Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Kim_S
Hier na 3x Pfizer nu geveld door corona, en ik ben er al 4 dagen knap beroerd van... Herstelbewijs is in Duitsland maar 3 maanden geldig, maar ik ga voorlopig geen booster meer halen want ook daar ben ik 2 dagen flink ziek van geweest... Blijkbaar is mijn lijf er extra gevoelig voor of zo :-\
Geen idee of ik zonder die 3 prikken nog zieker geweest was, of dat die 6 maanden na de laatste prik al niks meer doen. Deze maar even "uitzitten" en dan zien we wel verder.
Door Ronald
Ik ben behoorlijk ziek geweest en had een positieve zelftest. Bij de GGD een negatieve test, dus daar schiet ik helemaal niets mee op. Nu was die test een maand nadat ik ziek was geweest, dus misschien heb ik de lang gewacht.

En ja, ik heb ook een brief gehad. Dat ik al eerder een uitnodiging had gehad en dat ik hem toen niet gehaald had. En of ik dat misschien toch nog wel wilde gaan doen.

Omdat er bij de GGD geen besmetting is geconstateerd, heb ik dus ook geen herstelbewijs. Nu heb ik die op dit moment (nog) niet nodig, dus ik wacht het even rustig af. Tegen de tijd dat het weer gaat spelen, kan ik altijd nog een prikje gaan halen. Voor de rest vertrouw ik er op dat mijn lijf zijn best doet en heeft kunnen oefenen.
Door Djeena
Goedemorgen,

In januari heb ik de boosterprik (Moderna) gehad. Daarna niets meer gedaan, in overleg met een arts zou ik dan in september een nieuwe booster nemen, ondanks dat ik er iedere keer beroerd van word. Het vaccin is bijgesteld en nu hoor ik gisteren op het nieuws dat je deze alleen kunt krijgen als je al 2 eerdere prikken van Pfizer of Moderna hebt gehad. Dat heb ik dus niet. 2x AstraZeneca en 1x Moderna. Nu kan ik dit vaccin dus niet krijgen. Daar zit je dan weer. Omdat die Astrazooi mij door de strot is geduwd.
Ik ben ook niet van plan de gewone booster te nemen, want het virus is al zo vaak gemuteerd. Ik ben er boos over, maar het helpt mij niets. Ik dacht; ik schrijf mijn frustratie maar even van mij af ;)
Door Djeena
Ik probeer een link te vinden maar dat lukt niet. Ik hoorde het gisteravond op het RTL4 nieuws. Ik weet niet of je het terug kunt kijken? Het is direct aan het begin.
Door Djeena
Ik lees het nu ook in de krant. 'Voorwaarde is wel dat de mensen de basisserie met het oorspronkelijke vaccin hebben afgerond'.

Oorspronkelijk. Dat lijkt mij dan Pfizer of Moderna. Ik vind het allemaal maar verwarrend.

Ik heb daarom net met de medische lijn van de GGD gebeld. Ik sprak een hele aardige arts. Zij gaf zelf aan dat het niet duidelijk wordt neergezet. Blijkbaar is AstraZeneca ook de oorspronkelijke basisserie.
Ze begreep mijn verwarring.

Daarnaast is het nog niet bekend of het veranderde vaccin al wordt ingezet in de nieuwe boostercampagne.

De arts adviseert mij niet te wachten op het veranderde vaccin en nu al een prik te nemen.
Vraag mij af wat de zin hiervan is.

Ik wacht af wat er gaat gebeuren.
Door pluk
Ik heb t gezien en ze zeggen inderdaad dat mensen die 2x pfizer of moderna hebben gehad de booster kunnen krijgen.
Maar dat lijkt me toch wat voorbarig. De EMA heeft de nieuwe booster goedgekeurd (https://www.ema.europa.eu/en/news/first ... pproval-eu) voor iedereen die de primaire vaccinatie heeft gehad. Van de gezondheidsraad kan ik nog geen advies vinden over wie de booster moeten krijgen in Nederland.
Maar in de vorige ronde kreeg ook iedereen pfizer of moderna ongeacht met welk vaccin de primaire vaccinatie heeft plaatsgevonden. Ik denk eigenlijk dat een redacteur het EMA rapport niet goed heeft geïnterpreteerd.

Edit:
In het vorige advies van de Gezondheidsraad
De Gezondheidsraad adviseert de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna te gebruiken als booster, ongeacht het vaccin dat is gebruikt voor de primaire vaccinatie. Verder geldt dat tussen de booster en de laatste dosis van de primaire vaccinatie ten minste 6 maanden moet zitten.
bron: https://www.gezondheidsraad.nl/over-ons ... ot-60-jaar
Lizzy schreef: vr 02 sep 2022, 08:27 Oh, deze beperking had ik nog niet gehoord! Ja, jammer he, dit soort dingen.... Idem voor die Corona pil die overal goed is gekeurd behalve hier.
Vreselijk!
Al wie burgerlijk ongehoorzaam of gewoon van in het begin bevoordeeld geweest is wordt weer beloont en al wie braaf zijn lot aanvaard heeft en een hoger risico genomen is de klos.
Echt ongelooflijk!

Ik hoop echt dat Pluk gelijk heeft en het niet klopt!
Ik zou ook geen niet-aangepast vaccin nemen.. Dat is nog afgesteld op delta en delta is al lang de wereld uit. Het is ook in het begin van het jaar goed bewezen dat het vaccin wel iets hielp tegen minder ziek worden van omicron , maar niet zoals tegen Delta en zeker niet verhinderend.

Als ikzelf kan (werk in de zorg he... ::)) ga ik er onderuit proberen komen. Ik was ook steeds stukken zieker van het vaccin dan van corona zelf. En de risico's zijn er toch nog steeds en zijn cumulatief. Dus mijn meneer en kleine heertjes halen ook zeker niets meer. Hier werd niemand ziek of zelfs maar verkouden.
Kan uiteraard wel een volgende keer. Je hoort wel weer vaker dat mensen er echt zieker van worden, maar het is natuurlijk ook zo dat bijna enkel die mensen nog getest worden. Of zelfs dat niet meer... Maar het is voor mij zeker geen reden om gevaccineerd te moeten worden. Ik wordt van alle verkoudheids- en griepvirussen toch een paar keer per jaar goed ziek en daar haal ik ook geen vaccin voor.
Door Djeena
pluk schreef: vr 02 sep 2022, 09:16 Ik heb t gezien en ze zeggen inderdaad dat mensen die 2x pfizer of moderna hebben gehad de booster kunnen krijgen.
Maar dat lijkt me toch wat voorbarig. De EMA heeft de nieuwe booster goedgekeurd (https://www.ema.europa.eu/en/news/first ... pproval-eu) voor iedereen die de primaire vaccinatie heeft gehad. Van de gezondheidsraad kan ik nog geen advies vinden over wie de booster moeten krijgen in Nederland.
Maar in de vorige ronde kreeg ook iedereen pfizer of moderna ongeacht met welk vaccin de primaire vaccinatie heeft plaatsgevonden. Ik denk eigenlijk dat een redacteur het EMA rapport niet goed heeft geïnterpreteerd.

Edit:
In het vorige advies van de Gezondheidsraad
bron: https://www.gezondheidsraad.nl/over-ons ... ot-60-jaar
Dank voor je uitleg!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door