Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
**Marjolijn** schreef: en dit nemen jullie dan als ontbijt/lunch?

EN hoeveel neem je daar dan van?

Misschien is het wel wat om mee te nemen naar het werk...maak ik het de avond van te voren klaar...
Ik ontbijt niet, maar neem dan om 10 uur een flessie (250ml) groen en dan om 12 uur een wat kleinere lunch, dan tegen 3 uur weer groen. Ik probeer om 4 flessies per dag weg te kijgen, maar dat lukt niet altijd. (vergeet ze gewoon)

Als ontbijtvervanger oid mag je denk ik zeker wel 500ml per keer nemen.
Door Angelique
sylvia schreef: Nou ga het proberen. Ik heb spinazie, banaan en mango moet er nog water bij?
Ik doe er altijd water bij, anders draait klungel de zaak niet aan gort, plus dat ik wil drinken, en niet lepelen, want dat lijkt me goor :biggrin2:
Door tieneke
Angelique schreef:
Ik lees ...1 smoothie...42 bananen ::) :biggrin2:

Je moet dat baantjes zwemmen maar toch eens hernoemen :biggrin2:
Nah... met 42 bananen ga ik die wekelijkse zwempartij niet echt meer redden.... zal meer reddingszwemmen worden  :biggrin2:
Door tieneke
Irish schreef: Ik heb het bij Mastercare gekocht.

Als ontbijt/lunch alleen is het voor mij niet voldoende, ik drink een aantal glazen als tussendoortje, vooral in de middag heb ik vaak een dip en probeer ik nu ipv voor iets slechts voor een smoothie te kiezen.
Dit soort smoothies eten/drinken wij hier alleen als een soort laat ontbijt, soms slaan wij zelfs de smoothie over en eten tot 's avonds 19.00 of 20.00 dus niets behalve een paar kopjes koffie en veel water maar het avondmaal is hier dan ook zeer rijkelijk.
Zoals Fido al eerder aangaf met het oerdieet.... dit geeft veel rust in je lichaam (organen) en je ontgift ook nog eens ipv heel de dag de snelle suikers naar binnen werken waardoor je insulinespiegel steeds weer torenhoge pieken krijgt.
Niet iedereen moet dit doen want je moet echt eerst helemaal zien te ontkomen van je koolhydraat/suikerverslaving, niet echt makkelijk spreek ik uit ervaring maar als je het eenmaal overwonnen heb dan krijg je er heel veel extra energie en vooral gezondheid voor terug!
Door wenche
Ik drink tot nu toe altijd vruchtensmoothies (bv banaan, appel, sinaasappelsap of appel, peer, grapefruit) maar denk dat ik me ook maar eens ga wagen aan de groene smoothies.. Is voor iemand die 's ochtends geen hard voedsel weg krijgt ideaal
Door Borke
Angelique schreef: Ik ontbijt niet, maar neem dan om 10 uur een flessie (250ml) groen en dan om 12 uur een wat kleinere lunch, dan tegen 3 uur weer groen. Ik probeer om 4 flessies per dag weg te kijgen, maar dat lukt niet altijd. (vergeet ze gewoon)

Als ontbijtvervanger oid mag je denk ik zeker wel 500ml per keer nemen.
WT voor flesjes gebuik je daarvoor?
Ik zoek nog steeds iets wat handig is om mee te nemen maar ook goed schoon en droog uit de vaatwasser komt?
Door Mevroi Kruim
Zo, andrijvie met sinaasappel, banaan en druif is goed weg te krijgen.l Ik had er alleen niet ook nog water bij moeten doen.
Ter compensatie een handvol choco-kruidnoten  ::)
Door -Annemarie-
;D ;D ;D

Ik ga morgen voor de andrijvie.  :biggrin2: 

Vandaag slaai/bleekselderij/appel/peer. Was helemaal goed. Voor mij beter dan banaan bij.  ;)

De vakantiekilo's zijn er eindelijk af, en dat zonder moeite. Nou waren het er ook niet veel, dat scheelt. Maar het voelt wel beter.  ;)
Door Angelique
Borke schreef: WT voor flesjes gebuik je daarvoor?
Ik zoek nog steeds iets wat handig is om mee te nemen maar ook goed schoon en droog uit de vaatwasser komt?
Petflessen uit onze shop. Maar die kunnen niet in de vaatwasser, PET smelt bij 60 graden.
Door Charlie Angel
Angelique schreef: Petflessen uit onze shop. Maar die kunnen niet in de vaatwasser, PET smelt bij 60 graden.
Ik gebruik om mee te nemen naar mijn werk van die gewone drinkbekers, gaat prima en kunnen ook in de vaatwasser.
Door Deesje
Ik gebruik t liefst glas omdat plastik ook n berg zooi is, vind t dan zonde om gezonde smoothies in plastik mee te nemen dus heb glazen flessen vd appie, als je ze direct goed uitspoelt nadat ze leeg zijn gaat dat perfect schoon..Ui
Door tieneke
Deesje schreef: Ik gebruik t liefst glas omdat plastik ook n berg zooi is, vind t dan zonde om gezonde smoothies in plastik mee te nemen dus heb glazen flessen vd appie, als je ze direct goed uitspoelt nadat ze leeg zijn gaat dat perfect schoon..Ui
Hier ook alles uit glas.
Door Dian
Angelique schreef:
Ik lees ...1 smoothie...42 bananen ::) :biggrin2:

Je moet dat baantjes zwemmen maar toch eens hernoemen :biggrin2:
ik las ook 42 bananen.............vroeg me al af hoe je die op 1 dag weg kon krijgen :o :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door