hannabelgje schreef: Ik snap wat je bedoelt, maar die extra lat is dan nergens vast te zetten vrees ik.Aan de achterkant van de bak?? Of, als je bak op de grond staat, dat je hem ingraaft??
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Ik snap wat je bedoelt, maar die extra lat is dan nergens vast te zetten vrees ik.Aan de achterkant van de bak?? Of, als je bak op de grond staat, dat je hem ingraaft??
hannabelgje schreef: De planten die je nu buiten zaait kunnen tegen vorst. Alleen dingen die je na 15 mei zaait mogen geen vorst. Anders zou je alles pas na 15 mei kunnen zaaien want dan zou het niet meer moeten vriezen. Mijn gekochte slaplantjes hebben zelfs al behoorlijk strenge vost gehad, dan groeien ze minder hard, maar ze gaan niet dood. De reden waarom je niet eerder kunt zaaien dan maart is niet vanwege de vorst, maar omdat zaden gewoon niet kunnen kiemen als de temp te laag is. Het worden mooie temperaturen komende week dus goeie kans dat de boel lekker gaat kiemen en groeien. Alles wat ik vandaag in mijn bak heb gezaaid mag je gewoon vanaf maart zaaienOh dan ga ik strakjes nog een paar dingetjes zaaien!!![]()
kaszi schreef: Oh dan ga ik strakjes nog een paar dingetjes zaaien!!Wel goed op de zakjes kijken uiteraard
hannabelgje schreef: De bak staat op bestrating en het klimrek moet in het midden van de vakjes komen, dus aan de rand is ie in het midden ook niet vast te zetten. Ach ik verzin vast wel ietsHanna, misschien kun je je constructie vastzetten met beugels die ze gebruiken om waterleidingen vast te zetten. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn bakken.![]()
hannabelgje schreef: Wel goed op de zakjes kijken uiteraardHeb worteltjes, spinazie en radijsjes gezaaid, 4 van de 16 vakjes zijn vol.En als je in het hele hoge noorden woont dan weet ik niet of er al gezaaid kan, maar ik denk van wel. Sowieso sla en spinazie enzo.
kaszi schreef: Heb worteltjes, spinazie en radijsjes gezaaid, 4 van de 16 vakjes zijn vol.Kun je wortels en radijsjes al buien zaaien dan? Het gaat nog vriezen..