Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2732748
Fido schreef: Komt dan verkeerd over  ;)

Dat laatste doen we dus al en dAAr zit juist, af en toe  ;), het probleem. Klanten die ook hun entingen bij Erwin willen, of een anaalklier uitknijpen enz.

Eigenlijk is het precies wat Borke beschrijft. Erwin zijn agenda is overvol en wij (paraveterinaire) plannen een afspraak en sturen daarin wat bij welke da ingepland gaat worden. Wel vertellen we altijd de naam bij welke da men terecht komt, dat vind ik netjes, en natuurlijk moeten sommige klanten even wennen dat het niet bij Erwin is en met wat meer uitleg aan de telefoon vinden de meeste eigenaren het gewoon prima om bij de andere da terecht te komen. Maar regelmatig zit er ook een eigenaar tussen die perse bij Erwin wil en die vullen plekken in Erwin zijn agenda die anders ingevuld kunnen worden met chronisch/ernstig zieke patiënten waarvan de eigenaar vaak radeloos is en daardoor langer moet wachten. Iedereen heeft "recht" om door Erwin geholpen te worden, indien men wenst, alleen moeten de paraveterinairen "waken" over zijn agenda.

Eigenlijk is de echte reden een drempel op te gooien, en niet extra veel geld binnen halen, het sneller kunnen helpen van gecompliceerde ziektegevallen doordat zijn agenda minder belast wordt door handelingen die overgenomen kunnen worden door zijn collega dierenarts.

Ik hoop het nu wat beter verwoord te hebben
Nou die praktijk bij ons die doet dat ook zo, eerst zit er een andere DA voor voor je de gespecialiseerde arts krijgt, of het moet dan wel meteen duidelijk zijn dat je de specialist nodig hebt. En nee geloof niet dat ie komt opdraven voor anaalklieren uitknijpen of hotspots of whatever. Eigenlijk best logisch want zo kan zo iemand zich concentreren op de anderen die hem wel persee nodig hebben! Dus ja misschien dat het voor de mensen niet leuk is, en misschien dat sommige klanten zelfs weglopen als ze voor kleine zaakjes Erwin niet krijgen, maar ja je wilt dit niet voor niks gaan doen. Zo missen de echte gevallen de hulp die ze hard nodig hebben en die de andere DA's niet kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2732781
lightning schreef: Heb geen idee wat cosult is bij mijn Da ik dacht rond de 36 euro, maar hoef dat zelden te betalen. Als je goedkoop wilt kan je bij ranzijn errug goedkoop terecht :P
??? Wat bedoel je hier mee ?
Door Malamoods
#2732799
@ Fido:
Ik vind 't echt een lastig dilemma! Vanuit 't oogpunt van jullie zelf snap ik helemaal 't 'probleem' en denk ik idd. dat er qua planning e.d. het e.e.a. moet veranderen. Is óók zelfbehoud/zelfbescherming. Daar hebben uiteindelijk ALLE klanten plezier van!  ;) Niemand heeft er iets aan als Erwin zichzelf helemaal over de kop werkt... Dus ja, ik vind dat je dan zeker grenzen moet stellen naar klanten en ik vind ook dat klanten best wat flexibiliteit en begrip mogen opbrengen daarvoor....
Anderzijds... En nu kijk ik even door de bril van de klant zeg maar... En laat ik 't dicht bij mezelf houden (en er zijn er vast nog meer in gelijke situatie). Toen ik de eerste keer bij jullie kwam, was AA héél klein. Een klein team, die alle eigenaren en alle honden "kenden". Daardoor ook een wat 'persoonlijke touch'. Nu is de praktijk flink gegroeid in de loop der jaren en dus het team ook. Er zijn naast Erwin wat wisselingen geweest qua da.'s. Ik geloof dat ik er uit mijn hoofd 3 heb gezien (en dan nog een aantal paraveterinairen). Ik ben over geen van hen ontevreden (laat dat duidelijk zijn!). Ben altijd netjes geholpen. Toch is er bij één da iets mis gegaan met K'eyush (is geen klacht, zoiets kan gewoon gebeuren, daar zeur ik niet over). Maar K'eyush is nu dus bang als hij naar de da moet. Ik merk dat K'eyush zich bij Erwin het beste op zijn gemak voelt. Hij is daar óók gestresst, maar Erwin naderd hem met heel veel rust en kalmte, maar is ool resoluut, duidelijk en doortastend. Hij heeft gewoon voldoende ervaring om bijv. niet lang te zoeken naar een ader, maar is voelen, prikken, klaar.... Ik ben er dus zo'n klant die aangeeft liever bij Erwin te willen daardoor. Ook omdat ik 't fijn vind om gewoon door 1 da geholpen te worden, die niet een hotspot afschuift als gewone hotspot, maar die constateert dat het wéér een hotspot is en er misschien wel sprake is van een onderliggend probleem, etc. Die klik heeft met de hond. Maar ook omdat ik het zelf prettig vind om gewoon 1 vaste da te hebben. Bij vakantie, ziekte, of andere afwezigheid is het uiteraard ook prima als er iemand even 'invalt'. Maar zelf (en dat was nog in de tijd dat ik met Lex kwam en later met pupje Ikijok) heb ik echt gekozen voor Erwin en zijn visie en dus ook voor de praktijk. En ik vind het daarom dus soms wel lastig als ik naar een ander 'moet'.
Eigenlijk net als bij een hondenschool. Ik wil les van een bepaalde instructeur waarbij ik een goed gevoel heb, die mij begrijpt, de hond begrijpt, die bepaalde visie heeft, etc. Als ik dan (ik noem maar wat) naar KCWF ga, dan zijn daar een aantal instructeurs die allemaal les geven. Is dan dus maar net de mazzel bij welke instructeur je wordt 'ingedeeld'. Je gaat dan voor KCWF en niet voor instructeur X. En dat is dus wat ik niet wil.  ;) Want ik vind dus dat de manier van lesgeven, de manier van kennisoverdracht, feedback, etc. nogal verschilt. En dat is bij jullie eigenlijk ook een beetje zo. De mensen die echt kiezen voor het concept van AA, staan er denk ik heel anders in (de nieuwere klanten), dan ik destijds echt voor jullie als team gegaan ben....

