Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
hannabelgje schreef: Voor boontjes is het wel nog erg vroeg  ;) die mogen pas half mei naar buiten en groeien erg hard.
Ze mogen binnen blijven van mij. Ben benieuwd wat ze dan doen.
Door Jantina
eelke schreef: Mijn tuin zelf is nu bijna helemaal aan kant :)
Ga straks denk ik boontjes zaaien voor binnen, kijken of dat wat wordt. Heb nog zo een langwerpige plantenbak. Alleen nog even bedenken wat ik er dan onder ga doen tegen het lekken  ???
Da's de planning voor morgen. Ik heb altijd her en der van die aardappelmanden staan met viooltjes ofzo er in en die zijn eigenlijk een beetje vergane glorie. De ene is grijs, de ander groen uitgeslagen. Ik heb vanmorgen bij de Hornbach twee spuitbussen all-round witte matte verf gehaald en ik wil ze dus allemaal wit gaan spuiten.... ben benieuwd of ze dan nog een jaartje mee kunnen! En dan morgen viooltjes er in (6-pack voor 1 euro bij Intratuin!) en dan zou de tuin opgefleurt moeten zijn met witte manden en blauwe viooltjes. Ben benieuwd of het project gaat slagen!

O ja, nog een vraag. Weet iemand of je een vijg moet snoeien?
Door eelke
hannabelgje schreef: Nou mijn sperziebonen worden bijna 2 meter hoog....peulen blijven meestal laag.
:o :o ;D ;D

Mijn sperziebonen blijven laag en mijn peulen worden een meter ofzo, die doe ik wel tegen gaas....  :o
Heb ff gegoogle'd en ik denk dat het scheelt of je ze ergens tegen aan zet ofzo. Maar mijn boontjes werden zo'n 30-40 cm hoog en gaven dan meerdere keren boontjes.
Door Roosj
hannabelgje schreef: Wanneer heb je de rucola gezaaid? Staat ie binnen of buiten?
2 of 3 dagen terug. Ze zitten binnen naast de schuifpui in een kweek kastje/doosje.
Door hannabelgje
eelke schreef: :o :o ;D ;D

Mijn sperziebonen blijven laag en mijn peulen worden een meter ofzo, die doe ik wel tegen gaas....  :o
Heb ff gegoogle'd en ik denk dat het scheelt of je ze ergens tegen aan zet ofzo. Maar mijn boontjes werden zo'n 30-40 cm hoog en gaven dan meerdere keren boontjes.
Welke bonen heb jij? Die wil ik ook  :)
Door Nynke
je hebt stambonen en die andere soort, stamboontjes worden zo'n 40 cm hoog en die andere kunnen idd wel 2 meter hoog worden, dit geldt ook voor peultjes en doperwtjes. Kijk dus goed op de verpakking  :biggrin2: :biggrin2:
Door eelke
hannabelgje schreef: Welke bonen heb jij? Die wil ik ook  :)
Nou, ik weet niet of deze ook zo braaf zijn, want dit is een nieuw gekocht zakje :P ik ga ff kijken wat er op staat aan instructie's.
Door eelke
Nynke schreef: je hebt stambonen en die andere soort, stamboontjes worden zo'n 40 cm hoog en die andere kunnen idd wel 2 meter hoog worden, dit geldt ook voor peultjes en doperwtjes. Kijk dus goed op de verpakking  :biggrin2: :biggrin2:
Ik heb stamboontjes inderdaad. Mogen niet bij vorst, als de 15-20 cm zijn moeten de aangeaard worden (was da ???) Ik heb de meest geliefde stamslaboon staat er op, de Saxa. Staat niet op hoe hoog ze worden...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door