Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Hier ook niet, maar de afgelopen tijd is toch best wat gevallen.

I know, I know, het lost de droogte niet op, maar de natuur slaakt toch een aardige zucht van verlichting. En er staat ook nog best wat nattigheid op de planning de komende week.
Door dinky89
De neerslag met code geel zaterdag was hier verwaarloosbaar.
Gisteren, zondag, is dat flink ingehaald. Hele dag regen gehad inclusief compleet waterballet op de a28 tussen groningen en Assen waarbij ik twijfelde of ik auto aan de kant moest zetten omdat zicht flink werd beperkt. Vanmorgen regende het nog steeds en in de loop van de middag werd het gelukkig droog waardoor ik toch straks droog buiten kan sporten :)
Door Kaio
oo hier is best wel wat gevallen de afgelopen tijd. Het gele gras is ook bijna helemaal groen weer.

Nu ook maar hopen dat de ellende met grasaren voorbij is :-X Maar dat is meer een ander topic ;)
Door Mandarijn
Wie heeft nog geen ondergelopen tuin? Zie beelden op tv (VRT) dat er plaatsen zijn waar 80mm!!!!! Is gevallen. Straten blank, tunnels ondergelopen, files door de regen. En nu lees ik dat hier in de gemeente Leudal (midden Limburg) en in Zuid-Limburg ook veel wateroverlast is
Door Kaela
Mandarijn schreef: wo 17 jun 2020, 20:22 Wie heeft nog geen ondergelopen tuin? Zie beelden op tv (VRT) dat er plaatsen zijn waar 80mm!!!!! Is gevallen. Straten blank, tunnels ondergelopen, files door de regen. En nu lees ik dat hier in de gemeente Leudal (midden Limburg) en in Zuid-Limburg ook veel wateroverlast is
Ik ben net nog met gieters in de weer geweest. Friesland is hoog en droog vandaag, het zuiden klinkt alles behalve dat!
Door Mandarijn
Kaela schreef: wo 17 jun 2020, 20:42 Ik ben net nog met gieters in de weer geweest. Friesland is hoog en droog vandaag, het zuiden klinkt alles behalve dat!
Hier heb ik geen gieter nodig. Maar pompen hoef ik gelukkig ook niet
Door Too
Kaela schreef: wo 17 jun 2020, 20:42 Ik ben net nog met gieters in de weer geweest. Friesland is hoog en droog vandaag, het zuiden klinkt alles behalve dat!
Arnhem rommelt t wat maar er is nog geen druppel gevallen
Door pearlsofpassion
Hier al 2x,maar het liep gelukkig nog weg. Maar tijdens het regenen kwam het zo snel naar beneden dat het bleef staan. De dakgoten stroomden over, het water stroomde als een rivier over het raam naar beneden. Heel gek.
Door Siberienne
Net een heel vochtig rondje gedaan dat we geen van vieren feestelijk vonden. Jut en jul waren not amused en vinden ook dat ze binnen mogen slapen ipv in de tuin onder het afdak. We hebben het maar goed gevonden...
Door dinky89
Mandarijn schreef: wo 17 jun 2020, 20:22 Wie heeft nog geen ondergelopen tuin? Zie beelden op tv (VRT) dat er plaatsen zijn waar 80mm!!!!! Is gevallen. Straten blank, tunnels ondergelopen, files door de regen. En nu lees ik dat hier in de gemeente Leudal (midden Limburg) en in Zuid-Limburg ook veel wateroverlast is
Net als Friesland is hier in Groningen vandaag geen drup gevallen. Zijn net terug van een blok lopen bij het lauwersmeer. Morgen maar even kijken of het dan weer nodig is om plantjes handmatig water te geven.
Door constance.blokzijl
Hier in mijn wijk is het echt noodweer geweest, wel heel kort, maar overal takken van de bomen en 2 straten verder bij de bushalte een boom op een fietsende mevrouw gevallen. Mevrouw ter plekke overleden en haar man compleet ‘ongedeerd’ voor zover dat mogelijk is na zo’n ervaring.
Ze weten alleen niet of de boom
Is omgegaan door de wind of door blikseminslag.
Wij zijn er allebei een beetje stil van..
Door Laika
constance.blokzijl schreef: wo 17 jun 2020, 22:54 Hier in mijn wijk is het echt noodweer geweest, wel heel kort, maar overal takken van de bomen en 2 straten verder bij de bushalte een boom op een fietsende mevrouw gevallen. Mevrouw ter plekke overleden en haar man compleet ‘ongedeerd’ voor zover dat mogelijk is na zo’n ervaring.
Dan komt het natuurgeweld wel heel dichtbij he? Als de natuur van zich laat spreken merk je goed hoe kwetsbaar je bent.

Hier (in ZO Groningen) is het nog steeds gortdroog. We hebben een waterput om de moestuin te voorzien van water maar het grondwater is te ver weggezakt voor de pomp. Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt. Vandaag staat er wel wat neerslag op de planning, ik hoop dat het nu niet net als de vorige keren boven en onder ons langs gaat :(
Door sam28
constance.blokzijl schreef:Hier in mijn wijk is het echt noodweer geweest, wel heel kort, maar overal takken van de bomen en 2 straten verder bij de bushalte een boom op een fietsende mevrouw gevallen. Mevrouw ter plekke overleden en haar man compleet ‘ongedeerd’ voor zover dat mogelijk is na zo’n ervaring.
Hopelijk kon je een beetje slapen. Ik hoorde het op het nieuws toen ik naar huis reed vannacht.

Ik moest werken gisteravond tot 23.45 en dus pas laat thuis. In Amsterdam miezerde het nog maar heb ik niks meegekregen van evt hoosbuien. Hoe het hier was weet ik dus al helemaal niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door