Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Ronald
Als je, zoals Sam, ondanks de booster zo ziek geweest bent, kan ik het me voorstellen dat je voor de booster gaat.
Ik heb inmiddels in mijn directe omgeving een paar corona-gevallen gehad en ben er nog steeds tussendoor geglipt. Ik weet niet of ik ooit corona heb gehad (want ik ben niet getest), maar ik heb me nooit ziek gevoeld (in elk geval niet zieker dan normaal in deze tijd van het jaar).
Door pike
Ik heb verleden week de 2e booster gehaald. Had ik van de 1e Moderna booster al heel veel last van bijwerkingen, deze 2e booster, ook Moderna, was een regelrecht drama. Mijn hele lijf en alles wat daarin zit deed zeer en niet zo'n klein beetje. Paracetamol, wat ik eigenlijk nooit neem (de laatste keer was na een buikoperatie) deed absoluut niets. Daarbij knallende koppijn en dood en doodmoe. Ik was amper in staat mijn kopje vast te houden, ik had daar echt 2 handen voor nodig en dan ging het net om een slokje te drinken. En ik had het verschrikkelijk koud, geen rillingen nee, ik zat compleet ongecontroleerd te shaken van de kou.

En ik snap het niet helemaal. Want ze zeggen dat je niet kan kiezen, dat ze prikken met wat voorhanden is. Dat kon ik begrijpen. Maar ik ging samen met mijn man. Die ging als eerste en ik direct na hem, bij dezelfde prikker. Hij blijkt achteraf met Pfizer gevaccineerd. Dus ze hebben gewoon beide liggen. Ik trap er niet meer in. Dus mochten ze nog een keer met een booster aankomen; als ik niet kan kiezen voor iets anders dan Moderna houd ik het echt voor gezien.
Door Ronald
Bizar hoe je daar dan op reageert, zeg! Ik kan me voorstellen dat je je nu een keertje extra achter de oren krabt.

Ik vind het, zeker omdat er voorradig is, niet meer van deze tijd dat er geen keuze is. Als er, zoals jij zegt, op dezelfde locatie zowel Pfizer als Moderna ligt, dan zou je toch moeten kunnen kiezen. Maar ik denk dat ze bang zijn dat ze dan van de ene heel veel overhouden en op de andere tekort komen. Zoiets.
Door pike
Ja dat is heel goed mogelijk. Dat ze het daarom ook afwisselen tussen de "klanten" zodat ze gelijkmatig opraken. Zou kunnen. Maar stel dat mijn lichaam steeds heftiger gaat reageren op Moderna, dan hoef ik hem niet nog een derde keer. Dat kan ik nooit zeker weten natuurlijk maar ik ga de gok niet wagen. Deze laatste prik was voor mij echt wel de tax qua bijwerkingen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Terwijl ik van de eerste twee basisvaccinaties AstraZeneca totaal geen last gehad heb.
Ik denk wel dat naarmate ze vaker een booster gaan aanbieden er steeds minder mensen een vaccinatie gaan halen. Je ziet dat nu ook al een beetje gebeuren. Misschien blijft er dan wel wat te kiezen over.
Ze blijven nu ook al zitten met hun Novavax-vaccins, niet voldoende animo las ik op nu.nl:
"Nog geen duizend mensen haalden het eiwitvaccin, terwijl het ministerie 840.000 doses heeft ingekocht." 31 augustus gaan ze over de datum..
Door Djeena
pike schreef: vr 15 apr 2022, 19:43 Ik heb verleden week de 2e booster gehaald. Had ik van de 1e Moderna booster al heel veel last van bijwerkingen, deze 2e booster, ook Moderna, was een regelrecht drama. Mijn hele lijf en alles wat daarin zit deed zeer en niet zo'n klein beetje. Paracetamol, wat ik eigenlijk nooit neem (de laatste keer was na een buikoperatie) deed absoluut niets. Daarbij knallende koppijn en dood en doodmoe. Ik was amper in staat mijn kopje vast te houden, ik had daar echt 2 handen voor nodig en dan ging het net om een slokje te drinken. En ik had het verschrikkelijk koud, geen rillingen nee, ik zat compleet ongecontroleerd te shaken van de kou.

En ik snap het niet helemaal. Want ze zeggen dat je niet kan kiezen, dat ze prikken met wat voorhanden is. Dat kon ik begrijpen. Maar ik ging samen met mijn man. Die ging als eerste en ik direct na hem, bij dezelfde prikker. Hij blijkt achteraf met Pfizer gevaccineerd. Dus ze hebben gewoon beide liggen. Ik trap er niet meer in. Dus mochten ze nog een keer met een booster aankomen; als ik niet kan kiezen voor iets anders dan Moderna houd ik het echt voor gezien.
Wat erg :( , hopelijk gaat het nu weer beter met je.
Door Siberienne
pike schreef: za 16 apr 2022, 00:32 Ja dat is heel goed mogelijk. Dat ze het daarom ook afwisselen tussen de "klanten" zodat ze gelijkmatig opraken. Zou kunnen. Maar stel dat mijn lichaam steeds heftiger gaat reageren op Moderna, dan hoef ik hem niet nog een derde keer. Dat kan ik nooit zeker weten natuurlijk maar ik ga de gok niet wagen. Deze laatste prik was voor mij echt wel de tax qua bijwerkingen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Terwijl ik van de eerste twee basisvaccinaties AstraZeneca totaal geen last gehad heb.
Ik denk wel dat naarmate ze vaker een booster gaan aanbieden er steeds minder mensen een vaccinatie gaan halen. Je ziet dat nu ook al een beetje gebeuren. Misschien blijft er dan wel wat te kiezen over.
Ze blijven nu ook al zitten met hun Novavax-vaccins, niet voldoende animo las ik op nu.nl:
"Nog geen duizend mensen haalden het eiwitvaccin, terwijl het ministerie 840.000 doses heeft ingekocht." 31 augustus gaan ze over de datum..
Novavax mag niet als booster, dus is alleen voor mensen die nog geen enkel vaccin hebben gehad. wel jammer want mogelijk minder ‘heftig’ dan Moderna.

