Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Pauline schreef: Mooi! En ja... dat benadert behoorlijk wat ik wil. Moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels weet dat mijn beeldscherm de kleuren behoorlijk anders laat zien. En omdat het voor de keuken is overweeg ik om de lacquer te gebruiken. Ik vind trouwens olive ook een mooie kleur. Toch maar weer naar Almelo. Enne... tijdens de workshop neem ik een kastdeurtje mee dat we boven hebben liggen (als een soort van reserve). Daar kan ik verschillende kleuren en techieken op proberen en dan gaan we het zien.
Dat is de beste manier voor een kleurkeuze. In het winkeltje waar ik het koop staan ook allerhande meubeltjes in diverse kleuren geverfd en dan zie je pas goed welk effect het een of ander heeft.
Pauline schreef: Mooi! En ja... dat benadert behoorlijk wat ik wil. Moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels weet dat mijn beeldscherm de kleuren behoorlijk anders laat zien. En omdat het voor de keuken is overweeg ik om de lacquer te gebruiken. Ik vind trouwens olive ook een mooie kleur. Toch maar weer naar Almelo. Enne... tijdens de workshop neem ik een kastdeurtje mee dat we boven hebben liggen (als een soort van reserve). Daar kan ik verschillende kleuren en techieken op proberen en dan gaan we het zien.
Vind dit plaatje aardig goed overeen komen met de werkelijke kleur. Ik had een spiegel in deze kleur geverfd maar vond hem toch te groen. Er zit nu French Linen op.

Afbeelding
MargaS schreef: Vind dit plaatje aardig goed overeen komen met de werkelijke kleur. Ik had een spiegel in deze kleur geverfd maar vond hem toch te groen. Er zit nu French Linen op.

Afbeelding
wat een mooi effect  :)
BusKay schreef: Dat doe je verkeerd... je moet vragen wanneer ze komen.....  ??? ??? ???
oww, , misschien gelijk.. maar ik ben wel nogal kritisch.. :biggrin2: en een goede verstandhouding is ook wel wat waard ;D

M.a.w., misschien  is het beter voor me om te wachten op nieuwe inspiratie  ;)
Door BusKay
nova schreef: oww, , misschien gelijk.. maar ik ben wel nogal kritisch.. :biggrin2: en een goede verstandhouding is ook wel wat waard ;D

M.a.w., misschien  is het beter voor me om te wachten op nieuwe inspiratie  ;)
Zucht..... ik zie het gebeuren... straks zijn die 4 weken voorbij en dan is het waarschijnlijk de inspiratie die de schuld krijgt.

Met andere woorden.... zal wel weer een kerstklus worden of van het voorjaar tussen de eikes...
BusKay schreef: Zucht..... ik zie het gebeuren... straks zijn die 4 weken voorbij en dan is het waarschijnlijk de inspiratie die de schuld krijgt.

Met andere woorden.... zal wel weer een kerstklus worden of van het voorjaar tussen de eikes...

zelfs in dat geval  gaat het gelukkig om mijn eigen woonkamer  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door nova op zo 31 aug 2014, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
cheeta schreef: Ik heb mijn hal aangepakt met krijtverf, een behoorlijke klus maar leuk om te doen en resultaat pakte ook nog leuk uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste foto is de verf nog nat maar droogt mooi mat op
Nou lag ik vanavond in bad mijn gedateerde wandtegels te bekijken. Zou krijtverf daarop ook houden? Moest gelijk aan deze vloertegels denken.
MargaS schreef: Nou lag ik vanavond in bad mijn gedateerde wandtegels te bekijken. Zou krijtverf daarop ook houden? Moest gelijk aan deze vloertegels denken.
Als het op vloertegels houdt, dan ook op wandtegels. Maar in spatzones zou ik ze wel aflakken, geen idee of waxen dan afdoende bescherming biedt. Maar bij chalk paint + keukenverhaaltjes wordt toch voor de duurzaamheid veel gesproken over aflakken.
[quote="MargaS"]
Heb wat lopen snuffelen en inderdaad moet het kunnen. Net wat je zegt wel lakken in de douchecabine.
Wil van een oud dressoir een wastafel maken.
[/quote]

Dat laatste is ook leuk, hadden wij ook in ons vorige huis. (en komt er ook weer in het volgende huis  :biggrin2:)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door