Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EliScooby
Riek schreef: Nou.. ik heb bij mijn eigen keizersnede mee gekeken, was toch machtig interessant hoor  :)
Ik ook, ineens was daar licht. Maarre geef mij een scalpel en teken ff uit hoe en wat, en ik zit zo eerste rang :biggrin2:
Door orinake
Hier een relatief goede nacht gehad, in die zin dat ik vanaf 1u in blokjes van 2u geslapen heb.
Na 2u elke keer naar de wc en hup weer bed in.
Wel weer een gespannen gevoel in men buik maar verder niks.
Morgen de volle 40 weken....

Maandag moet ik bellen voor een nieuw afspraak, jammer genoeg niet bij men eigen gyne maar bij men grootste nachtmerrie :'(
Gek word ik er van :(
Door essie74
Nadia schreef: Haha! Mij hebben anderen tegen mij moeten zeggen, goh, volgensmij ben je zwanger.. Uhhhh? Ja? Denk je? Hihi

Maar Jee, 20 weken, das de helft!
  yep schrok me ook de tandjes kan ik je melden! hahahahha schrok me letterlijk een hartkwaal!! was gewoon aan de pil ook nog... liep bij de huisarts met allerlei vage klachten.... en een verwijzing voor een uroloog, omdat hij aan een blaasverzakking dacht??  en ook nog een test gedaan ondertussen maar geen positieve bevestiging .  Achteraf was het niet zo vreemd ik ben nogal fors, placenta lag op de voorkant waardoor hij fungeerde als een soort bumper en daarbij een prikkelbare darm..... ik dacht gewoon dat ik daar last van had! twee keer kotsen en dat was alles waar ik last van had...  O ja en veelvuldig plassen....... zat meer in het bos dan de hond op een gegeven moment! hhahahahahh daarom was ik naar de huisarts gegaan :biggrin2:
Door Sonja
Sonja schreef: Nee, die kende ik nog niet, maar heb even gegoogled. Mooie spullen en ruime keuze in maten. Maar wel aardig aan de prijs.  :-\ En nu vind ik normaal gesproken best wel dat lingerie iets mag kosten als dat het draagcomfort verhoogt. Maar ik weet helemaal nog niet of het voeden wel gaat lukken. En om dan ruim 100 euro uit te geven aan 2 BH's die misschien na 1 x dragen ongebruikt de kast in kunnen.....
Ik neig dan toch meer naar een goedkoop BH-setje van bonprix om mee te beginnen. Mocht het dan lukken, dan kan ik altijd nog eens kijken voor een duurdere.
Heb er 2 besteld bij Bon-prix en vandaag binnen gekregen. Zitten prima!
Door Jantina
Dat is mooi Sonja!

Hier nog altijd rustig. Gisteren een Japans etentje bij de buren (hadden de teppanyaki chef van het Amsterdamse Okura ingehuurd, yum yum yum!!!!) en dat lust die kleine vlegel wel. Gut wat een enthousiast getrappel in mijn buik de hele avond! Ach zo leert ie alvast wat smaken kennen in m'n buik  :P.
Door Jantina
Gisterenavond ineens weer hele flinke steken, ooooh zou het dan toch denk je dan? Maar nee hoor  :biggrin2: !
Voor mij nog maximaal 8 dagen tot de geplande keizersnede volgende week maandag, dus het einde is zeer zeker in zicht. Het zou fijn zijn als het voor die tijd uit zichzelf begon, omdat ik toch wel erg graag zou mee maken hoe dat allemaal voelt, weeën krijgen etc. Het is nu met zo'n geplande toestand net niet af voor mijn beleving. Plus dat het voor het kindje ook goed is, als we hem eruit halen wanneer hij zichzelf aandient. Toch anders dan hup ineens de buik uit. Maar goed, de keizersnede staat al gepland in mijn 40e week en later doen ze 'm echt niet plannen. En ik ben t ook wel mooi zat hoor, daar niet van  8). Dus nog een dik weekje en er is hoe dan ook babynieuws te melden  :biggrin2:.
Door Sonja
Hier gaat het z'n gangetje. Vrijdag controle gehad bij de VK en meneer zit nog steeds lekker hoog en dus nog niet ingedaald. We laten 'm nog maar fijn even zo zitten, maar als hij de komende week niet een beetje indaalt, gaan we wel nog een nieuwe echo maken om te zien of hij wel voldoende ruimte heeft om in te dalen.
Door orinake
40w1d en nog steeds niets.
Gisteren en 2.5 - 3u harde buiken gehad die best pijnlijk waren.
Maar aangezien we op een BBQ waren had ik zoiets van we zien wel of het doorzet.
Helaas viel alles stil.
Vannacht echter heb ik Fanne om iets voor 4 uit zijn bed gebeld (ik zat beneden en hij lag boven te slapen)
Ik kon niet meer.
Had al weer 2u harde buiken en die begonnen zich te wreken op men rug.
Ik kon niet zitten, niet liggen, maar er zat niks ritme in.

Toch maar even naar het ziekenhuis gereden en jammer maar helaas tegen dat we daar waren lag alles weer stil.
Wel een paar piekjes op de monitor, maar niets noemenswaardig.
De pijn in men rug echter bleef fel aanwezig.
Met ons prutske is echter alles nog goed, hartje klopt regelmatig (het was enorm duidelijk wanneer er beweging was en wanneer het een rust/slaapmomentje was), lichamelijk blijf ik op 1.5cm opening hangen dus die harde buiken van de namiddag hadden geen *tuut* effect gehad.
Dus maar even een heel dossier samen gesteld met de vroedvrouw van dienst en dan beslist dat ik om 6u toch maar weer naar huis ging ipv daar te zitten wachten tot er opnieuw een harde buikenreeks aan kwam.
Tegen 7u - 7u30 dan weer in bed gekropen en toen lag alles pas echt stil...
Ik heb dan maar liefst een slaapmarathon gehouden tot 14u  :-[
Momenteel hang ik in de zetel verrekkend van de rugpijn, want dat is dus niet meer over gegaan.
Morgen moet ik bellen voor nieuwe controle afspraken. En hopelijk kan ik komende week nog bevallen, want zoals ik me nu voel ga ik er stillaan onder door.
Als er vandaag een iemand durft zeggen dat ik vandaag moet bevallen omdat het zijn of haar verjaardag is dan stort ik helemaal in!!!!
Door Jantina
Ach jee dat is allemaal geen pretje meis! Hopelijk willen ze je deze week inleiden?
Ik zie in mijn laatste weekje wel erg tegen de komende warmte op. Ik heb een berg vocht in vooral m'n armen en handen, dat doet heel de dag pijn. Dat wordt met de warmte nog erger en dat lijkt me net even niks... :-\
Door orinake
Jantina schreef: Ach jee dat is allemaal geen pretje meis! Hopelijk willen ze je deze week inleiden?
Ik zie in mijn laatste weekje wel erg tegen de komende warmte op. Ik heb een berg vocht in vooral m'n armen en handen, dat doet heel de dag pijn. Dat wordt met de warmte nog erger en dat lijkt me net even niks... :-\
Morgen bel ik naar een andere gyn, mijn  gyne is in verlof en op het verloskwartier weten ze niet wanneer ze terug komt.
zie haar vervanger absoluut niet zitten :'(
Maar ik ga geen andere keuze hebben :s
inleiden mag niet dus het zal afspraak maken zijn voor Ks en dan liever nog gisteren dan morgen :'(

Zitten is een hel, liggen doet eveneens pijn.
Ben moe, batterijtjes zijn op :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door