Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2613994
Die van intratuin zijn dezelfde maat als die van de BB, maar die van intratuin zijn van behandeld vurenhout en die van de Bb zijn van lariks onbehandeld. De planken van die van intratuin zijn wel 120 cm maar omdat ze aan alle kanten oversteken wordt de binnenmaat dan 100X100.
Door Roosj
#2614148
Nadia schreef: Ow, serieus? Dus dan heb ik nog geen vakken van 30 bij 30 ??
Daarom koop ik de bakken van de Welkoop en ik maak extra gleufjes in het hout zodat ik 9 vakken kan maken ;)
Door Nadia
#2614159
Ik had dus niet goed gekeken, omdat mijn bak 120 bij 120 is ging ik er van uit dat mijn vakjes 30 bij 30 zouden zijn

ben nu op het werk. Vanavond even kijken, anders maak ik zelf wel mn bakken.
Door Roosj
#2614177
Ik ga er 4 halen om er 2 te maken  ;D Ik sloop er 2 om er 2 onderkanten van te maken  ;) Dan poten eronder, klimrek erop en de latten verstellen van 16 naar 9 vakken (33x33 cm)
Door Nynke
#2614202
ik heb de latjes van de 100*100 bak iets korter gezaagd, dan vallen ze wel niet meer in de gleufjes, maar liggen in de bak. Zo heb ik toch 9 vakken van 33*33  :) :)  dus ik heb 2 latjes over  :biggrin2:
Door Roosj
#2614269
hannabelgje schreef: Als ik ga rekenen kan ik van 2 bakken van de BB geen bak maken met een dichte bodem, dan kom ik hout tekort. En dan wordt het ook een dure bak.
Klopt, er komt 2cm tussen de planken om het water af te laten voeren.

Losse planken kopen voor 1 bak is hier in de omgeving duurder als 2 bakken kopen om 1 bak te maken.
Door Roosj
#2614271
Nynke schreef: ik heb de latjes van de 100*100 bak iets korter gezaagd, dan vallen ze wel niet meer in de gleufjes, maar liggen in de bak. Zo heb ik toch 9 vakken van 33*33  :) :)  dus ik heb 2 latjes over  :biggrin2:
Haha, daar had ik nog niet eens rekening gehouden dat je dan idd 2 latjes over houdt, dan kan ik die weer mooi voor de bodem gebruiken :)
Door Nadia
#2614348
hannabelgje schreef: Die van intratuin zijn dezelfde maat als die van de BB, maar die van intratuin zijn van behandeld vurenhout en die van de Bb zijn van lariks onbehandeld. De planken van die van intratuin zijn wel 120 cm maar omdat ze aan alle kanten oversteken wordt de binnenmaat dan 100X100.
Zojuist even mn bak in elkaar gezet. En idd, ik mis ongeveer 5 cm per vak.. Sjit zeg.. Oplichterij. Dacht echt omdat er met de maten 1.20 bij 1.20 bij stond ik wel goed zat!
Dan ga ik daar ook geen extra bakken kopen.
Dan even opmeten hoeveel hout ik nodig heb (volgensmij staat dat in het boek van Jelle) dan naar de gamma hout halen en mn bakken zelf maken... Dit schiet niet op zo.

wel heel blij met mn gekochte zaadjes bij zaden en zo :D Wat een keus wat een keus :D
Door hannabelgje
#2614652
Ja heerlijk hè bij zaden enzo. Hele fijne site! Net de erwten maar naar binnen gehaald. Buiten kiemen ze absoluut niet. Vandaag naar de houthandel om te kijken of mijn planken al klaar zijn. Nadia zou je het er niet uithalen om hier hout te kopen? Das een stuk voordeliger dan bij de gamma ofzo. Ligt eraan hoeveel je wilt natuurlijk maar ik ben nu voor drie bakken van 20 diep 28 euro kwijt in lariks hout.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door