Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
#2616119
Had van die potten meegenomen van de Action: aardbeien en mini tomaatjes... las al ergens dat dit niks wordt ( kostte ook geen drol) maar ik zag vanmiddag dat in  een van de potten de plantjes al  3 cm.hoog staan en in de ander zie ik groene puntjes! Weet alleen niet wat wat is: had de zakjes met naam er naast gelegd maar die zijn door het vocht, onleesbaar.
Door Nynke
#2616287
*milyck* schreef: Had van die potten meegenomen van de Action: aardbeien en mini tomaatjes... las al ergens dat dit niks wordt ( kostte ook geen drol) maar ik zag vanmiddag dat in  een van de potten de plantjes al  3 cm.hoog staan en in de ander zie ik groene puntjes! Weet alleen niet wat wat is: had de zakjes met naam er naast gelegd maar die zijn door het vocht, onleesbaar.
Daar kom je binnen een week achter, de blaadjes van beide plantjes lijken totaal niet op elkaar  ;)
Door judith1967
#2616323
*milyck* schreef: Had van die potten meegenomen van de Action: aardbeien en mini tomaatjes... las al ergens dat dit niks wordt ( kostte ook geen drol) maar ik zag vanmiddag dat in  een van de potten de plantjes al  3 cm.hoog staan en in de ander zie ik groene puntjes! Weet alleen niet wat wat is: had de zakjes met naam er naast gelegd maar die zijn door het vocht, onleesbaar.
Die heb ik gisteren ook meegenomen,nog geen eurie :D
Maargoed ik zie het wel of ze het doen..

Heb ook nog tomatenzaadjes van de Lidl meegenomen.
Door Nynke
#2616651
Ziet er goed uit meis !!!  Ik ga morgen zaaien en pootuitjes planten, heb er 48  :biggrin2:

Ik had de hoop dat vandaag een heerlijke zonnige dag zou worden, maar helaas, de bewolking houdt stand  :( :(
Door Lida. S
#2616665
Vandaag onze moestuin opgemeten, die is 8,5 m x 7,5 m. Hij kan wel 8,5 bij 20, maar zoveel groente hebben we niet nodig, en we nemen ieder jaar een ander stuk grond hiervoor en laten de rest braak liggen. De kruidentuin is ca 3m x 10m, met erg veel paden ertussen, dus weinig nuttige ruimte.
We hebben vandaag spruiten, bieten, tuinbonen en uien gezaaid ( in bakken). Het staat allemaal binnen, want hier in NO Groningen is alles toch echt 14 dagen later dan in midden/zuid Nederland.
De peterselie, selderij, tijm, rozemarijn, bieslook, knofbieslook en munt zijn de winter goed doorgekomen en (beperkt ) al weer bruikbaar.
Door Nynke
#2617416
Lekker Lida !!!!  Gelukkig heb jij een beetjeboel ruimte  :biggrin2: :biggrin2:

Ik heb vandaag mijn vierkante meter bak prakisch gevuld, er zijn nog 2 van de 9 vakken leeg. Er staat nu sla, andijvie, doperwten (worden 60 cm hoog) rode bieten,plantuitjes, worteltjes en spinazie in. In mijn moestuintje heb ik peultjes, spinazie, sla en rode bietjes gezaaid en geplant  :)

De stengeluitjes op de vensterbank beginnen eindelijk te kiemen, jeetje wat duurt dat lang  :( :(
De koriander op de vensterbank kiemt ook, mooi !!
Door hannabelgje
#2617428
Hier ook gezaaid vandaag. In mijn nieuwe bak parijse wortels, zomerwortels, 2 verschillende meiraapjes, spinazie, bieslook, babyleaf sla en radijsjes, ook heb ik mijn plantuitjes gezet. Ik heb 16 rode en 16 gele.
In mijn bestaande bak heb ik nog een vakje ingezaaid met rucola. Verder komen binnen mijn erwten nu wel netjes op. In mijn eerste bak nog niks te zien van de gezaaide radijsjes en raapstelen.  :-\
Ik ga kijken of ik donderdag een klimconstructie kan maken voor mijn twee bakken die nu al staan. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen zodat het ook stevig genoeg is. Ook wil ik donderdag bak drie in elkaar zetten, op de juiste plaats zetten en vullen. Als het goed is is het dan mooi weer.
Door Nynke
#2617444
Om het stevig genoeg te maken kun je misschien een lat extra bevestigen aan het gaas die helemaal doorloopt naar de onderkant van je bak?? Snap je wat ik bedoel??  :-\ :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door