Oh, wat vervelend Pien!
Als je slecht slaapt, heeft dat veel gevolgen (concentratie, spijsvertering, slecht zicht, etc)
Proberen een ritme te maken kan inderdaad helpen, maar dat moet wel kunnen natuurlijk.

Ik neem 's avonds altijd een lekker warme douche om lichamelijk tot rust te komen. In bed ga ik dan nog wat ontspannends lezen en dan probeer ik te slapen. Hierdoor komt mijn lichaam vast in de rust-stand.
Ik hoop dat jij ook zoiets kunt vinden wat je kan helpen.
Net een, voor mij, vervelende situatie meegemaakt. Ik kom met Bandit de hoek om en aan het eind van de straat komt een vrouw met niet zulk leuke honden ook de hoek om. De reu begint meteen te blaffen. Vrouw corrigeert niet natuurlijk en laat zich door alle drie rustig de straat in trekken.
Ik steek over om de ruimte zo groot mogelijk te maken. Er stond een auto waar ik niet achterlangs kon, dus ik bleef er achter staan, zodat zij kon passeren.
Inmiddels met 3 uitvallende honden aan de strakke lijn, komt ze dichterbij en ter hoogte van mij gaat ze stil staan en wordt ze kwaad dat ik door moet lopen.
Dat betekend dus dat ik om die auto heen moet en de honden dichter bij elkaar komen.
Om uit de situatie te komen (zij was niet van plan iets te doen) ben ik toch maar om die auto heen gegaan.
Gezegd dat haar honden het probleem zijn en dat ze ze eens op moet voeden.
Schreeuwde ze me nog van alles achterna, maar dat heb ik niet gehoord omdat ik tegen Bandit praatte.
Ik wil het graag goed doen. Deze situatie ging niet goed, dus dan spookt het maar door mijn hoofd.
Volgens mij heb ik niks verkeerd gedaan.
Misschien probeert ze haar situatie op mij te projecteren of af te schuiven?