Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anthraciet
Heb donderdag de zaadjes van 'leven van het land' binnengekregen :D
Ook nog wat zaadjes bij de Real gekocht, dus ik kom om in het zaad en heb nog niks om het in te zaaien :biggrin2:

Denk dat ik aankomend weekend wat ga zaaien in de kas, daar was het vandaag 12 graden, dus ik hoop dat dat op blijft lopen.

Maar dan moet ik binnenkort toch echt eens aan de slag met de moestuin, dat is nu nog 1 grote berg puin met klei en dat zou toch iets moeten gaan worden..... iemand nog wat graafmachines te leen? :-[ :biggrin2:
Door Mandarijn
hannabelgje schreef: Heb jij ze ook nog in de grond gezet of echt alleen vastgemaakt aan de bakken?
Ik heb ze niet in de grond gezet. Ik heb staven betonijzer in de grond steken en daar heb ik verwarmingsbuizen overheen geschoven. Daarna heb ik de verwarmingsbuizen aan de bakken vastgezet met beugels. Misschien overdreven, maar bij mij groeien er 6 vakken vol klimmers tegenaan.

Als je Jelle's Makkelijk Moestuin boek hebt kun je een stappenplan vinden op pagina 46 (en verder) om een klimrek maakt.
Door hannabelgje
Yep ik weet het, maar mijn bakken staan op een verharde ondergrond en ik kan dus geen betonijzer in de grond steken om ze overheen te zetten. Ik kan ze dus alleen vastmaken aan de bak zelf. Ik wil er wel alleen bonen en erwten tegenaan laten groeien. Pompoen en komkommer enzo zet ik wel in de volle grond in de kippentuin.
Door Nadia
Neally schreef: Konijnen in je moestuin is een slechte combi@ Nadia  :biggrin2:
heb echt een minuut naar je zin gestuurd om te snappen wat je bedoeld.  Haha.. ben moe..

maar deze konijntes zullen niet veel last geven!
Door hannabelgje
Nadia schreef: heb echt een minuut naar je zin gestuurd om te snappen wat je bedoeld.  Haha.. ben moe..

maar deze konijntes zullen niet veel last geven!
Ik moest er ook lang over denken, ik dacht goh Nadia heeft toch helemaal geen konijn, ik dacht echt dat ik iets gemist had  :biggrin2:
Door Lida. S
ben toch blij dat ik buiten nog niets gezaaid heb. Het heeft hier vannacht aardig gevroren, nu is het nog steeds -2 graden. Maar de zon komt eraan. Straks wel lekker een uurtje of zo rommelen in de tuin. Er is nog genoeg te doen.
Door Roosj
hannabelgje schreef: Yep ik weet het, maar mijn bakken staan op een verharde ondergrond en ik kan dus geen betonijzer in de grond steken om ze overheen te zetten. Ik kan ze dus alleen vastmaken aan de bak zelf. Ik wil er wel alleen bonen en erwten tegenaan laten groeien. Pompoen en komkommer enzo zet ik wel in de volle grond in de kippentuin.
Je zou gaten in je tegels kunnen boren en daar de pinnen van het betonijzer in steken. Betonijzer kun je met een tang bewerken.
Door Roosj
hannabelgje schreef: Nou als ik gaten in tegels ga boren dan gaan de tegels helemaal kapot en dat ga ik niet doen.
Hmm.. Dat hebben wij hier ook gedaan om de konijnen ren vast te zetten en dat ging prima ;)
Door -Annemarie-
Lida. S schreef: ben toch blij dat ik buiten nog niets gezaaid heb. Het heeft hier vannacht aardig gevroren, nu is het nog steeds -2 graden. Maar de zon komt eraan. Straks wel lekker een uurtje of zo rommelen in de tuin. Er is nog genoeg te doen.
Hier ook. Vogelwater was een half uurtje geleden nog steeds bevroren. Heb het maar even ontdooid en schoon water in gedaan. De eerste merel is al in bad geweest.  :)
Door Roosj
hannabelgje schreef: Nou als ik gaten in tegels ga boren dan gaan de tegels helemaal kapot en dat ga ik niet doen.
Kun je niet 2 palen naast of in je bak zetten en daar gaas aanvast maken? Dan aan de bovenkant van de palen nog een balk naar de 2 palen toe. Eventueel nog een paal van de bovenkant naar de schutting?
Ik weet natuurlijk niet hoe je bak staat, maar er valt vast wel wat te bedenken ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door