Nogmaals ik respecteer de keuzes die jullie maken en mij hoor je verder ook niet 'zeuren'. Maar dit is hoe ik er zelf tegenaan kijk. En dat dingen veranderen, dat weet ik... Maar toch wilde ik je dit even meegeven.  ;) Misschien geeft het wat duidelijkheid over de rede waarom bepaalde klanten 'moeilijk doen".  ;)
Door eelke
#2732816
Malamoods schreef: @ Fido:
Ik vind 't echt een lastig dilemma! Vanuit 't oogpunt van jullie zelf snap ik helemaal 't 'probleem' en denk ik idd. dat er qua planning e.d. het e.e.a. moet veranderen. Is óók zelfbehoud/zelfbescherming. Daar hebben uiteindelijk ALLE klanten plezier van!  ;) Niemand heeft er iets aan als Erwin zichzelf helemaal over de kop werkt... Dus ja, ik vind dat je dan zeker grenzen moet stellen naar klanten en ik vind ook dat klanten best wat flexibiliteit en begrip mogen opbrengen daarvoor....
Anderzijds... En nu kijk ik even door de bril van de klant zeg maar... En laat ik 't dicht bij mezelf houden (en er zijn er vast nog meer in gelijke situatie). Toen ik de eerste keer bij jullie kwam, was AA héél klein. Een klein team, die alle eigenaren en alle honden "kenden". Daardoor ook een wat 'persoonlijke touch'. Nu is de praktijk flink gegroeid in de loop der jaren en dus het team ook. Er zijn naast Erwin wat wisselingen geweest qua da.'s. Ik geloof dat ik er uit mijn hoofd 3 heb gezien (en dan nog een aantal paraveterinairen). Ik ben over geen van hen ontevreden (laat dat duidelijk zijn!). Ben altijd netjes geholpen. Toch is er bij één da iets mis gegaan met K'eyush (is geen klacht, zoiets kan gewoon gebeuren, daar zeur ik niet over). Maar K'eyush is nu dus bang als hij naar de da moet. Ik merk dat K'eyush zich bij Erwin het beste op zijn gemak voelt. Hij is daar óók gestresst, maar Erwin naderd hem met heel veel rust en kalmte, maar is ool resoluut, duidelijk en doortastend. Hij heeft gewoon voldoende ervaring om bijv. niet lang te zoeken naar een ader, maar is voelen, prikken, klaar.... Ik ben er dus zo'n klant die aangeeft liever bij Erwin te willen daardoor. Ook omdat ik 't fijn vind om gewoon door 1 da geholpen te worden, die niet een hotspot afschuift als gewone hotspot, maar die constateert dat het wéér een hotspot is en er misschien wel sprake is van een onderliggend probleem, etc. Die klik heeft met de hond. Maar ook omdat ik het zelf prettig vind om gewoon 1 vaste da te hebben. Bij vakantie, ziekte, of andere afwezigheid is het uiteraard ook prima als er iemand even 'invalt'. Maar zelf (en dat was nog in de tijd dat ik met Lex kwam en later met pupje Ikijok) heb ik echt gekozen voor Erwin en zijn visie en dus ook voor de praktijk. En ik vind het daarom dus soms wel lastig als ik naar een ander 'moet'.
Eigenlijk net als bij een hondenschool. Ik wil les van een bepaalde instructeur waarbij ik een goed gevoel heb, die mij begrijpt, de hond begrijpt, die bepaalde visie heeft, etc. Als ik dan (ik noem maar wat) naar KCWF ga, dan zijn daar een aantal instructeurs die allemaal les geven. Is dan dus maar net de mazzel bij welke instructeur je wordt 'ingedeeld'. Je gaat dan voor KCWF en niet voor instructeur X. En dat is dus wat ik niet wil.  ;) Want ik vind dus dat de manier van lesgeven, de manier van kennisoverdracht, feedback, etc. nogal verschilt. En dat is bij jullie eigenlijk ook een beetje zo. De mensen die echt kiezen voor het concept van AA, staan er denk ik heel anders in (de nieuwere klanten), dan ik destijds echt voor jullie als team gegaan ben....

