Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nathascha schreef: Ik wil het wel lonend hebben. Wat ik erin stop wil ik ook terug zien. Daarop stop ik ook. Kan mijn centen beter gebruiken.
Dus je wil je WA, brand inboedel en levensverzekeringn ook lonend hebben?
Beetje vreemde insteek. Je verzekerd jezelf voor onvoorziene uitgaven en dan heb je het neem ik aan niet of een paar tientjes, maar in mijn geval 6000 euro en dr komt elk jaar weer meer en meer bij.
Nu heb ik dat wel op een spaarrekenignetje staan, maar ik wil dat daar ook graag houden!
Dus ja dan verzeker ik mijzelf hiervoor.
Martine-Tom schreef:
Toen ik de verzekeringen afsloot was dat onder het mom dat alles ALLES 100% vergoed werd, als ik dan zie wat er nu nog van overblijft..
Alles? Mwaahh ik denk dat je dan nooit de kleine lettertjes goed heb gezeten want ik verzeker mijn dieren al 25 jaar en heb altijd uitsluitingen in de polissen gezien, dus ik weet niet over welke verzekering jij heb hebt?
Door Martine-Tom
Senta schreef:
Alles? Mwaahh ik denk dat je dan nooit de kleine lettertjes goed heb gezeten want ik verzeker mijn dieren al 25 jaar en heb altijd uitsluitingen in de polissen gezien, dus ik weet niet over welke verzekering jij heb hebt?
Nouja alles wat voor mij belangrijk was, ging mij erom dat er toen geen eigen bijdrage was, ja die 35 euro per jaar (mijn da declareerd rechtstreeks) en als ik dat dan nu zie.. :-\
En ze hebben dan ook nog heel veel dingen uit de basis weggehaald zoals die MRI enzo en het totaal vergoedde  bedrag per jaar is ook nog omlaag gegaan.
klopt het veranderd  steeds, en ze zijn nog lag niet uitveranderd daar ben ik van overtuigd dus daarom blijf ik ook rustig verzekerd.

de goeden verpesten het voor de mensen die wel normaal met zon verzekering omgaan, hier in de straat woont een da die regelmatig uit zn bed gebeld wordt om fotos te maken van een hond die mank is, dit kan ook overdag.
Dit zijn uitbuiters die alles uit hun verzekering willen halen, en dan gaan de premies omhoog.
Ik ben voor een soort noclaim.
Door Martine-Tom
Ik zou wel willen maar op deze manier kan ik het me gewoon niet veroorloven, als ik zie wat ik van de factuur van vrijdag zelf had moeten betalen onder de nieuwste voorwaardes en dan ook nog alle premies moeten betalen...dat kan ik gewoon simpelweg niet.
Dus gaan ze er maar gewoon allemaal uit en ga ik wel de premie sparen, met een beetje geluk heb ik dan een leuk spaarpotje over een poosje waar ik hopelijk nooit gebruik van hoef te maken...heb de da wel weer ff genoeg gezien voorlopig.
Martine-Tom schreef: Ik zou wel willen maar op deze manier kan ik het me gewoon niet veroorloven, als ik zie wat ik van de factuur van vrijdag zelf had moeten betalen onder de nieuwste voorwaardes en dan ook nog alle premies moeten betalen...dat kan ik gewoon simpelweg niet.
Dus gaan ze er maar gewoon allemaal uit en ga ik wel de premie sparen, met een beetje geluk heb ik dan een leuk spaarpotje over een poosje waar ik hopelijk nooit gebruik van hoef te maken...heb de da wel weer ff genoeg gezien voorlopig.
maar als je nou geen verzekering heb kan je dan de rekening dan wel betalen? want dat spaarpotje loopt toch wel hard leeg als je huisdier wat gaat mankeren.

ik vind het ook waardeloos als de verzekering elk jaar loopt te veranderen en zeker als je er ingestapt ben voor 5 jaar. en daarom ga ik ook eens bij ander kijken want ik wil graag dat de honden verzekerd blijven voor de eventueel duren rekeningen.
wat mij wel altijd verbaasd met verzekeringen dat het bij de ene wel voor een redelijke prijs een goed dekking hebt en bij de andere weer niet.
als je dan ziet met het verschil tussen Hema en petplan dat is dan best wel groot.
terwijl petplan nog in zijn kerstmail zegt dat die een hoop nieuwe klanten er bij heeft gekregen en dan toch het verzekering pakket minder aantrekkelijker gaat maken dat bevreemd mij wel.
gr rupa
Door Martine-Tom
rupa schreef: maar als je nou geen verzekering heb kan je dan de rekening dan wel betalen? want dat spaarpotje loopt toch wel hard leeg als je huisdier wat gaat mankeren.

ik vind het ook waardeloos als de verzekering elk jaar loopt te veranderen en zeker als je er ingestapt ben voor 5 jaar. en daarom ga ik ook eens bij ander kijken want ik wil graag dat de honden verzekerd blijven voor de eventueel duren rekeningen.
wat mij wel altijd verbaasd met verzekeringen dat het bij de ene wel voor een redelijke prijs een goed dekking hebt en bij de andere weer niet.
als je dan ziet met het verschil tussen Hema en petplan dat is dan best wel groot.
terwijl petplan nog in zijn kerstmail zegt dat die een hoop nieuwe klanten er bij heeft gekregen en dan toch het verzekering pakket minder aantrekkelijker gaat maken dat bevreemd mij wel.
gr rupa
Nouja nu betaal ik én premie én een groot deel van de rekening (als deze voorwaardes gaan gelden) en straks alleen de rekening, indien er wat aan de poot is.
Nu gooi ik geld weg als er niks gebeurd en straks blijft dat geld gewoon staan. Op Doki na is alles hier prima gezond dus ik neem de gok dat de komende 2 jaar geen erg gekke dingen gebeuren, op dat moment is de spaarpot gevuld met 1000 euro dus dan kunnen we wel ff vooruit. En mocht er wat geks gebeuren heb ik gelukkig wel mensen om me heen die me willen helpen, maar ik kan niet én 400 euro aan premie en dan ook nog eens bij grote onkosten zo'n groot deel van de factuur betalen. Dus dan maar zo, het is een gok maar dat is het allebei...
Heb gewoon even een en ander in zitten vullen voor Luna en krijg het volgende bericht. Bij Proteq.

