na dat mijn zoon na zijn eerste DKTP prik erg ziek werd dacht ik...wel erg heftig voor een prikje.....
nadat hij na zijn tweede DKTP prik weer zo vreselijk ziek werd krabte zelfs de HA zich achter de oren en ben ik me er in gaan verdiepen.
het zou de kinkhoestcomponent kunnen zijn die er voor zorgde dat hij zo ziek werd,maar (stom genoeg) ik was nog steeds niet 100 % overtuigd,want jeetje die vaccinaties die geef je toch en de dokters doen toch niet zomaar iets?
vaccinaties zijn een groot goed.
enfin prik 3 er ook in gejast bij mijn zoon en goh...weer erg ziek

wat voelden we ons schuldig
de vierde enting geen kinkhoest er in en je raad het....niet ziek
bij mijn dochter 5 jaar later was ik een stuk zekerder en ben haar later gaan vaccineren omdat ik denk dat het geen nut heeft die kleintjes te vaccineren als ze nog volop borstvoeding krijgen en antistoffen van de moeder mee krijgen.
sterker nog het is al bewezen dat de anti stoffen van de moeder de antistoffen uit de vaccinaties afbreken.
nadat ook de HA tegen mij zei dat het kinkhoestvaccin verouderd was(jaren 50) en dat het in japan en zweden al niet meer gegeven werd vanwege de heftige bijwerkingen en het feit dat juist kinderen met die vaccinatie wel kinkhoest kregen,was het voor ons echt duidelijk.geen kinkhoestvaccinatie voor onze dochter.
het consternatieburo was hier niet blij mee en we kregen het aanbod om voor 100 euro haar dan het nieuwe vaccin te geven(was nog niet standaard) maar we hebben dit niet gedaan.
6 jaar geleden is bij haar een milde kinkhoest infectie geconstateerd........mijn zoon en ik zijn heel erg ziek geweest,ik heb zelfs in het ziekenhuis gelegen!! ook kinkhoest!(beiden gevaccineerd tegen kinkhoest) dit is door het RIVM geconstateerd en we hebben nog mee gewerkt aan een onderzoek.
4 maanden ben ik ziek geweest en nog een half jaar had ik nodig om te herstellen.
ik ben niet tegen vaccineren,integendeel mijn kinderen hebben verder de vaccinaties gekregen volgens het schema...maar mijn dochter heeft niet de vaccinaties gekregen tegen baarmoederhalskanker,te veel bijwerkingen en een schijnveiligheid.
dochter heeft in alle rust en zonder druk van ons zelf haar keuze gemaakt na dat ze voor en tegens heeft afgewogen.
zo ook met de honden,ze hebben alle vaccinaties gekregen als pup en als 1 jarige,en de rest titeren
net wat Lizzy ook aangeeft denk ik dat de meerderheid ook echt niet antivaccinatie is,maar de meesten denken wel verder als hun neus lang is hier.