Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Wat leuk voor de gaaien en wat dapper van Charlie :smitten:

Freule is maar met haar derrière in de roomboter gevallen ;D
hannabelgje schreef:De beloofde foto van de schildpadjes. Vandaag wilden ze eindelijk samen op de foto. Lekker aan de junkfood saampjes. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ach kijk, daar zijn ze :smitten:
Junkfood? Dit is toch hartstikke gezond? Of is het echt 'slecht' voor schildpadden?
Door hannabelgje
Het is klaver en vanwege de slechte calcium/fosfor verhouding is het niet zo gezond. Af en toe mag het. Ze vinden het zoooo lekker.

Door - pien -
hannabelgje schreef: wo 22 apr 2020, 16:10 Het is klaver en vanwege de slechte calcium/fosfor verhouding is het niet zo gezond. Af en toe mag het. Ze vinden het zoooo lekker.

Wij eten ook wel 's een snackie ;D
Zijn ze nu vaker wakker?
Door hannabelgje
- pien - schreef: Wij eten ook wel 's een snackie ;D
Zijn ze nu vaker wakker?
Ja daarom ook een keertje klaver. Ja ze zijn nu iedere dag wakker. Mits het weer een beetje ok is. Ze hebben een klein kasje in hun verblijf en daar zitten ze veel in. Warmen ze lekker op. De kleinste (Puk) loopt niet super veel rond, de grote (Muk) loopt veel meer door de bak.

Door - pien -
hannabelgje schreef: wo 22 apr 2020, 17:14 Ja daarom ook een keertje klaver. Ja ze zijn nu iedere dag wakker. Mits het weer een beetje ok is. Ze hebben een klein kasje in hun verblijf en daar zitten ze veel in. Warmen ze lekker op. De kleinste (Puk) loopt niet super veel rond, de grote (Muk) loopt veel meer door de bak.

Ah, wat leuk!
Ja, warmte zullen ze wel lekker vinden :) (denk ik, al heb ik geen verstand van schildpadden).
Ik had ooit een oudoom in Brabant ergens en daar hadden ze een megaschildpad rondlopen waar ik op zou kunnen zitten, ik was toen 10 of zo. Echt heel oud en megagroot, formaat salontafeltje ;D Ik denk meegenomen uit Indië (daar hadden ze heel lang gewoond).
En ik heb ooit op de schildpad van mijn hospita eten moeten geven (die woonde in de tuin) als ze 6 weken op St. Maarten zaten.
Moest ik naar de bieb om uit te zoeken wat dat beest moest hebben want dat wist ik niet, ik geloof dat ik haar (Mien heette ze) tomaten en sla heb gegeven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door