Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ronald schreef: Hmm... hier zo'n 1900 m3 gas, zo'n 4.500 KWh hoog en zo'n 5.500 KWh laag.He ke? Je zit te dollen! (over het energieverbruik van 10.000 kWu). Toch?
Lizzy schreef: He ke? Je zit te dollen! (over het energieverbruik van 10.000 kWu). Toch?Die heeft vast een föhn
Angelique schreef: Die heeft vast een föhn10, en die staan de hele dag aan![]()
Lizzy schreef: 10, en die staan de hele dag aanMet de ramen open![]()
Angelique schreef: Met de ramen open
En wij ons maar afvragen waarom er geen Elfstedentocht komt![]()
Angelique schreef: Met de ramen open
En wij ons maar afvragen waarom er geen Elfstedentocht komt![]()
Nadia schreef: Stomme vraag misschien, maar als je de stofzuiger op half kracht zet is hij dan energiezuiniger? En met dimbare lampjes?De stofzuiger gebruikt dan minder ja. Dimbare lampjes hangt er sterk vanaf. Je hebt van die hallo-geen-spotjes die met een omvormer werken en die in gedimde toestand zo'n slecht rendement hebben, dat ze bijna hetzelfde gebruiken als op volle sterkte. Dat weet je pas als er een meter tussen zit helaas
Borke schreef: Ik kan geen recente nota vinden, wel die van 2011-2012.Ja, best wel.....
Toen hadden we nog een manshoge vrieskast, die in die periode stuk ging, een tafelmodel vriezer, mini vriezer en grote kist.
Verder hebben wij een veel gebruikte elektrische oven en koken wij inductie.
Wij werken beiden thuis, dus de hele dag staan er hier meerdere computers en monitoren aan.
Wasmachine, wasdroger en vaatwasser draaien onder het lage tarief.
Alle apparaten zijn energie zuinig en ik zie nu dat ons verbruik goed hoog is....
Elektra:
laag: 2976 (vorige periode 3329)
hoog: 3618 (vorige periode 1941)
Gas: 1796 (periode daarvoor 1941 en daarvoor 2182, nieuwe ketel scheelt dus wel...)
Eerlijk gezegd heb ik me er nooit zo in verdiept wat wij verbruiken, maar in dit topic zie ik dus dat het behoorlijk veel is...
Vrieskist in de schuur zal ook wel aardig wat verbruiken samen met de vorstbegrenzer die er bij hangt...
Lizzy schreef: Ja, best wel.....En hoe het komt... geen idee?
Gas valt denk ik nog wel mee voor jullie huis. Maar energie niet echt......
Borke schreef: En hoe het komt... geen idee?Welkom bij de club
Inductiekoken schijnt iets van 500 per jaar te verbruiken, dus kan het niet echt zijn.
Dus waarom verbruiken wij zoveel elektra???
Gas valt inderdaad wel mee, met dag en nacht de vloerverwarming aan en zonder spouwmuur isolatie en zonder goede dakisolatie.