik heb een sponsor (mijn mams) :biggrin2:

Ja, ik durf je niet te adviseren. Je weet dus hoe het mij vergaan is. Mag ik overigens over de garantie van Dubarry dus niet mopperen. Ik heb natuurlijk een nieuw paar gekregen. En het is te vroeg om je te vertellen hoe het daarmee gaat.... Ik denk alleen dat je je Dubarry's dus heel goed moet verzorgen. En als je daar geen zin in hebt, ben je volgens mij beter af met een goedkoper modelletje. Helaas heb ik gewoon de pech dat ik nergens op kan lopen. Ik had Zoo Adventures gekocht (nou ja, gekregen :biggrin2:) en die heb ik nu 3 keer aangehad, ik kan er gewoon niet op lopen. Dus die staan hier reuze schattig te zijn in de hal ::). En echt, een heel kek laarsje, super water dicht!
Wat zijn die leuk! Ik ga ook mijn sponsor eens vragen :D
Door TessaThomas
Lizzy schreef: Ik kan dus niet op Aigle's lopen. En niet op Dunlop's. En niet op Zoo Aventures. En niet op Le Chameau's. En ik heb dus inmiddels al zoveel geld weggedonderd dat ik zo langzamerhand echt een beetje moedeloos word :-\
Ben je wel eens bij Divoza geweest? Ik heb daar ook laarzen vandaan en na 2 jaar zijn ze niet meer helemaal waterdicht(kan aan mijn omgang met laarzen liggen), maar de prijs is beter. Ik ben ook nog op zoek naar dé laarzen en eigenlijk meteen goede schoenen voor de zomer, maar wel waterdicht en waar je op kan lopen. Met 25 graden zijn laarzen niet meer lekker.

De beste zijn nog steeds mijn lederen rijlaarzen  ;D Waterdicht en al jaren netjes, maar dat is weer niks om uren mee te lopen haha
Door Lizzy
TessaThomas schreef: Ben je wel eens bij Divoza geweest? Ik heb daar ook laarzen vandaan en na 2 jaar zijn ze niet meer helemaal waterdicht(kan aan mijn omgang met laarzen liggen), maar de prijs is beter. Ik ben ook nog op zoek naar dé laarzen en eigenlijk meteen goede schoenen voor de zomer, maar wel waterdicht en waar je op kan lopen. Met 25 graden zijn laarzen niet meer lekker.

De beste zijn nog steeds mijn lederen rijlaarzen  ;D Waterdicht en al jaren netjes, maar dat is weer niks om uren mee te lopen haha
Ja, ik ben daar geweest en ik weet welke laarzen je bedoeld (denk ik). Hun eigen merk? Ik kan er niet op lopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door