Als een huisdier al een klacht of aandoening heeft voordat de verzekering afgesloten wordt, worden medische kosten t.g.v. de al bestaande
aandoening of klacht uitgesloten.

Bij twijfel of vragen kunt u contact met ons opnemen via tel.: 072 5180280.
We helpen u graag verder!

Onderstaand de clausule die voor uw huisdier geldt:
Clausule 0020
Helaas is het niet mogelijk om de verzekering af te sluiten.

Dus het is in ons geval niet alleen uitsluiten maar helemaal niet verzekeren, waar slaat dat dan op?
Laatst gewijzigd door keetje op zo 23 dec 2012, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wacht eerst maar eens de premies af  per 1 januari van de maatschappijen en dan kijk ik wel wat ik doe. Maar ik ben het wel met Martine Tom eens; de basis van Petplan dekte voor mij genoeg toen ik hem afsloot en daar is (te) veel ingesneden.

Wellicht komt er ooit een verzekering die alleen excessen verzekerd of als je kosten maakt boven een X-bedrag. Ook het systeem in Amerika lijkt me niet onaardig; credit cards alleen voor DA kosten. En als ze nu snugger zijn koppelen ze die aan een verzekering dus x-bedrag betaal je zelf via die DA credit card en alles boven x-bedrag zeg 2000 euro valt onder een verzekering zoiets.
Martine-Tom schreef: Nouja alles wat voor mij belangrijk was, ging mij erom dat er toen geen eigen bijdrage was, ja die 35 euro per jaar (mijn da declareerd rechtstreeks) en als ik dat dan nu zie.. :-\
En ze hebben dan ook nog heel veel dingen uit de basis weggehaald zoals die MRI enzo en het totaal vergoedde  bedrag per jaar is ook nog omlaag gegaan.
Op deze basis heb ik inderdaad ook de premie afgesloten, jaren terug. En dat is voor mij lonend.

Met lonend, bedoel ik niet; dekkend of winstgevend. En dat is wat nu iedereen denkt.

Daarnaast heb ik in het dagelijks leven ook alleen mijn verplichte verzekeringen. En verder niks. EN premie betalen EN onkostenrekening betalen = dubbel betalen voor iets. Verzekeringsmaatschappijen doen je denken dat je niet meer zonder ze kunt....en daar geloven in dit topic heel wat mensen in... Maar ga eens simpel zelf rekenen. Dan kom je er wel achter.
Nathascha schreef: Verzekeringsmaatschappijen doen je denken dat je niet meer zonder ze kunt....en daar geloven in dit topic heel wat mensen in... Maar ga eens simpel zelf rekenen. Dan kom je er wel achter.
Tsjah, als er iets gebeurd en wij waren niet verzekerd (of dat nou is voor de dieren, brand oid) dan hebben wij gewoon geen cent... Dus dat "erachter komen" is in mijn ogen iets te makkelijk gezegd...
calimero_a schreef: Tsjah, als er iets gebeurd en wij waren niet verzekerd (of dat nou is voor de dieren, brand oid) dan hebben wij gewoon geen cent... Dus dat "erachter komen" is in mijn ogen iets te makkelijk gezegd...
Dito....even 6000 euro hoesten waar elk jaar 2 duizend bijkomt, ik hoef daar niet simpel voor te hoefen rekenen. En daarom ben ik heel heel blij met mijn verzekering.
Senta schreef: Dito....even 6000 euro hoesten waar elk jaar 2 duizend bijkomt, ik hoef daar niet simpel voor te hoefen rekenen. En daarom ben ik heel heel blij met mijn verzekering.
Ik ook, en daarnaast zou ik ook niet op anderen terug willen vallen.. Ik heb zelf gekozen voor mijn dieren en moet daar ook voor opdraaien.
Fijn als het kan hoor! (dus geen verwijt..!!) maar ik zou dat zelf niet willen...
Ook ik heb dat liever op voorhand geregeld ook al hebben we nu wel een paar duizend euro achter de hand maar ik weet, zeker vanuit mijn werk, hoe snel eea om kan slaan en dan wil ik wel graag dat mijn dieren die zorg altijd kunnen krijgen die ik wil. Het allereerste basispakket van Petplan dus met de 35 euro ER voldeed daar prima aan, nu bij lange na niet meer en DAT betreur ik wel. Als ik nu mijn dieren zo verzekeren zou Petplan nog geeneens meer meedoen in de selectie!

Verder vraag ik me af WAAROM een maatschappij 2 keer in 1 jaar zulke grote wijzigingen doorvoert...zonder eerst te vragen aan hun klanten wat ze willen. Ik had liever een paar euro meer premie betaald en over alles dan maar 15% ER betalen dan al dit gegoochel met cijfers en %.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door