Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef: Dan zal het hem daar in zitten....heb nu een goedkope niet verstelbare plantenspuitJa daar ben ik inmidddels van genezen.....![]()
hannabelgje schreef: Ja daar ben ik inmidddels van genezen.....Nog iets erbij op mijn boerenbond boodschappenlijstje dus
eelke schreef: Ik heb vandaag mijn grond weer water gegeven 8)Zie http://www.flessebroes.nl Waanzinnig handige spuitdingetjes, geven een heel fijn broesje, ideaal !!!!
Hoe geven jullie die kiemplantjes water? Die kunnen eigenlijk niet zo goed tegen gieteren, maar een plantenspuitje vind ik zo'n gedoe...(komt bij mij altijd weinig uit, en dan is dat zo vaak spuiten voor een paar bakken).
hannabelgje schreef: Ik verzin wel wat, komt vast goedIk bedenk me net hoe mijn opa dat altijd deed.. Als mijn geheugen me niet in de steek laat had hij bamboe stokken in zijn tuin. Maar hoe leg ik dat op internet uit..![]()
eelke schreef: Ik heb vandaag mijn grond weer water gegeven 8)Ik heb de zaadjes nu nog in een kweekkastjes staan, maar aan de plastic kap te zien is het daaronder vochtig genoeg
Hoe geven jullie die kiemplantjes water? Die kunnen eigenlijk niet zo goed tegen gieteren, maar een plantenspuitje vind ik zo'n gedoe...(komt bij mij altijd weinig uit, en dan is dat zo vaak spuiten voor een paar bakken).
hannabelgje schreef: Yep ik weet het, maar mijn bakken staan op een verharde ondergrond en ik kan dus geen betonijzer in de grond steken om ze overheen te zetten. Ik kan ze dus alleen vastmaken aan de bak zelf. Ik wil er wel alleen bonen en erwten tegenaan laten groeien. Pompoen en komkommer enzo zet ik wel in de volle grond in de kippentuin.Dan denk ik dat de beugels voldoende zijn aan de buitenkant van de bak. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan bij mijn kleine bak en dat ging heel goed met de komkommers. Er hebben toen zelfs courgettes tegenaan gegroeid. Dit jaar heb ik de betonijzers erbij gedaan voor de zekerheid (ga dit jaar een doorlopende oogst plannen en dan zijn mijn rekken helemaal vol gegroeid (o.a. met stokbonen (slaboon), spinazie, tomaten, komkommer, suger snaps). Vorig jaar was om te proberen.) Anders kun je nog altijd een lijn/ kabel spannen. Dat doet Mel in zijn SFG-boek.
Stephanie777 schreef: Tip: 23 maart is landelijke compostdag, gratis compost halen bij oa milieuparken.Bedankt voor de tip!