Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
MillyMol schreef: ma 31 jul 2023, 12:44 Ja, ik zie het nu ook. Pootjes zijn wat weggezakt in het zand. Zal hem wat hoger zetten. Thanks. Ze zitten er nog wel onder. Ik zal kijken of ze eronder kunnen staan of alleen maar zitten.
Ja das goed, maar hij mag ook gewoon elke week een stukje hoger ivm lagers temperatuur eronder. Hoe hoog precies weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee. Maar moest je merken dat ze er niet graag onder zitten, dan vinden ze het wss te warm.
Door Anne in Zweden
zurca schreef: ma 31 jul 2023, 10:00 Ohja...oeps gehad ff in de war ;D

Euhmmm Anne?! Hoe gaat het met de nieuwe dames? Ze voelen zich inmiddels vast al helemaal thuis, zijn ze al wat veren rijker? ;)
Ha, ja, de dames gaan prima! Máxima en Wilhelmina zitten al beter in de veren, Juliana had juist wat veders verloren maar begint nu ook weer gekleder te ogen, Emma heeft nog steeds blote tieten maar doet het verder prima, en Amalia wordt weer wit. (Die had een tijdje terug een paarse douche gekregen, toen ik een aangepikte wond op Máxima's oneetbaar probeerde te maken met de spuitbus. Dat heeft op zich goed geholpen, maar Amalia stond wat dicht naast haar en kreeg een vollere lading verf dan Máxima... ::) )

Als ze de achterdeur horen opengaan, komen ze allemaal naar het hek van de ren gedribbeld, in de hoop wetenschap dat er strooigoed aankomt. :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Jammer dat ze niet klein blijven he. :) :'(

Die van mij zijn ondertussen 3 maand...
20230727_155154.jpg
20230727_155154.jpg (6.38 MiB) 866 keer bekeken
20230727_155219.jpg
20230727_155219.jpg (5.92 MiB) 866 keer bekeken
Door MillyMol
@ Anne: Tja… dat is niet de afspraak, dus ze gaan over een paar weekjes naar de buuf.
Is ook beter, want ik heb de huisvesting voor als ze groter zijn nog niet op orde kunnen brengen door de polsfractuur. Over twee weekjes mag het gips er weer af en dan maar eens rustig aan beginnen.
Tot die tijd geniet ik er gewoon van en probeer ik er zoveel mogelijk van te leren.

@PoP: die zien er al uit als reuzen! ;D
Wel een mooie mengelmoes aan kleuren.

Volgend voorjaar ga ik proberen om weer eieren uit te broeden. Wel met een andere -betere- broedmachine. Ik wil niet weer 78 eieren moeten weggooien. :P

Ze beginnen trouwens al een beetje rond te fladderen, dus de verhuizing kwam niks te vroeg. ik denk niet dat ze een vrije kennismaking met Tobias en Tygo overleefd zouden hebben. :-X
Door pike
pearlsofpassion schreef: di 01 aug 2023, 16:07 Jammer dat ze niet klein blijven he. :) :'(

Die van mij zijn ondertussen 3 maand... 20230727_155154.jpg
20230727_155219.jpg
Dat is een fraaie collectie kippetjes PoP die je daar op en om de stok hebt zitten. Mooi hoor!
Door zurca
Anne in Zweden schreef: di 01 aug 2023, 15:36 Ha, ja, de dames gaan prima! Máxima en Wilhelmina zitten al beter in de veren, Juliana had juist wat veders verloren maar begint nu ook weer gekleder te ogen, Emma heeft nog steeds blote tieten maar doet het verder prima, en Amalia wordt weer wit. (Die had een tijdje terug een paarse douche gekregen, toen ik een aangepikte wond op Máxima's oneetbaar probeerde te maken met de spuitbus. Dat heeft op zich goed geholpen, maar Amalia stond wat dicht naast haar en kreeg een vollere lading verf dan Máxima... ::) )

