Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
Kaela schreef: vr 07 jun 2024, 11:19 En je betaald niet voor een anders, maar voor hun winst. Want wij zonder zonnepanelen betalen ook gewoon de volle mep hoor. Het is niet alsof ik nu opeens korting heb gekregen.
Dat stond in de mail van Essent
Door zurca
Kaela schreef: vr 07 jun 2024, 11:19 En je betaald niet voor een anders, maar voor hun winst. Want wij zonder zonnepanelen betalen ook gewoon de volle mep hoor. Het is niet alsof ik nu opeens korting heb gekregen.
Mensen met zonnepanelen gaan inderdaad niet voor een ander betalen maar zij gaan wel meer betalen dan mensen zonder zonnepanelen.
Terugleverkosten noemen ze het. Bij de ene maatschappij ga je betalen naar hoeveel je terugleverd en bij de ander gaan de netbeheerkosten omhoog.

Dus mensen die geïnvesteerd hebben in een schonere vorm van stroom, worden nu aan alle kanten gestraft... terugleverkosten, steeds minder geld per teruggekeerde kwh en het salderen kan ook weleens snel van de baan zijn. (Heb een niet al te best artikel gelezen over de plannen van het aanstaande nieuwe kabinet, als dat er komt krijgen de mensen met zonnepanelen als klap op de vuurpijl ook nog te maken met een verhoging van de energiebelasting) Wat heb je dan nog aan je panelen zou ik bijna zeggen :-\
zurca schreef: vr 07 jun 2024, 23:09 Mensen met zonnepanelen gaan inderdaad niet voor een ander betalen maar zij gaan wel meer betalen dan mensen zonder zonnepanelen.
Terugleverkosten noemen ze het. Bij de ene maatschappij ga je betalen naar hoeveel je terugleverd en bij de ander gaan de netbeheerkosten omhoog.

Dus mensen die geïnvesteerd hebben in een schonere vorm van stroom, worden nu aan alle kanten gestraft... terugleverkosten, steeds minder geld per teruggekeerde kwh en het salderen kan ook weleens snel van de baan zijn. (Heb een niet al te best artikel gelezen over de plannen van het aanstaande nieuwe kabinet, als dat er komt krijgen de mensen met zonnepanelen als klap op de vuurpijl ook nog te maken met een verhoging van de energiebelasting) Wat heb je dan nog aan je panelen zou ik bijna zeggen :-\
Nou dit dus. Wij hebben ze nu precies een jaar erop liggen. Als ik dit allemal geweten had, had ik die duizenden euro's niet daarvoor gebruikt. Maar goed ze liggen er, nu is het afwachten.

Van die energiebelasting had ik nog niet gehoord. Als ze dat gaan doen dan zetten ze zich weer neer als onbetrouwbare overheid. Zelfde verhaal als met aflossingsvrije hypotheken. Hoop heisa opgetuigd en wat blijkt nu als je je huis (grotendeels) afbetaalt hebt krijg je te maken met de aflosboete in de volksmond; de wet hillen. Ook daarvoor geld als ik dat allemaal geweten had was ik niet zo braaf geweest om vanaf 2012 onze aflossingsvrije hypotjeek om te zetten in annuiteit plus extra aflossen. Nu heb ik vele malen minder renteaftrek en als klap op de vuurpijl nu dus ook te maken met de aflosboete. :-X :-X En als de vermogenwinstbelasting er ook nog doorkomt mag je vanaf 2027 een kleine 40% van je overwaarde afdragen aan de staatskas :-X :-X :-X
Door kiara
zurca schreef: vr 07 jun 2024, 23:09 Mensen met zonnepanelen gaan inderdaad niet voor een ander betalen maar zij gaan wel meer betalen dan mensen zonder zonnepanelen.

Nou dus wat ik zei: stekker eruit >:(
Ja in jouw geval dubbel zuur.
En dan misschien ook nog de verhoging van de energie belasting.

Ik ga maandag bellen
Door kiara
En wedden dat het ook gaat gebeuren met de elektrische auto’s.
Straks heeft bijna iedereen zo’n ding ( ik never nooit )
En dan boem weg net als met de zonnepanelen.
Er komt nu al wegenbelasting op ( en terecht)
Volgende stap kan je op wachten.
Door kiara
Ik vond dit net op butget energie/ all in one .
Ik heb al van hun tv internet perfect en niet duur
Heb wat foto’s gemaakt ervan
Staat bij nr 6 bij de kleine lettertjes iets over de zonnepanelen.
Misschien is dit wel wat :-\
Bijlagen
IMG_0563.png
IMG_0563.png (252.03 KiB) 543 keer bekeken
IMG_0562.png
IMG_0562.png (203.72 KiB) 543 keer bekeken
IMG_0561.png
IMG_0561.png (225.59 KiB) 543 keer bekeken
Door doranto
Cindy de Wolf schreef: za 08 jun 2024, 08:10 Nou dit dus. Wij hebben ze nu precies een jaar erop liggen. Als ik dit allemal geweten had, had ik die duizenden euro's niet daarvoor gebruikt. Maar goed ze liggen er, nu is het afwachten.