Nogmaals ik respecteer de keuzes die jullie maken en mij hoor je verder ook niet 'zeuren'. Maar dit is hoe ik er zelf tegenaan kijk. En dat dingen veranderen, dat weet ik... Maar toch wilde ik je dit even meegeven.  ;) Misschien geeft het wat duidelijkheid over de rede waarom bepaalde klanten 'moeilijk doen".  ;)
Tja, in dat geval zou je misschien gewoon een tientje meer betalen?

@fido, dat is lastig natuurlijk, als mensen bereid zijn om meer te betalen zodat Erwin de teek weghaalt (om daar maar even bij te blijven) wat doe je dan?
Door Lil
#2732851
Consult iets van 28 euro.
Herhalingsconsult iets van 22 euro.
Afspraak buiten spreekuur om voor iets dat gewoon op spreekuur kan iets van 36 euro.

Ik schrijf steeds iets, omdat ik niet aan centen doe. Is dan bijvoorbeeld 26,42 euro plus btw, nou ik betaal gewoon bijna 28 euro.  ;) :)


Zit er hier veel dichterbij nog een andere praktijk, daar betaal ik nog geen 20 euro voor een consult op spreekuur. Jonge da's met weinig ervaring, veel wisseling van da's en geen kaas gegeten van vers en homeopathie. Ik ga dus lekker zo'n 10 km verderop naar die dure da.
Door lightning
#2732859
Monique77 schreef: ??? Wat bedoel je hier mee ?
Hoe bedoel je? Bij ranzijn kan je nu ook enten en zo (wat ik nooit zou doen) dan is enten inclusief consul 25 euries dacht ik of minder. Wat het verder kost weet ik niet. dat bedoel ik :)
Laatst gewijzigd door lightning op di 06 aug 2013, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2732873
Ik sta ook wat dubbel in fido's verhaal. Ik kan me de situatie wel voorstellen. Maar ik loop bij een praktijk waar een bepaalde kennis en equipment in huis is, daar betaal je in de regel al meer voor dan bij "het plaatselijke suffertje".  Consult is duurder, gebruik apparatuur wordt goed betaald enz. Maakt niet uit, kennis is geld. Maar dan vind ik het niet prettig dat als ik dan een keer gebruik wil maken van dat stukje extra kennis en materiaal, dat ik dan meteen extra de knip in mag. Als dat zo zou gaan, dan ben ik ook flauw en ga de simpele dingen wel bij het algemeen goedkopere "plaatselijke suffertje" halen.
Sowieso ben je als je een speciaal geval hebt al meer kwijt aan consult en herhalingsbezoeken en behandelingen, dus breng je sowieso al meer geld in het laadje dan diegene die 1 x per jaar komt voor een vaccin.
Dan heb je dus als eigenaar van een ernstig ziek dier dubbel pech. Je dier is ziek en omdat in jouw praktijk maar 1 da de kennis heeft moet je daarvoor ook eens extra in de knip. En laten we wel zijn, de da-prijzen lopen voor de klanten al vaak pikaal uit de klauwen.  En je kan mensen niet verplichten, maar als ik dan omwille van de financiën naar een andere da in je praktijk wil en deze kan met mijn probleem niet uit de voeten, dan ben ik toch min of meer verplicht om bij de duurdere da te gaan. Ik vind het dus gewoon niet helemaal eerlijk. Je gehele praktijk en uitrusting is gekoppeld aan je prijzen en zolang je niet goedkoop te noemen bent vind ik het niet fair dat als je dan van die extra kennis en uitrusting gebruik wilt maken je meteen nog duurder uit bent. Als ik dan naar een "mindere" da moet, dan wil ik ook een minder prijsje.