Als ze de achterdeur horen opengaan, komen ze allemaal naar het hek van de ren gedribbeld, in de hoop wetenschap dat er strooigoed aankomt. :biggrin2:
Wat fijn dat de dames zo goed gaan!
Door pearlsofpassion
pike schreef: di 01 aug 2023, 20:41 Dat is een fraaie collectie kippetjes PoP die je daar op en om de stok hebt zitten. Mooi hoor!
Dank je!
Het zijn 4 haantjes en 5 hennen.
Er gaan 3 hennen blijven. :) Het zilver met zwart links, het donkergrijs kuiken onder de stok en het bleke uiterst rechts op de stok.
De 2 andere hopelijk bij mn buurman, maar sinds hij vader is komt er van zijn plannen niet veel huis. :biggrin2: Dat wist iedereen behave hij natuurlijk op voorhand. :cool:
Maar ik weet dus niet of zijn kippenhok dit jaar nog in orde raakt. Indien wel wilde hij er ook wel een haantje bij houden. Dat zou mooi zijn.
Door MillyMol
Vandaag twee weken oud. Steeds meer dons, vooral op de vleugels -die trouwens al behoorlijk getest worden- wordt ingeruild voor veren. Ze groeien als kool.
Bijlagen
A8757751-00D4-450B-982D-460459F3A148.jpeg
A8757751-00D4-450B-982D-460459F3A148.jpeg (5.69 MiB) 761 keer bekeken
DD180935-9D7B-461A-8D5B-D596FC60FA5B.jpeg
DD180935-9D7B-461A-8D5B-D596FC60FA5B.jpeg (5.44 MiB) 761 keer bekeken
Door MillyMol
Nog een paar foto’s:
Bijlagen
5F8044C9-B6CB-4CF2-A5FF-7CBADCE43B6B.jpeg
5F8044C9-B6CB-4CF2-A5FF-7CBADCE43B6B.jpeg (5.06 MiB) 761 keer bekeken
1913ACC5-6965-4E65-BDFC-94481D925E2B.jpeg
1913ACC5-6965-4E65-BDFC-94481D925E2B.jpeg (5.58 MiB) 761 keer bekeken
Door frodo quin
Ik overweeg ook raskipjes te nemen naast de ex leggers.
Ik ben bang van vogels door een agressief Engels haantje en dus ook van kippen. Daardoor ben ik naar redelijk specifieke eigenschappen op zoek.
- goede leggers, maar moet zeker niet perse elke dag
- niet fanatiek broeds
-middelgroot
- niet volledig wit
- rustig en vriendelijk naar mensen EN naar andere kippen
- geen schrikachtig opvliegers
- geen makkelijk bange kippen ivm labradorpuberpup die ook in de tuin speelt
- moet gelukkig kunnen zijn in een ren (te veel roofdieren)
- gezond en makkelijk te houden

Welke rassen denken jullie dat goed zouden passen?
Door Anne in Zweden
frodo quin schreef: wo 09 aug 2023, 15:08 Ik overweeg ook raskipjes te nemen naast de ex leggers.
Ik ben bang van vogels door een agressief Engels haantje en dus ook van kippen. Daardoor ben ik naar redelijk specifieke eigenschappen op zoek.
- niet fanatiek broeds
-middelgroot
- niet volledig wit

Wij hebben naast de ex-leggers nog twee cream legbars, Alma en Selma, en die beantwoorden wel aan het profiel dat je beschrijft. Alma loopt me standaard achterna wanneer ik met een bak met gemengd voer de ren in kom; die wil uit de bak eten ipv van de grond ::) . Het is niet zo dat ik ze zomaar even kan oppakken om te knuffelen, maar dat is ook een kwestie van gewenning. Als je dat regelmatig doet, wennen ze er denk ik snel aan. Ze hebben probleemloos de vijf nieuwe ex-leggers geaccepteerd die we van de zomer hebben toegevoegd, en ze doen het goed in de ren. Ze leggen per week zo'n 3-4 eieren per kip.
Door doranto
frodo quin schreef: wo 09 aug 2023, 15:08 Ik overweeg ook raskipjes te nemen naast de ex leggers.
- niet fanatiek broeds
-middelgroot
- niet volledig wit

Precies die eigenschappen heb ik ook op geselecteerd. Ik kwam toen bij sussex en australorp uit. Omdat ze beiden ook hetzelfde postuur hebben kruis ik ze, voor gezondere kippen en voor de verschillende kleurtjes die je dan krijgt. Als een bepaald ras de overhand gaat krijgen zet ik er weer een haan van het andere ras bij :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door