Van die energiebelasting had ik nog niet gehoord. Als ze dat gaan doen dan zetten ze zich weer neer als onbetrouwbare overheid. Zelfde verhaal als met aflossingsvrije hypotheken. Hoop heisa opgetuigd en wat blijkt nu als je je huis (grotendeels) afbetaalt hebt krijg je te maken met de aflosboete in de volksmond; de wet hillen. Ook daarvoor geld als ik dat allemaal geweten had was ik niet zo braaf geweest om vanaf 2012 onze aflossingsvrije hypotjeek om te zetten in annuiteit plus extra aflossen. Nu heb ik vele malen minder renteaftrek en als klap op de vuurpijl nu dus ook te maken met de aflosboete. :-X :-X En als de vermogenwinstbelasting er ook nog doorkomt mag je vanaf 2027 een kleine 40% van je overwaarde afdragen aan de staatskas :-X :-X :-X
Voor wat betreft het aflossen van de hypotheek denk ik dat je per saldo meer in je portemonnee overhoud ook al is de wet Hillen afgeschaft. Lenen is niet gratis en ik denk dat de rente die je betaald altijd meer is dan de belasting over het eigenwoningforfait.
doranto schreef: za 08 jun 2024, 09:51 Voor wat betreft het aflossen van de hypotheek denk ik dat je per saldo meer in je portemonnee overhoud ook al is de wet Hillen afgeschaft. Lenen is niet gratis en ik denk dat de rente die je betaald altijd meer is dan de belasting over het eigenwoningforfait.

Zwart/wit gezien heb je gelijk. Maar waar het mij voornamelijk om gaat is dat ik een veel lagere maandlast had gehad als ik hem gewoon aflossingsvrij had gelaten. Immers maximale aftrek met annuiteit worden je netto lasten per maand meer. En dan doe je je best en dan o ja we schaffen de Wet Hillen ook nog af wat linksom of rechtsom echt een aflosboete is.

Als ik dat geld gespaard of belegt had had ik A) meer gehad en B) er altijd bij gekund, nu zit het in stenen en krijg je door die aflosboete een trap na.

Kortom de regering wijzigt elke keer de spelregels tijdens het spel. Ik verwacht ook echt wel dat het woz% ook weer omhoog gaat. Nu is het natuurlijk historisch laag, maar reken maar nu ze weer geld nodig hebben dat dit omhoog gaat.

Ook mbt zonnepanelen wijzigen ze elke keer de regels tijdens het spel. En dat gaat veel mensen steeds meer tegen staan.

Zo ook wat Kiara al zegt mbt electrisch rijden. Bloedirritant vind ik het. Ik heb al te maken met die milieuzones en vanaf volgend jaar mag ik bijna nergens meer in DH rijden met een emissie 4 bus. Dan hebben ze de mond vol over duurzaamheid en dan ga je mensen op hoge kosten jagen door dieselbussen die nog niet oud zijn (14 jaar max) te verbieden en mensen verplicht op kosten jagen plus alle daarbij behorende productiekosten dus stikstof ed. Mis ik ergens iets??
Door Kaela
kiara schreef: za 08 jun 2024, 08:48 Ik vond dit net op butget energie/ all in one .
Ik heb al van hun tv internet perfect en niet duur
Heb wat foto’s gemaakt ervan
Staat bij nr 6 bij de kleine lettertjes iets over de zonnepanelen.
Misschien is dit wel wat :-\
Budget energie is een vervelende maatschappij. Ze zijn nogal rigoreus als je een keer een incasso mist (en normaal dus gewoon een betalingsherinnering hoort te krijgen). Dan sluiten ze je gelijk af. We zijn er maanden zoet mee geweest, wat een ellende. Het hielp ook niet mee dat de datum van afsluiten mijn uitgerekende datum was. En niemand die iets kon doen. De Liander niet, want die moeten doen wat ze opgedragen wordt. En budgetenergie deed er lacherig over en zei dat we het maar gewoon af moesten wachten. We hadden uiteraard de dag na de gemiste incasso gewoon betaald.
Door dinky89
Tja, het is niet voor niets dat veel zonnepaneel bedrijven failliet gaan of op het punt staan om failliet te gaan. Met de huidige onzekerheden denken mensen wel extra na of ze het wel willen doen.

Zodra een regeling te populair wordt dan wordt het aangepast omdat het anders te duur wordt.
Door kiara
Kaela schreef: za 08 jun 2024, 11:47 Budget energie is een vervelende maatschappij. Ze zijn nogal rigoreus als je een keer een incasso mist (en normaal dus gewoon een betalingsherinnering hoort te krijgen). Dan sluiten ze je gelijk af. We zijn er maanden zoet mee geweest, wat een ellende. Het hielp ook niet mee dat de datum van afsluiten mijn uitgerekende datum was. En niemand die iets kon doen. De Liander niet, want die moeten doen wat ze opgedragen wordt. En budgetenergie deed er lacherig over en zei dat we het maar gewoon af moesten wachten. We hadden uiteraard de dag na de gemiste incasso gewoon betaald.
Ik heb het al aantal jaren
Nooit geen last gehad van de tv en internet dan. Ook nieuwe modem gekregen op hun advies.
Ik herken dit echt niet
Door kiara
dinky89 schreef: za 08 jun 2024, 12:35 Tja, het is niet voor niets dat veel zonnepaneel bedrijven failliet gaan of op het punt staan om failliet te gaan. Met de huidige onzekerheden denken mensen wel extra na of ze het wel willen doen.

Zodra een regeling te populair wordt dan wordt het aangepast omdat het anders te duur wordt.
En dat gaat dus ook gebeuren met elektrische auto’s
Let maar op mijn woorden
Door dinky89
kiara schreef: za 08 jun 2024, 12:44 En dat gaat dus ook gebeuren met elektrische auto’s
Let maar op mijn woorden
Ze zijn al jaren aan het kijken hoe ze daar ook vorm van wegenbelasting op willen heffen. Dus ja, dat gaat zeker gebeuren. Ze willen sowieso naar betalen naar gebruik of kilometerheffing of wat voor term ze er maar aan geven. Vrachtwagens zijn daarmee als eerste aan de beurt in 2026 volgens mij, dat noemen ze vrachtwagen heffing.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door