Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
Siberienne schreef: do 19 sep 2024, 22:33 Hij heeft genoten - en geknoeid en de vloer gedweild. Namens de zwarte meneer bedankt voor alle verjaardagswensen
Klinkt alsof het een heel lekkere taart was :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Hartelijk gefeliciteerd, Shattepatatje! Fijn dat de taart zo goed heeft gesmaakt - als je lief kijkt (en dat kun je, dat weten we :biggrin2: ), krijg je je eten misschien wel iedere dag zo opgediend! :biggrin2:
Door Siberienne
Dank dank!

Meneer heeft nog steeds een eigen wil. Hij wilde niet meer zo graag mee wandelen, vooral niet als we gaan struinen. Tenzij we hem los laten lopen. Dan kan meneer ineens door het bos racen. Hij is super braaf moet ik zeggen, blijft in de buurt / komt terug als ik roep, maar we zijn wel echt verbaasd over wat hij nog wel blijkt te kunnen. Maar goed, dan maar los waar dat kan ::) Hertjes krijgt hij toch niet meer te pakken. En we bouwen wel rustdagen tussendoor in.

Wel lief: we kwamen zijn Rottweiler vriendinnetje tegen en die ineens wel veel rustiger in contact met hem, voorheen was dat nog wel eens wild rauzen maar blijkbaar leest ze hem goed dat een partijtje beuk erin niet meer de bedoeling is.
Door frodo quin
Siberienne schreef: di 24 sep 2024, 17:01 Dank dank!

Meneer heeft nog steeds een eigen wil. Hij wilde niet meer zo graag mee wandelen, vooral niet als we gaan struinen. Tenzij we hem los laten lopen. Dan kan meneer ineens door het bos racen. Hij is super braaf moet ik zeggen, blijft in de buurt / komt terug als ik roep, maar we zijn wel echt verbaasd over wat hij nog wel blijkt te kunnen. Maar goed, dan maar los waar dat kan ::) Hertjes krijgt hij toch niet meer te pakken. En we bouwen wel rustdagen tussendoor in.

Wel lief: we kwamen zijn Rottweiler vriendinnetje tegen en die ineens wel veel rustiger in contact met hem, voorheen was dat nog wel eens wild rauzen maar blijkbaar leest ze hem goed dat een partijtje beuk erin niet meer de bedoeling is.
Leuk dat hij los wel nog kan genieten! En zeker fijn dat zijn vriendin het goed begrijpt. Een knal van iets formaat rotweiler zou wel heel kut zijn voor hem.
Door Siberienne
frodo quin schreef: di 24 sep 2024, 17:46 Leuk dat hij los wel nog kan genieten! En zeker fijn dat zijn vriendin het goed begrijpt. Een knal van iets formaat rotweiler zou wel heel kut zijn voor hem.
Ja precies, ik was daar toch een beetje bang voor want dat gebeurde afgelopen winter wel een keer. Maar Rani is ook ouder geworden en dus ook rustiger
Door frodo quin
Siberienne schreef: wo 25 sep 2024, 15:54 Ja precies, ik was daar toch een beetje bang voor want dat gebeurde afgelopen winter wel een keer. Maar Rani is ook ouder geworden en dus ook rustiger
En ze heeft toen misschien ook opgemerkt dat dat voor Schadow niet meer zo fijn is. Iig fijn dat contact met zijn vriendin op de juiste manier kan. Vriendschappen zijn belangrijk. Nog meer als je enige hond bent.
Door Siberienne
frodo quin schreef: wo 25 sep 2024, 16:46 En ze heeft toen misschien ook opgemerkt dat dat voor Schadow niet meer zo fijn is. Iig fijn dat contact met zijn vriendin op de juiste manier kan. Vriendschappen zijn belangrijk. Nog meer als je enige hond bent.
Ja precies, de Tibetaanse spaniël is zijn ‘oudste’ vriend hier. En daarna kwam de rottweiler erbij. In het begin zo grappig, Shad en de kleine druif die zichzelf echt een hele grote hond vindt. Ging vanaf dag 1 goed.
Door frodo quin
Siberienne schreef: wo 25 sep 2024, 21:40 Ja precies, de Tibetaanse spaniël is zijn ‘oudste’ vriend hier. En daarna kwam de rottweiler erbij. In het begin zo grappig, Shad en de kleine druif die zichzelf echt een hele grote hond vindt. Ging vanaf dag 1 goed.
;D :smitten: Klinkt ontzettend schattig
Door baileys
Gisteren met Rees bij de da geweest voor de jaarlijkse entingen. Althans iig de weil, de rest wordt getiterd, uitslag is morgen.
Nog 1 pagina en dan is het boekje vol, toch een hele prestatie.
Afgelopen zomer had ze een dip, wilde om onverklaarbare rede niet meer eten. Zelfs een hart en buikecho gaven geen uitslag. Wel was ze geconstateerd met beginnend nierfalen.
Uiteraard hulp gevraagd in de medische hoek, solidago, pynmix en RC visoliecapsules kwamen als tips. Nog steeds super blij met de hulp die we toen gehad hebben vanuit het forum.
De dierenarts kende deze middelen niet, maar ze sprak voor lof over de ingrediënten. Groenlipmossel, duivelsklauw en glucosamine bv.
Rees kreeg ook librela. In het begin zag ik daar goede resultaten op, maar de laatste paar x was ik minder tevreden over haar manier van lopen.
Dus besloten te stoppen met de librela en de pynmix te verhogen van 2x2 naar 2x6 per dag. Rees weegt 13,5 kg.
Gisteren het bloed en urine laten controleren. Alleen de urea is iets verhoogd 12,1 mmol/L. Creatine was ook een tikje verhoogd maar minder als bij de vorige controle.

Al met al zie ik geen reden waarom dat boekje niet vol kan komen.
Bijlagen
Afbeelding van WhatsApp op 2024-10-29 om 10.52.09_bb3c600c.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2024-10-29 om 10.52.09_bb3c600c.jpg (127.83 KiB) 903 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door