Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Deesje
alleen de yoghurt kun je weer over twisten of dat een 'gezonde' meerwaarde voor de groentjes en het fruit is  :D maar als dat je begin is is het natuurlijk goed...

ananas doet het trouwens ook heel goed in de smoothies.. over het algemeen geldt, als je rood fruit met groene groente combineert wordt het weliswaar lekker van smaak maar is het meestal bruin, echt bruin, niet smakelijk bruin zeg maar... (even ter attentie hihi)

verder zijn veldsla, spinazie, raapstelen vrij 'weinig aanwezige' bladgroentes die goed 'wegvallen' tegen het fruit.. aanvullen met wat ananas, mango en/of banaan, kiwi en dan water en sinaasappel erbij en het is al top.. gewoon proberen, soms met wat citroen of iets als je het frisser wil en kijken wat je eigen smaak is..  :D
Door -Annemarie-
hannabelgje schreef: Met rode biet vind ik ook echt lekker, maar dan wel door de centrifuge en niet in de blender.
Wat is die kokosbloesemsuiker voor iets?
Palmsap (gedroogd en gemalen) van de kokospalm. Gula djawa dus, maar dan niet van andere palmen, want die zijn er ook.  ;)
Door fransbulletje
hannabelgje schreef: En dat verkopen ze de biowinkel ofzo?
Vorige week heb ik een pot gekocht bij de natuurwinkel G&W
Door Kerettilainen
Deesje schreef: alleen de yoghurt kun je weer over twisten of dat een 'gezonde' meerwaarde voor de groentjes en het fruit is  :D maar als dat je begin is is het natuurlijk goed...

ananas doet het trouwens ook heel goed in de smoothies.. over het algemeen geldt, als je rood fruit met groene groente combineert wordt het weliswaar lekker van smaak maar is het meestal bruin, echt bruin, niet smakelijk bruin zeg maar... (even ter attentie hihi)

verder zijn veldsla, spinazie, raapstelen vrij 'weinig aanwezige' bladgroentes die goed 'wegvallen' tegen het fruit.. aanvullen met wat ananas, mango en/of banaan, kiwi en dan water en sinaasappel erbij en het is al top.. gewoon proberen, soms met wat citroen of iets als je het frisser wil en kijken wat je eigen smaak is..  :D
Yoghurt voor de smaak he niet voor de gezondheid, voor mij zijn smoothies een manier om groenten binnen te krijgen die ik anders zo goed als niet zal eten ;)
En ze zien er zeker niet smakelijk uit nee maar dat zijn ze wel  :biggrin2:
Door danielle1980
:-[ kom ik weer hoor, maar om nu alle pagina's te lezen.
maar ik wil vandaag dus boodschappen gaan doen nu met de pups minder tijd / zin om te koken, maar wel meer groente energie nodig.
dus wil zo gaan kopen 1 blender, 2 dingen.
maar dan vraag ik me af hoeveel groente en hoeveel fruit ( gram of stuks ) doen jullie per persoon erin :-\
hoe weten jullie hoeveel je moet doen, want dat zie ik nergens op de eerste 20 pagina's of zo hahaha...
ik zie wel ong evenveel groente als fruit, maar wil voor 3 personen maken dan per dag,,,
is er geen lijst net als voor de barfgroente :biggrin2: wat je wel en niet mag en wat voorkeur heeft zie nu alleen spinasie en boerenkool veel staan hahahaha :-\

en nu kom ik ook olie tegen? lijnzaadolie? waarom dat erbij ? en zie nog meer bende gember , kokosgedoe is dat voor de smaak of voor de gezondheid etc :-\
ik wil t dus ipv avond eten doen, mag ik dan wel bv gewoon nog vlees eten en dit erbij :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door fransbulletje
Gisteren in 1 avond het boekje "Groen voor het leven" van Victoria Boutenko gelezen.
Ongelofelijk wat interessant.
Gebruik nu al een jaar groene smoothie's en voel me echt superfit.
Toch nog wat leuke recepten gelezen voor weer eens wat anders.
We blijven lekker doorgaan met de groene smoothie's wil ze echt niet meer missen.
Door pearlsofpassion
Hoeveel je maakt, is afhankelijk van hoeveel je mensen willen eten. Is een beetje moeilijk vast te leggen, maar je hebt het snel door.  Al bekom ik meestal een stuk meer smoothie dan ik in de eerste plaats voor ogen had  ::)

Van groenten kan  eigenlijk alles wel, je moet gewoon uitproberen.
Spinazie, andijvie, witlof, postelein (deed ik in de winter), peterselie, selder, kervel enz...
Kool vind ik zelf niet zo lekker.

Gisteren heb ik 2 nieuwe zaakjes geprobeerd.  Eerst een fruitmixje gemaakt en dan aan de helft radijs toegevoegd, en aan de andere helft venkel.  Erg fris en lekker hoor.
Radijs is lichtjes pittig, maar zeker niet zoveel als radijs apart. 
En venkel is erg fris. Zeker in de zomer, als je van ricard houdt.  Ik lust dat niet graag, maar vind dit wel lekker.  Stijn vind Ricard erg lekker en nam hier ook meteen een tweede slok van met een gezicht van: oh, wat is dit?  :D

Ik ga ze beide zeker nog gebruiken.  Misschien radijs als extra, want enkel dat voegt dus niet zoveel toe, maar het kan wel wat extra pit geven aan een smoothie met andere groente.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 25 mei 2013, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nugget
Door dit topic en de aanhoudende winter......hier in Scheveningen is het koud, heb ik toch ook maar weer eens mijn blender uit het stof getrokken.
Met dit weer heb ik behoefte aan wat gezonds.
Ik heb er in gedaan:

Vers sinaasappelsap, 2 dl.
Wilde spinazie, 500 gram
Rucola, 100 gram
Platte peterselie, een bos
Chiazaadjes
Ananas, ruim een halve
Gember

Ik heb nu een liter, dik groen sap.
De smaak is friszoet en licht pittig.
Lekker!
Door connie63
Ik heb ik huis 1 ananas, 1 meloen, pers sinassappelen , andyvie , diepvries spinazie, yogurt en komkommer
wat kan ik hier van brouwen ?
Want wat ik nu eet is niet veel een broodje in mini stukjes met cup of soup , dania en good noodles
niet echt bijster gezond allemaal
Laatst gewijzigd door connie63 op za 25 mei 2013, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
connie63 schreef: Ik heb ik huis 1 ananas, 1 meloen, pers sinassappelen , andyvie , diepvries spinazie, yogurt en komkommer
wat kan ik hier van brouwen ?
Want wat ik nu eet is niet veel een broodje in mini stukjes met cup of soup , dania en good noodles
niet echt bijster gezond allemaal
Andijvie met ananas, meloen en sinasappel vind ik een lekkere combi.
Diepvriesspinazie heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik niet lekker, verse spinazie wel.
Yoghurt gebruik ik nooit door smoothie's en komkommer heb ik nooit geprobeerd.
Smaken verschillen dus gewoon wat proberen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door