@ Fido:
Ik vind 't echt een lastig dilemma! Vanuit 't oogpunt van jullie zelf snap ik helemaal 't 'probleem' en denk ik idd. dat er qua planning e.d. het e.e.a. moet veranderen. Is óók zelfbehoud/zelfbescherming. Daar hebben uiteindelijk ALLE klanten plezier van!

Niemand heeft er iets aan als Erwin zichzelf helemaal over de kop werkt... Dus ja, ik vind dat je dan zeker grenzen moet stellen naar klanten en ik vind ook dat klanten best wat flexibiliteit en begrip mogen opbrengen daarvoor....
Anderzijds... En nu kijk ik even door de bril van de klant zeg maar... En laat ik 't dicht bij mezelf houden (en er zijn er vast nog meer in gelijke situatie). Toen ik de eerste keer bij jullie kwam, was AA héél klein. Een klein team, die alle eigenaren en alle honden "kenden". Daardoor ook een wat 'persoonlijke touch'. Nu is de praktijk flink gegroeid in de loop der jaren en dus het team ook. Er zijn naast Erwin wat wisselingen geweest qua da.'s. Ik geloof dat ik er uit mijn hoofd 3 heb gezien (en dan nog een aantal paraveterinairen). Ik ben over geen van hen ontevreden (laat dat duidelijk zijn!). Ben altijd netjes geholpen. Toch is er bij één da iets mis gegaan met K'eyush (is geen klacht, zoiets kan gewoon gebeuren, daar zeur ik niet over). Maar K'eyush is nu dus bang als hij naar de da moet. Ik merk dat K'eyush zich bij Erwin het beste op zijn gemak voelt. Hij is daar óók gestresst, maar Erwin naderd hem met heel veel rust en kalmte, maar is ool resoluut, duidelijk en doortastend. Hij heeft gewoon voldoende ervaring om bijv. niet lang te zoeken naar een ader, maar is voelen, prikken, klaar.... Ik ben er dus zo'n klant die aangeeft liever bij Erwin te willen daardoor. Ook omdat ik 't fijn vind om gewoon door 1 da geholpen te worden, die niet een hotspot afschuift als gewone hotspot, maar die constateert dat het wéér een hotspot is en er misschien wel sprake is van een onderliggend probleem, etc. Die klik heeft met de hond. Maar ook omdat ik het zelf prettig vind om gewoon 1 vaste da te hebben. Bij vakantie, ziekte, of andere afwezigheid is het uiteraard ook prima als er iemand even 'invalt'. Maar zelf (en dat was nog in de tijd dat ik met Lex kwam en later met pupje Ikijok) heb ik echt gekozen voor Erwin en zijn visie en dus ook voor de praktijk. En ik vind het daarom dus soms wel lastig als ik naar een ander 'moet'.
Eigenlijk net als bij een hondenschool. Ik wil les van een bepaalde instructeur waarbij ik een goed gevoel heb, die mij begrijpt, de hond begrijpt, die bepaalde visie heeft, etc. Als ik dan (ik noem maar wat) naar KCWF ga, dan zijn daar een aantal instructeurs die allemaal les geven. Is dan dus maar net de mazzel bij welke instructeur je wordt 'ingedeeld'. Je gaat dan voor KCWF en niet voor instructeur X. En dat is dus wat ik niet wil.

Want ik vind dus dat de manier van lesgeven, de manier van kennisoverdracht, feedback, etc. nogal verschilt. En dat is bij jullie eigenlijk ook een beetje zo. De mensen die echt kiezen voor het concept van AA, staan er denk ik heel anders in (de nieuwere klanten), dan ik destijds echt voor jullie als team gegaan ben....
Nogmaals ik respecteer de keuzes die jullie maken en mij hoor je verder ook niet 'zeuren'. Maar dit is hoe ik er zelf tegenaan kijk. En dat dingen veranderen, dat weet ik... Maar toch wilde ik je dit even meegeven.

Misschien geeft het wat duidelijkheid over de rede waarom bepaalde klanten 'moeilijk doen".