Heb je dit verhaal aan je huisarts gemeld? Wellicht kan die registreren dat je een contra-indicatie hebt voor Moderna.
Ik had dus dezelfde reactie op de eerste moderna. Exact hetzelfde, was vorig jaar toen het 30 graden was, midden juni en ik had de kachel aan,fleecetrui aan, elektrische dekbed aan en nog koud. En heel moe. In je najaar pfizer gekregen nadat ik dit besproken had met de medische lijn van de GGD en die hebben het genoteerd onder mijn bsn nummer. Op de priklocatie deden ze toen nog heel moeilijk. Toen ik zei kijk dan onder de aantekeningen onder mijn BSN nummer kreeg ik wat ik wilde. Wellicht dus zeker verstandig om dit te melden aan laten noteren onder je bsn nummer.

De boosters laat ik voor wat ze zijn.
Door pike
Siberienne schreef: za 16 apr 2022, 08:12 Novavax mag niet als booster, dus is alleen voor mensen die nog geen enkel vaccin hebben gehad. wel jammer want mogelijk minder ‘heftig’ dan Moderna.
Ja dat is me bekend maar ik vind het wel apart dat maar zo’n klein clubje deze vaccinatie heeft gehaald.
Heb je dit verhaal aan je huisarts gemeld? Wellicht kan die registreren dat je een contra-indicatie hebt voor Moderna.
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik heb er wel aan zitten denken of ik aan de huisarts zou vragen of er iets mogelijk is. Misschien toch maar doen dan.
Door Ina
Vraagje aan de genen die vorig jaar als eerste vaccin Janssen kregen en een herhaal met Moderna/Pfeizer

Ik kreeg vandaag een 'herinnerings uitnodiging' (hoezo herinnering, heb nooit eerder een brief gehad :???: )

Voor zover ik weet kreeg je bij Janssen (1 malige vaccinatie) alleen 1 herhaal/booster aangeboden.

Ben ik nu raar, of heb ik echt de 2de gemist?
Op de RIVM site kan ik niks vinden, of ik moet het missen, maar ik dacht dat momenteel alleen nog 60+ werd geboosterd?

En even wat anders, maar sinds wanneer worden we in een officiele brief van het RIVM toegesproken als kleine kinderen?
Letterlijke tekst
"Onderwerp: Herinnering uitnodiging coronaprik

U onvangt deze brief omdat u volgens onze gegevens nog een prik tegen corona kunt halen. Heeft u deze prik inmiddels gehaald, bladiebladiebla ....."

Is 'vaccin' tegenwoordig een vies woord of zo .... een brief vol 'prikjes' leest toch echt wel heel raar hoor.
Door Ina
dinky89 schreef: za 16 jul 2022, 22:07 Over Janssen en booster + 3e vaccinatie kan ik wel dit bericht vinden: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... en-booster

Maar dan vind ik het wel bijzonder dat jij er herinnering voor krijgt?

Het hebben over een prik heeft mogelijk te maken met eenvoudig taalgebruik. Is bij ons op het werk ook dat stukjes tekst op B1 niveau moeten zijn ::)
Aha, thanks....het is dus eigenlijk helemaal geen herinnering zoals de brief zegt, maar een mogelijkheid om een geldig reisdocument te verkrijgen.
Bijzonder...en helemaal omdat de brief daar niks over zegt maar suggereert dat ik niet volledig 'geprikt' ben ;)
Door Sonja
Ik heb vorig jaar alleen 2x de basisvaccinatie gehad met Moderna en ik kreeg gisteren ook zo'n brief. ::)
Intussen net een coronabesmetting doorgemaakt. Ik heb een paar dagen gehoest en gesnotterd en wat spierpijn gehad. En dat was het dan wel.
Ik heb er dus geen spijt van dat ik geen booster heb genomen en heb deze brief ook maar weer bij het oud papier gemikt. :-\
Door dinky89
Ben benieuwd of ik dan ook nog zo'n brief ga krijgen. Ik heb ook alleen de basisvaccinatie gehad met pfizer en geen booster. Wel ruim 2 weken terug positieve corona test bij GGD en dus geldig herstelbewijs tot einde van het jaar. Hier ook vooral wat verkouden geweest dus vind het wel goed zo ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door