Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2964826
Met zo'n angstige hond ga je enorm gemakkelijk over grenzen heen. Het spelen is waarschijnlijk nog steeds onwijs spannend en ondanks dat hij zo vooruit gaat, zal het hem ook heel veel energie kosten. Hij moet het ook verwerken.

Ik vind het daarom ook heel verstandig om hem bewust met regelmaat af te zonderen. Even geen prikkels, indrukken en gezelschap. Gewoon rust. En voor jou en Nelson is dat dan een goed moment om even ontspannen en samen te zijn. Want ja, je moet ogen in je achterhoofd hebben met zo'n hond, overal op letten, overal aan denken. Makkelijk is het niet, maar he, 1 dipje doet niets af aan het feit hoe goed het gaat!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964830
Borke schreef: Hoe gaat het vandaag met jouzelf en je man en ja ... ook met Nelson en ... ook met Duuk?
Goed! Lief dat je het vraagt!

Duuk is wat vaker in de garage, en ik moet dat minder zielig vinden. Ik denk dat hij inderdaag soms gewoon tijd op zichzelf nodig heeft, om alle indrukken te verwerken en echt te ontspannen. Het valt me op dat hij alleen daar opgekruld ligt te slapen.

Nelson ligt heerlijk in zijn mand te knorren, en ook voor mijn man en mij is het wat prettiger zo. Ook wij hebben blijkbaar wat behoefte om soms even niet te hoeven opletten waar je staat en of alle deuren echt wel op slot zijn. Duuk springt soms op de klink, dus zijn we regelmatig echt gevangene in ons eigen huis.
Door Borke
#2964835
Klinkt goed, rustig aan, tijd om te ontspannen.
Ik denk dat voor Duuk het het belangrijkste is dat jullie (jij, je man, Nelson) ontspannen zijn en hem zijn privacy gunnen.

Van al die indrukken wordt hij vast doodmoe.

Stel jezelf een voor dat ze jou zomaar opeens vanuit je veilige huis in een ander land op een camping in een klein tentje zetten. Met allemaal vreemde mensen om je heen en waarbij het onduidelijk is wat er gaat gebeuren en of het veilig is.
Dus nauwelijks persoonlijke ruimte en heel veel nieuwe indrukken en onzekerheid.
Ik denk dat je dan 2x zoveel slaap nodig hebt als normaal...
Door rosmin
#2964851
Wat knap dat je Duuk bij je laat logeren.
Als ik het zo lees is hij ook bij je broer nog lang niet ontspannen op zijn plek en heeft hij nog een lange weg te gaan.
Zelf was ik dan niet op vakantie gegaan, om Duuk niet nog meer  verwarring en veel indrukken te geven.

Maar hij is nu bij je en je doet het goed tot nu toe,
geef hem veel rust (lage prikkels/ beperken van nieuwe indrukken)
gun hem tijd om alle nieuwe dingen te verwerken,
mij is ooit verteld dat de lichamelijke stressreactie die een hond in ernstige angst krijgt een dag of 3-4 nodig heeft om weer af te zwakken,
grens af, dus laat hem in beperkte ruimte met spullen die van hem zijn, ook dit geeft rust
Verwacht niet dat hij in deze periode leert spelen; ook een balletje of zoiets  is nieuw voor hem
Door Borke
#2964858
In reactie op het bovenstaande: het heeft bij Sofi meerdere jaren geduurd, voordat ze (via Borke) leerde dat spelen met een stok leuk kan zijn.
Dan nog doet ze het maar heel incidenteel.
Alle andere speeltjes boeien haar niet, terwijl Borke er echt dol op was.

Om een indruk te geven: Sofi is 9.5 jaar en ruim 7 jaar bij ons...
Ze heeft nooit leren spelen.
Door rosmin
#2964861
Sam rende weg voor een balletje in het begin,
nu na 4 jaar bij ons te zijn vindt ie het wel leuk, maar is niet erg gemotiveerd om mee spelen.
Zijn spel is rennen/ jagen en af en toe een in een gekke bui zijn Kong wubba in de lucht te gooien en dan heel hard weg te rennen
Is erg leuk om te zien, maar altijd van korte duur,
Sam ( komt van La Palma oorspronkelijk en heeft 4 huizen gehad)  lijkt wel op Spaanse Sofi
Door Borke
#2964896
rosmin schreef: Sam ( komt van La Palma oorspronkelijk en heeft 4 huizen gehad)  lijkt wel op Spaanse Sofi
Inmiddels lijkt Sofi niet meer zo heel erg op de foto in mijn onderschrift, ze heeft een bredere kop en een enorme dichte vacht met een flinke kraag haar gekregen.
De foto is van 7 jaar geleden toen ze net bij ons was.
Daar Borke daar echter ook bij staat - en Borke ook mijn forumnaam is - houd ik gewoon mijn oude onderschrift, wat Pauline ooit voor me gemaakt heeft  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2964909
Borke schreef: In reactie op het bovenstaande: het heeft bij Sofi meerdere jaren geduurd, voordat ze (via Borke) leerde dat spelen met een stok leuk kan zijn.
Dan nog doet ze het maar heel incidenteel.
Alle andere speeltjes boeien haar niet, terwijl Borke er echt dol op was.

Om een indruk te geven: Sofi is 9.5 jaar en ruim 7 jaar bij ons...
Ze heeft nooit leren spelen.
Phoe, wat een tijd!

