Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
Laika schreef: vr 14 aug 2020, 12:17 Hier is een klein buitje gevallen. Lang niet genoeg voor de tuin of om af te koelen.
Als er een land bestaat waar het altijd rond de 21 graden is dan emigreer ik daarheen.
Zowel kou als warmte vindt mijn lijf niet leuk.

Om de temperatuur binnen draaglijk te houden dubben we al een poosje tussen een airco of rolluiken aan de buitenkant. Het lawaaiige en electrosmog veroorzakende + stroomslurpende van een airco staat me tegen. Heeft nog iemand (ik weet dat Kim rolluiken heeft) rolluiken, en helpen die voldoende tegen de warmte?
Met een landklimaat zijn de zomers meestal droger (minder regen en lagere luchtvochtigheid) en de nachten warmer (rond de 25 graden). Althans, dat heb ik mij laten vertellen door mensen die hier al langer wonen.
Door Kaio
MillyMol schreef: vr 14 aug 2020, 18:58 Met een landklimaat zijn de zomers meestal droger (minder regen en lagere luchtvochtigheid) en de nachten warmer (rond de 25 graden). Althans, dat heb ik mij laten vertellen door mensen die hier al langer wonen.
In mijn herinneringen waren hogere temperaturen daar beter te hebben, niet zo klef. En best wel lange zomers. Maar toch ook wel met regelmaat wat onweer.
Maar goed dat kan wat veranderd zijn en ook mijn beeld kan wat vervormd zijn. Vakantie is toch altijd anders dan wonen. ;)
Maar 20 jaar geleden waren er daar ook al temperaturen van 40+ ( dat was daar dan een hittegolf :biggrin2: )
Door sam28
Ik ben vrij vandaag dus hard gelopen en alles open. Mn huis is met alles open nu 27gr! En dat is al zoveel beter dan dat het was! Ik laat serieus alles lekker open vandaag zolang ik thuis ben.
Door Inge en Bono
Basil schreef: vr 14 aug 2020, 17:25 Hier staat zo'n air/watercooler in de woonkamer.
Het was hier op zijn warmst 26,5 graden, zonder dat ding een graad of 2 warmer.
Ik wissel de cool en ventilator stand af of de combistand. Bij droge warmte heel fijn maar bij drukkend weer wordt het te vochtig en dan juist benauwd.
En hij maakt ook genoeg herrie helaas.
Ik heb 1.5l flessen met water ingevroren en die zet ik voor de ventilator. Koel briesje en geen extra vocht in de hut.
Door - pien -
Inge en Bono schreef: za 15 aug 2020, 11:06 Ik heb 1.5l flessen met water ingevroren en die zet ik voor de ventilator. Koel briesje en geen extra vocht in de hut.
Ik deed dat ook maar ben er mee gestopt, hielp geen moer. Het was wel 30C in onze hut.
Moet die fles er achter of er voor? Dat gedoe met boeken om 'm zo hoog mogelijk voor de ventilator te zetten, plastic erop, doekje erop, staat 'ie wel stabiel...en dan hielp het nog niks ;D

Het is hier nu rond de 27C...wat een verbetering na al die hitte
Door Inge en Bono
- pien - schreef: za 15 aug 2020, 11:40 Ik deed dat ook maar ben er mee gestopt, hielp geen moer. Het was wel 30C in onze hut.
Moet die fles er achter of er voor? Dat gedoe met boeken om 'm zo hoog mogelijk voor de ventilator te zetten, plastic erop, doekje erop, staat 'ie wel stabiel...en dan hielp het nog niks ;D

Het is hier nu rond de 27C...wat een verbetering na al die hitte
Ik zet ze er voor.
Ik denk ook niet dat het de hele (dat klinkt echt heel groot, maar dat issie niet ;D ) woonkamer koelt. Maar ik voel wel degelijk koudere luchtstroom dan zonder. Pum ook, want ze gaat er lekker voor liggen.
Door - pien -
Inge en Bono schreef: za 15 aug 2020, 13:47 Ik zet ze er voor.
Ik denk ook niet dat het de hele (dat klinkt echt heel groot, maar dat issie niet ;D ) woonkamer koelt. Maar ik voel wel degelijk koudere luchtstroom dan zonder. Pum ook, want ze gaat er lekker voor liggen.
Lekker voor jou en Pum :)
Hmm, ik heb ze er vóor en er achter geprobeerd...onze woonkamer-met-open-keuken is 45 m2 maar al zat ik op 2 m afstand dan hielp het niks :-\
Door dinky89
Vanmorgen heel blij dat het bewolkt was. Daardoor lekkere temperatuur buiten voor een rondje over de grachten met een sup :)
Nu weer warm buiten dus weer rustig aan
Door smulpaap
dinky89 schreef: za 15 aug 2020, 15:31 Vanmorgen heel blij dat het bewolkt was. Daardoor lekkere temperatuur buiten voor een rondje over de grachten met een sup :)
Nu weer warm buiten dus weer rustig aan
Hier was het ook bewolkt , dus ook een uurtje gewandeld. Nu weer drukkend warm buiten
Door Lizzy
Siberienne schreef: za 15 aug 2020, 17:19 Heerlijk fris zomerweer. Graadje of 25. Strakblauwe heldere lucht #noorsezomer
Klinkt goed!
Door Kim_S
Siberienne schreef: za 15 aug 2020, 17:19 Heerlijk fris zomerweer. Graadje of 25. Strakblauwe heldere lucht #noorsezomer
Hier ongeveer hetzelfde, maar dan 23 graden en #zweedsezomer :biggrin2:
Door wenchew
Ik wil ook een Noorse of Zweedse zomer... Maar dan gewoon hier in NL..

Ik merk dat mijn lontje inmiddels gewoon echt op is van dit hete weer.. Vanochtend enorm uitgevallen tegen de kinderen en vriend.. Die alle 4 gewoon niks opruimen, alles laten slingeren, waardoor er een compleet leger van vliegen in huis zit...
Door Kaio
;D ;D ;D

Hier onweert het inmiddels als sinds 13 uur vanmiddag ::)
Was net klaar met hondjes wassen.
Gelukkig geen echt bange hond nu , moet ik bekennen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door