Dus ja nee, als mijn praktijk dat zou doen zouden ze er een zeer not-amused klantje erbij hebben. Dan zou ik eerder kiezen voor inloopspreekuren, of vaste middagen voor uitsluitend kleine behandelingen, waarvan dan op voorhand vaststaat dat de duurdere da daar nooit bij is.
Door Malamoods
#2732888
eelke schreef: Tja, in dat geval zou je misschien gewoon een tientje meer betalen?

@fido, dat is lastig natuurlijk, als mensen bereid zijn om meer te betalen zodat Erwin de teek weghaalt (om daar maar even bij te blijven) wat doe je dan?
Nee.... Dat gaat 'm niet worden.  :-\
Door eelke
#2732900
Angelique schreef: Ik sta ook wat dubbel in fido's verhaal. Ik kan me de situatie wel voorstellen. Maar ik loop bij een praktijk waar een bepaalde kennis en equipment in huis is, daar betaal je in de regel al meer voor dan bij "het plaatselijke suffertje".  Consult is duurder, gebruik apparatuur wordt goed betaald enz. Maakt niet uit, kennis is geld. Maar dan vind ik het niet prettig dat als ik dan een keer gebruik wil maken van dat stukje extra kennis en materiaal, dat ik dan meteen extra de knip in mag. Als dat zo zou gaan, dan ben ik ook flauw en ga de simpele dingen wel bij het algemeen goedkopere "plaatselijke suffertje" halen.
Sowieso ben je als je een speciaal geval hebt al meer kwijt aan consult en herhalingsbezoeken en behandelingen, dus breng je sowieso al meer geld in het laadje dan diegene die 1 x per jaar komt voor een vaccin.
Dan heb je dus als eigenaar van een ernstig ziek dier dubbel pech. Je dier is ziek en omdat in jouw praktijk maar 1 da de kennis heeft moet je daarvoor ook eens extra in de knip. En laten we wel zijn, de da-prijzen lopen voor de klanten al vaak pikaal uit de klauwen.  En je kan mensen niet verplichten, maar als ik dan omwille van de financiën naar een andere da in je praktijk wil en deze kan met mijn probleem niet uit de voeten, dan ben ik toch min of meer verplicht om bij de duurdere da te gaan. Ik vind het dus gewoon niet helemaal eerlijk. Je gehele praktijk en uitrusting is gekoppeld aan je prijzen en zolang je niet goedkoop te noemen bent vind ik het niet fair dat als je dan van die extra kennis en uitrusting gebruik wilt maken je meteen nog duurder uit bent. Als ik dan naar een "mindere" da moet, dan wil ik ook een minder prijsje.

Dus ja nee, als mijn praktijk dat zou doen zouden ze er een zeer not-amused klantje erbij hebben. Dan zou ik eerder kiezen voor inloopspreekuren, of vaste middagen voor uitsluitend kleine behandelingen, waarvan dan op voorhand vaststaat dat de duurdere da daar nooit bij is.
Dat vind ik een goed idee!
Door Fido
#2732915
Ik ben echt heel blij met al jullie feedback! en het heeft mij geholpen in een beslissing te nemen  :)
Er gaan geen extra kosten berekend worden, da is da bij ons en prijs blijft gelijk. Wel gaan we (de paraveterinaire) meer voet bij stuk houden bij het inplannen van de agenda.

Om Rachel's verhaal aan te halen. Jij beschrijft precies wat ik heb gehad bij mijn vroegere da. Ik was een persoon, ze konden mij en ze konden mijn hondje. Die praktijk is op een gegeven moment da praktijk van het jaar geworden en ik was "ineens" niet meer een persoon maar het volgende nummer. Na een aantal keren heb ik afscheid genomen.
Gelukkig hebben we vrij goed inzicht in onze oude en vertrouwde klanten en de "gebruiksaanwijzingen" van hun dieren. Vergeet ook niet dat de technieken van heden ten dage (computerprogramma's) een fantastisch hulpmiddel zijn  ;)  die we optimaal gaan inzetten bij het inplannen van de agenda.
Juist het strenger inplannen agenda geeft klanten zoals Rachel de blijvende kans om voor wat dan ook door Erwin geholpen te worden.