Toch vreemd eigenlijk. Mijn broer en zijn vrouw wilde een leuke hond voor de kinderen.
Ik vind het best gek dat ze dit soort dingen nooit hebben gehoord. Ik heb het logeren best onderschat, en hij blijft maar vier weken...
Door Borke
#2964917
Hope schreef: Toch vreemd eigenlijk. Mijn broer en zijn vrouw wilde een leuke hond voor de kinderen.
Ik vind het best gek dat ze dit soort dingen nooit hebben gehoord. Ik heb het logeren best onderschat, en hij blijft maar vier weken...
Inmiddels begin ik een tegenstander te worden van het hierheen halen van buitenlandse honden, juist door dit soort situaties.

Sofi heeft leishmaniose.
Toevallig hadden wij met Borke een mooie Stabij die 7x en dekking gedaan heeft via de Rasvereniging en daarmee vele dierenarts kosten voor haar kon betalen.
Vooraf hoorden we alleen dat ze getest was en verder dat mocht ze het toch krijgen de medicatie niet duur was....

Gelukkig is Sofi er niet erg ziek van geweest, maar het heeft flink wat zorgen en gedoe gegeven.
Net als haar verlatingsangst.
Ze joelde de hele straat bij elkaar, terwijl Borke er naast lag te slapen.
Is met behulp van GT uiteindelijk goed gekomen.

Kijk ik zou haar niet willen missen, maar als ik het allemaal over had kunnen doen, dan hadden we via een goede fokker een rashond gezocht. Dan weet je ook beter wat voor karakter je kunt verwachten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2964939
Oscar heeft ook lang nodig gehad om het spelen te ontdekken. Hij kon het gewoon niet, snapte het niet. Met andere honden wel, racen en een keer met een hond echt worstelen. Maar een balletje gooien, touwtje trekken, hij snapte het niet. We zijn nu drie jaar verder en in ene keer heeft ie de lol van balletjes apporteren door.

Als jou broer Duuk heeft gekregen als "leuke hond voor de kinderen", dan is er iets heel erg ernstig mis gegaan  :-X
Door rosmin
#2964945
Borke schreef: Inmiddels lijkt Sofi niet meer zo heel erg op de foto in mijn onderschrift, ze heeft een bredere kop en een enorme dichte vacht met een flinke kraag haar gekregen.
De foto is van 7 jaar geleden toen ze net bij ons was.
Daar Borke daar echter ook bij staat - en Borke ook mijn forumnaam is - houd ik gewoon mijn oude onderschrift, wat Pauline ooit voor me gemaakt heeft  :)
qua gedrag,  bedoelde ik  ;)
Door rosmin
#2964948
Hope schreef: Toch vreemd eigenlijk. Mijn broer en zijn vrouw wilde een leuke hond voor de kinderen.
Aan je beschrijving van Duuk vraag ik me ernstig af of dit dan een goede keuze is geweest.... :-X
Door zurca
#2964955
Borke schreef: Inmiddels begin ik een tegenstander te worden van het hierheen halen van buitenlandse honden, juist door dit soort situaties.
Jammer want het zegt meer over de organisatie achter de hond dan over de hond zelf..
In mijn ogen is hier door de organisatie gewoon een mis-match gemaakt!!
Mensen die een leuke hond zoeken waar ook de kinderen wat aan hebben.... dan snapt toch iedereen dat een hond als Duuk daar absoluut niet op zijn plaats is?!

Wat mij betreft mag er wel drastisch geschrapt worden in het aantal organisaties die honden vanuit het buitenland bemiddelen, het kaf van het koren zeg maar. Helaas zal dat wel een onmogelijk iets zijn...
#2964959
Kaela schreef: Met zo'n angstige hond ga je enorm gemakkelijk over grenzen heen. Het spelen is waarschijnlijk nog steeds onwijs spannend en ondanks dat hij zo vooruit gaat, zal het hem ook heel veel energie kosten. Hij moet het ook verwerken.

Ik vind het daarom ook heel verstandig om hem bewust met regelmaat af te zonderen. Even geen prikkels, indrukken en gezelschap. Gewoon rust. En voor jou en Nelson is dat dan een goed moment om even ontspannen en samen te zijn. Want ja, je moet ogen in je achterhoofd hebben met zo'n hond, overal op letten, overal aan denken. Makkelijk is het niet, maar he, 1 dipje doet niets af aan het feit hoe goed het gaat!
Wauw, das ook één die ik mezelf vaker moet voorhouden! Dat is natuurlijk ook gewoon zo. Wel of geen goede keuze van/voor broerlief, Duuk is er en dat wat hij nu laat zien: er zit vast en zeker potentie in en met veel liefde en nog meer geduld komen jullie (je zult hem vast helpen) vast heel ver.
Door zurca
#2964960
DJ en Doerak schreef: Wel of geen goede keuze van/voor broerlief, Duuk is er en dat wat hij nu laat zien: er zit vast en zeker potentie in en met veel liefde en nog meer geduld komen jullie (je zult hem vast helpen) vast heel ver.
Ik wil nogmaals even aanhalen dat ik geen commentaar lever op "Hope" haar broer! In tegen deel ik vind het enorm goed om te lezen dat ze bereid zijn om met Duuk aan de slag te zijn/gaan! Nee mijn commentaar gaat puur uit naar de organisatie achter Duuk. Goede of slechte organisatie (gaat het verder ook niet om), geen idee maar in mijn ogen hebben ze hier de plank misgeslagen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door