Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
hannabelgje schreef: Ik snap wat je bedoelt, maar die extra lat is dan nergens vast te zetten vrees ik.
Aan de achterkant van de bak?? Of, als je bak op de grond staat, dat je hem ingraaft??
Door kaszi
Euhm is het eigenlijk nog niet te vroeg om buiten te zaaien?

Mijn 1.40 m2 bak staat er al, maar nog niets ingezaaid, vrees dat als het nog eens gaat vriezen alles stuk is.
Door Jantina
Ik heb alleen binnen in potjes eea voor gezaaid. Ik durf de gok niet te nemen nu al in de volle grond te zaaien. Volgende week komt als t goed is mijn 'koude bak' binnen en misschien dat ik dan daar wat sla en andijvie in zaai... Maar ik durf niet te snel!
Door Lida. S
Veel ruimte is leuk, maar ook heel, heel veel werk. Ik ben jaloers op al die mooie bakken van jullie. Zo netjes en goed bij te houden. De opbrengst zal bij jullie naar verhouding veel groter zijn.
Door hannabelgje
De planten die je nu buiten zaait kunnen tegen vorst. Alleen dingen die je na 15 mei zaait mogen geen vorst. Anders zou je alles pas na 15 mei kunnen zaaien want dan zou het niet meer moeten vriezen. Mijn gekochte slaplantjes hebben zelfs al behoorlijk strenge vost gehad, dan groeien ze minder hard, maar ze gaan niet dood. De reden waarom je niet eerder kunt zaaien dan maart is niet vanwege de vorst, maar omdat zaden gewoon niet kunnen kiemen als de temp te laag is. Het worden mooie temperaturen komende week dus goeie kans dat de boel lekker gaat kiemen en groeien. Alles wat ik vandaag in mijn bak heb gezaaid mag je gewoon vanaf maart zaaien  ;)
Door kaszi
hannabelgje schreef: De planten die je nu buiten zaait kunnen tegen vorst. Alleen dingen die je na 15 mei zaait mogen geen vorst. Anders zou je alles pas na 15 mei kunnen zaaien want dan zou het niet meer moeten vriezen. Mijn gekochte slaplantjes hebben zelfs al behoorlijk strenge vost gehad, dan groeien ze minder hard, maar ze gaan niet dood. De reden waarom je niet eerder kunt zaaien dan maart is niet vanwege de vorst, maar omdat zaden gewoon niet kunnen kiemen als de temp te laag is. Het worden mooie temperaturen komende week dus goeie kans dat de boel lekker gaat kiemen en groeien. Alles wat ik vandaag in mijn bak heb gezaaid mag je gewoon vanaf maart zaaien  ;)
Oh dan ga ik strakjes nog een paar dingetjes zaaien!! 
Door Roosj
Zo, heb net even wat energie gevonden. Ik heb ruccola, kropsla, rode sla, salie, tijm, broccoli en spinazie gezaaid in van die kartonnen dingen in een kweekkastje. Het staat nu voor het vaste deel van de schuifpui op de grond. Daar komt namelijk de zon ;)

Met de wortels en radijsjes wacht ik nog even.
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 03 mar 2013, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
kaszi schreef: Oh dan ga ik strakjes nog een paar dingetjes zaaien!! 
Wel goed op de zakjes kijken uiteraard  ;) En als je in het hele hoge noorden woont dan weet ik niet of er al gezaaid kan, maar ik denk van wel. Sowieso sla en spinazie enzo.
Door Mandarijn
hannabelgje schreef: De bak staat op bestrating en het klimrek moet in het midden van de vakjes komen, dus aan de rand is ie in het midden ook niet vast te zetten. Ach ik verzin vast wel iets  :biggrin2:
Hanna, misschien kun je je constructie vastzetten met beugels die ze gebruiken om waterleidingen vast te zetten. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn bakken.

Hier een voorbeeld van wat voor beugel ik gebruik voor mijn mm-bakken.
http://www.klusidee.nl/Forum/about64965.html (en ik bedoel dan de ijzeren variant)
Door kaszi
hannabelgje schreef: Wel goed op de zakjes kijken uiteraard  ;) En als je in het hele hoge noorden woont dan weet ik niet of er al gezaaid kan, maar ik denk van wel. Sowieso sla en spinazie enzo.
Heb worteltjes, spinazie en radijsjes gezaaid, 4 van de 16 vakjes zijn vol.
Door Roosj
kaszi schreef: Heb worteltjes, spinazie en radijsjes gezaaid, 4 van de 16 vakjes zijn vol.
Kun je wortels en radijsjes al buien zaaien dan? Het gaat nog vriezen..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door