De groei moeten we gaan sturen. Goed doorvragen aan de telefoon en gegevens bestaande klant erbij halen voor een juiste inschatting.
Dus wel wat strenger maar in alle redelijkheid en billijkheid.
Door Malamoods
#2732919
Dat klinkt goed Edith!  :)
En ik wil ook nog even de complimenten uiten dat ik 't gewoon wel heel tof vind dat je open staat voor alle feedback en dit gewoon op een openbaar forum gooit!  :-*
Door charmed
#2732942
Wanneer weet je dat de kennis in huis is? Ik heb diverse klinieken nu gezien, die hebben alle equipement in huis die je maar dromen kan maar een diagnose stellen n.a.v. van de duurste equipement kunnen ze nog niet. Heb het nu diverse malen meegemaakt. Voor mij nu alleen maar een specialist op het gebied waar ik hulp nodig ben. Ik ga zeker niet meer naar een dierenkliniek die alle apparaten heeft staan om iets te onderzoeken. Heb diverse malen dus ook een second opinion moeten halen omdat ik zeker wist dat ze "fout" zaten.
Angelique schreef: Ik sta ook wat dubbel in fido's verhaal. Ik kan me de situatie wel voorstellen. Maar ik loop bij een praktijk waar een bepaalde kennis en equipment in huis is, daar betaal je in de regel al meer voor dan bij "het plaatselijke suffertje".  Consult is duurder, gebruik apparatuur wordt goed betaald enz. Maakt niet uit, kennis is geld. Maar dan vind ik het niet prettig dat als ik dan een keer gebruik wil maken van dat stukje extra kennis en materiaal, dat ik dan meteen extra de knip in mag. Als dat zo zou gaan, dan ben ik ook flauw en ga de simpele dingen wel bij het algemeen goedkopere "plaatselijke suffertje" halen.
Sowieso ben je als je een speciaal geval hebt al meer kwijt aan consult en herhalingsbezoeken en behandelingen, dus breng je sowieso al meer geld in het laadje dan diegene die 1 x per jaar komt voor een vaccin.
Dan heb je dus als eigenaar van een ernstig ziek dier dubbel pech. Je dier is ziek en omdat in jouw praktijk maar 1 da de kennis heeft moet je daarvoor ook eens extra in de knip. En laten we wel zijn, de da-prijzen lopen voor de klanten al vaak pikaal uit de klauwen.  En je kan mensen niet verplichten, maar als ik dan omwille van de financiën naar een andere da in je praktijk wil en deze kan met mijn probleem niet uit de voeten, dan ben ik toch min of meer verplicht om bij de duurdere da te gaan. Ik vind het dus gewoon niet helemaal eerlijk. Je gehele praktijk en uitrusting is gekoppeld aan je prijzen en zolang je niet goedkoop te noemen bent vind ik het niet fair dat als je dan van die extra kennis en uitrusting gebruik wilt maken je meteen nog duurder uit bent. Als ik dan naar een "mindere" da moet, dan wil ik ook een minder prijsje.

Dus ja nee, als mijn praktijk dat zou doen zouden ze er een zeer not-amused klantje erbij hebben. Dan zou ik eerder kiezen voor inloopspreekuren, of vaste middagen voor uitsluitend kleine behandelingen, waarvan dan op voorhand vaststaat dat de duurdere da daar nooit bij is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2732948
Voor mij is een dierenarts meer dan alleen kennis en diploma's. Een dierenarts moet vele meer kwaliteiten hebben, waarvan ik de belangrijkste vind: weten en durven toegeven als je iets niet kan (of durft!). Niemand weet alles, niemand kan alles en niemand durft alles. Dus een dierenarts die tegen mij zegt: dat kan ik niet, dat weet ik niet of dat durf ik niet, die krijgt van mij een pluim. En een nog grotere pluim als die vervolgens mij naar een geschikte andere arts/behandelaar door kan sturen.

Dus nee, ik ga niet meer betalen voor dierenarts A dan voor dierenarts B in dezelfde kliniek. Ik wil wél meer betalen voor specialistische hulp, als ik daar om vraag of als mij duidelijk wordt uitgelegd dat dit nodig is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door